پارس ناز پورتال

اصول بسته بندی مواد غذایی برای قرار دادن در فریزر

اصول بسته بندی مواد غذایی برای قرار دادن در فریزر

اصول بسته بندی مواد غذایی برای قرار دادن در فریزر 

بهتر هست بدانیم هر ماده خوراکی چقدر در یخچال ماندگاری دارد و همین طور بدانیم که چگونه باید آنها را بسته بندی نماییم. بیشتر خانم هاي ایرانی همۀ وقت} از کمبود فضای یخچال خود ناراضی میباشند، بخصوص اگر مهمانی و بزمی داشته باشند همه ي وقت از در دسترس نبودن مواد خوراکی پیش از مهمانی و جای دادن باقی مانده ي غذاها

 

پس از مهمانی شکایت دارند، اما باید بگویم اگر بزگترین یخچال موجود در جهان را هم داشته باشید اما هنر طبقه بندی و نظم دهی را نداشته باشید باز هم فضا برای جای دادن مواد خوراکی خود کم می آورید! امروز ما می‌خواهیم شما را با نظافت یخچال و طبقه بندی مواد خوراکی آن آشنا کنیم با ما همراه باشید.

 

طبقه بندی مواد خوراکی در یخچال
• پیش از هر چیز مواد خوراکی که مدت طولانی در یخچال باقی مانده و ارزش خوراکی خود را از دست داده هست و مواد خوراکی تاریخ مصرف قبل را دور بریزید و به تمیز کردن یخچال خود اهمیت دهید.

 

• پس از آن اگر به یک یخدان دسترسی دارید مواد خوراکی که نیاز دارند سرد بمانند را در یخدان قرار دهید.

 

• حالا به قرار دادن مواد خوراکی در یخچال می‌پردازیم بهتر هست تخم مرغ ها در طبقه وسط یخچال قرار دهید بخصوص اگر در شانه هاي خود تخم مرغ نگه داری میکنید و انها را به ظرف دیگری منتقل نکنید نکته ي دیگر که باید دقت کنید این هست که تخم مرغ را پس از خرید حتما بشویید و سپس در یخچال قرار دهید چرا که آلودگی بسیاری با خود دارد.

 

• شیر معمولا به اشتباه در طبقه بالای یخچال گذاشته می‌شود. در حالیکه برترین جا برای شیر طبقه ي پایین، و قسمت انتهایی که سردترین نقطه ي یخچال هست گذاشته شود.

 

• ماست، پنیر، کره، خامه، بهتر هست که طبقه پایین یخچال به همون علت سردتر بودنش گذاشته شود. بهتر هست داخل یک سینی دوران باشد که تا بتوانید راحت بچرخانید و همینطور تاریخ انقضای آن را مشاهده نمایید.

 

• مواد خوراکی بسته بندی شده مثل گوشت ها بهتر هست طبقه پایین یخچال در قسمت سرد گذاشته شود. با اینکار اگر آب آنها هم چکه کند تمام یخچال آلوده نخواهد شد و نظافت یخچال شما راحت تر صورت خواهد گرفت.

 

سبزیجات با مقداری رطوبت تازه تر خواهند می مثل. سبزیجاتتان را در همان بسته بندی خود قرار دهید بهتر هست سر آن باز باشد و در کشویی مخصوص سبزیجات هست و روی آن سبزیجات یا رطوبت چندان نوشته شده قرار دهید.

 

• برای بسته بندی مواد خوراکی مثل میوه جات بهتر هست در جایی که کمترین رطوبت را دارد قرار بگیرد. معمولا روی یکی از کشو هاي یخچال نوشته شده هست کمترین رطوبت، میوه ها را در بسته بندی خود به نحوی که کمی سر آن باز باشد در این کشو ها قرار دهید. میوه هاي اسیدی مثل پرتقال بهتر هست که در بسته بندی نباشد.

 

• گوشت هاي ساندویچی مثل انواع کالباس بهتر از در کم عمق ترین کشو یخچال که معمولا سردترین نقطه یخچال هست قرار داده شود. اگر همچین کشویی ندارید در طبقه پایین یخچال قرار دهید.

 

• سس هایي مثل کچاپ، سس سالاد، مایونز، و همینطور ترشیجات در طبقه در یخچال قرار میگیرد. روغن زیتون، و روغن هاي گیاهی را در قفسه آشپزخانه قرار دهید. اما روغن هاي مثل روغن کنجد، و گردو نیز در طبقات یخچال قرار میگیرند.

 

• آبمیوه ها اگر پاستوریزه شده باشد می‌تواند در طبقه یخچال قرار گیرد. در غیر اینصورت اگر آبمیوه تازه گرفته شده هست بهتر هست در طبقه پایین قرار گیرد.