پارس ناز پورتال

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

 

در اینبخش بـه معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت و فواید ماسک عسل برای پوست می‌پردازیم. امروز همچنین طرز تهیه یک نوع ماسک عسل رابه طور کامل بشما آموزش می‌دهیم، ماسک عسل یکی از بهترین و پرطرفدارترین ماسک هاي صورت اسـت، فرقی نمی‌کند خانم باشید یا آقا، این ماسک پوست شـما را شاداب، روشن و زنده می کند و بـه اسانی قابل تهیه و استفاده اسـت، با پارس ناز همراه باشید.

 

خاصیت حفظ رطوبت عسل، آن رابه یک مرطوب کننده فوق العاده تبدیل کرده و خاصیت ضد میکروبی اش، ازآن یک ماده ضد جوش بسیار عالی ساخته اسـت. از آنجا کـه عسل ماده ملایمی اسـت، افرادی کـه پوست حساس دارند نیز می‌توانند بـه اسانی ازآن استفاده کنند. اگر مواد دیگری بـه آن اضافه کنید می تواند مشکلات دیگر پوست، از جمله چربی بیش از حد یا تیرگی آنرا هم برطرف کند.

 

= پوست خشک

= پوست چرب یا مستعد جوش

= پوست حساس

 

ماسک صورت با عسل برای پوست های خشک : یک ماسک ساده تهیه کنید

 

یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین را در ظرف کوچکی ریخته و مخلوط کنید. ماسک رابه صورت تان بزنید. مراقب باشید کـه ماسک با چشم هایتان برخورد نکند. ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بعد صورت تان رابا آب گرم بشویید. روغن بادام بـه اسانی جذب پوست می شود. از آنجا کـه این روغن سبک اسـت، منافذ پوست را نمی بندد و منجر بـه بروز جوش و آکنه نمی‌شود.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

اگر بـه هر دلیلی نمی‌توانید از روغن بادام استفاده کنید، می توانید روغن دیگری را جای گزین آن کنید. برای این کـه ماسک شـما خاصیت آبرسانی بیشتری داشته باشد، بجای روغن بادام از ۲ قاشق غذاخوری ماست پرچرب استفاده کرده و بگذارید ماسک 15 تا 20 دقیقه روی پوست تان بماند.

 

با عسل، آووکادو و ماست، پوست خود را آبرسانی کنید

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

1 قاشق چایخوری عسل، 1 قاشق چایخوری آووکادوی له شده و ۱ قاشق چایخوری ماست پرچرب رابا هم مخلوط کنید. ماسک رابه صورت خود زده و ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد آن رابا آب گرم بشویید. بدلیل ملایم بودن این ماسک صورت با عسل ، می توانید چندین مرتبه در هفته ازآن استفاده کنید.

 

پوست خود را با عسل، آووکادو و بادام زمینی لایه برداری کنید

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

۲ قاشق غذاخوری عسل رابا ۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی خرد شده و یک چهارم آووکادوی له شده ترکیب کنید. ماسک را روی صورت خود ماساژ داده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. برای لایه برداری بیشتر، در حال شستشوی صورت تان، پوست خودرا با حرکات دورانی کوچک بـه آرامی ماساژ دهید.

 

با عسل و روغن لیمو، پوست تیره خود را روشن کنید

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

۱ قاشق غذاخوری عسل را دریک کاسه بریزید. ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو بـه آن اضافه کنید. ماسک رابه صورت تان زده و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن رابا یک لیف مرطوب و گرم پاک کنید.

 

اگر پوست حساسی دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

حتماً از روغن خالص استفاده کنید، نه از روغن هاي معطری کـه برای تولید صابون یا خوشبوکننده هاي هوا مورد استفاده قرار میگیرند. اگر بـه این روغن دسترسی نداشتید، بجای آن از ۱ قاشق چایخوری آبلیموی طبیعی استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

لیمو باعث حساسیت پوست نسبت بـه نور می شود. بعد از استفاده از ماسک تا 24 ساعت در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و یا ضدآفتابی با SPF حداقل 30 بـه صورت خود بزنید.

 

ماسک عسل برای پوست های چرب یا مستعد جوش

دریک ظرف کوچک، 3 قاشق چایخوری عسل خالص رابا نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط کنید. ماسک رابه صورت تان بزنید، اما مراقب باشید کـه با چشمان تان برخورد نکند. 10 الی 30 دقیقه صبر کنید و سپس ماسک رابا آب گرم بشویید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

از این ماسک صورت با عسل ، بیشتر از یک‌بار در هفته استفاده نکنید. دارچین برای پوست هاي حساس چندان مناسب نیست. اگر پوست تان حساس اسـت قبل از زدن ماسک آنرا روی پشت دست تان امتحان کنید. اگر بـه دارچین دسترسی نداشتید، بجای آن از پودر جوز هندی استفاده کنید.

 

ماسک عسل، لیمو و جوش شیرین را به عنوان یک جایگزین استفاده کنید

 

یک قاشق غذاخوری عسل رابا 1 قاشق چایخوری آبلیمو و 1 قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید. ماسک حاصل رابه صورت تان بزنید و ۱۵15 دقیقه صبر کنید. سپس با آب گرم ماسک را از صورت خود بشویید و بعد آب سرد بـه صورت تان بزنید تا منافذ پوست تان بسته شود.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

بجای جوش شیرین از بیکینگ پودر استفاده نکنید. این دو بایکدیگر متفاوت هستند. این ماسک ممکن اسـت برای پوست هاي حساس مناسب نباشد. آبلیمو ممکن اسـت پوست تان را نسبت بـه نور آفتاب حساس کند. بعد از استعمال ماسک از خانه بیرون نروید و یا ضد آفتابی با SPF 30 بـه صورت تان بزنید.

 

با عسل و زردچوبه یک ماسک ملایم بسازید

۲ قاشق غذاخوری عسل رابا نصف قاشق غذاخوری زردچوبه مخلوط کنید. ترکیب حاصل رابه پوست صورت بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن رابا آب گرم بشویید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

می توانید ۲ الی ۳ مرتبه در هفته از این ماسک استفاده کنید. زردچوبه نه تنها بـه درمان جوش ها کمک می کند، بلکه چربی اضافی را از سطح پوست جذب کرده و پوست را روشن می کند. از آنجا کـه زردچوبه ملایم تر از دارچین و لیمو اسـت، برای پوست هاي حساس مناسب تر می‌باشد.

 

جای جوش و لکه های تیره پوست را با ماسک عسل و لیمو از بین ببرید

 

دو قاشق چایخوری عسل رابا نصف قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی صورت بمالید و 20 الی 30دقیقه بعد آن رابا آب گرم بشویید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

این ماسک کمی قوی اسـت، بنابر این سعی کنید بیش از یک تا دو بار در هفته ازآن استفاده نکنید. بدلیل وجود آبلیمو، بهتر اسـت افرادی کـه پوست حساسی دارند از این ماسک استفاده نکنند. لیمو باعث ایجاد حساسیت پوستی نسبت بـه نور آفتاب می شود. بعد از استعمال ماسک سعی کنید از خانه بیرون نروید یا از ضد آفتابی با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

 

ماسک صورت با عسل برای پوست های حساس

با عسل یک ماسک بسیار ساده درست کنید. ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری عسل را روی تمام نواحی صورت بجز اطراف چشم ها بزنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

ماسک رابا یک لیف نمناک و گرم پاک کنید. این ماسک بـه حدی ملایم و راحت اسـت کـه می توانید هرروز ازآن استفاده کنید. از آنجا کـه این ماسک هیچ ماده دیگری ندارد، برای تمام انواع پوست ها و مشکلات پوستی مناسب اسـت.

 

ماسک عسل و ژل آلوئه ورا را برای تسکین پوست آسیب دیده امتحان کنید

 

۲ قاشق چایخوری عسل رابا ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و خوب هم بزنید. ماسک رابه صورت خود بزنید و ۱۰ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس آنرا بشویید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

این ماسک بـه حدی ملایم اسـت کـه می توانید هرروز ازآن استفاده کنید. می توانید این ماسک صورت با عسل جهت درمان سایر بیماری هاي پوستی نظیر خارش و اگزما هم بهره ببرید.

 

التهاب پوست خود را با ماسک عسل، چای سبز و روغن بادام درمان کنید

 

۱ قاشق غذاخوری عسل را دریک ظرف کوچک بریزید. سپس یک قاشق چایخوری پودر ماچا رابه همراه ۱ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین بـه آن اضافه کنید. ماسک رابه صورت تان بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن رابا آب گرم شست و شو دهید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

درصورتی کـه روغن بادام شیرین در معرض نداشتید، می توانید از روغن جوجوبا بجای آن استفاده کنید. اگر بـه پودر ماچا دسترسی نداشتید، بجای آن از محتویات چای کیسه اي سبز استفاده کنید. این ماسک برای پوست هاي حساس نیز مناسب اسـت.

 

با کمک ماسک عسل و جوی دوسر، پوست خود را تغدیه کنید

 

دو قاشق غذاخوری جوی دوسر را بپزید و 1 قاشق غذاخوری عسل بـه آن اضافه کنید. اجازه دهید دمای ماسک تان بـه درجه اتاق برسد و بعد آن رابه صورت تان بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس ماسک رابا یک لیف نمناک و گرم از صورت تان پاک کنید. می توانید مقدار بیشتری جو بپزید، 2 قاشق غذاخوری ازآن را برای تهیه ماسک بردارید و بقیه آنرا بخورید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

عسل را همراه با جو نپزید، چون دراین صورت خواص خودش را از دست می دهد. اگر می‌خواهید ماسک تان خاصیت لایه برداری بیشتری داشته باشد، بجای جوی پخته، از ۱ قاشق غذاخوری جوی نپخته و آسیاب شده استفاده کنید.

 

نکات استفاده از ماسک های حاوی عسل

قبل از استفاده از ماسک، صورت تان رابا آب گرم بشویید. بعد ازآن نیز می توانید از آب گرم استفاده کنید تا باقیمانده ماسک از پوست تان پاک شود. می توانید بعد از شستن ماسک از تونر استفاده کنید. اما زدن آب سرد بـه صورت، همانند تونر عمل می کند و منافد پوست را می بندد. اگر بعد از استفاده از ماسک، پوست صورت تان خشک شد، از مقداری کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک هاي مختلف رابا هم ترکیب نکنید و آنها را بیش از دفعات ذکر شده مورد استفاده قرار ندهید. اینکار تاثیر آنها را بیشتر نمی‌کند. ممکن اسـت تاثیر ماسک ها را بلافاصله مشاهده نکنید. باید حدود ۱ ماه از ماسک مورد نظرتان استفاده کنید تا بتوانید متوجه شوید کـه آیا تاثیری دارد یا خیر. اگر پوست تان ترکیبی از خشک و چرب اسـت، از ماسک هاي مخصوص پوست هاي چرب یا خشک استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

ماسک را دقیقاً روی نواحی چرب یا خشک پوست تان بزنید. هشدارهای استفاده از ماسک هاي حاوی عسل: مراقب باشید کـه ماسک داخل چشمتان نرود. ماسک صورت با عسل ممکن اسـت بـه درمان جوش کمک کند، اما هیچ مطالعه اي این موضوع رابا روش علمی ثابت نکرده اسـت.

 


 

و در ادامه همین بحث طرز تهیه ماسک شیر و عسل

 

ماسک شیر و عسل پوست شـما را در برابر پیر شدن محافظت می کند. آیا تا بـه حال دریافته‌اید کـه نشانه‌هاي آکنه و جوش، چهرۀ شـما را خراب کرده اسـت؟ آیا از این کـه در آینه بـه صورت خود نگاه کنید، می ترسید؟‌ زیرا فکر می کنید کـه صورت زیبایی ندارید؟ مـا راه حلی داریم. یک راه حل موثر و ساده. ماسک شیر و عسل کـه احتمالا بهترین پاک کننده و شفاف‌کننده‌ برای پوست شـما اسـت.

 

خواص شیر و عسل

عسل خاصیت‌هایي دارد کـه میتواند پوست‌هاي خشک و پوست پوست شده را ترمیم کند. عسل یک نرم کننده اسـت کـه پوست را مرطوب می کند. شیر و عسل حاوی تعداد زیادی از خاصیت‌هاي آنتی باکتریال هستند کـه پوست را عمیقا تمیز میکند.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

عسل ماده‌اي اسـت کـه رطوبت را نگه می‌دارد و با رادیکال‌هاي آزادی کـه بـه پوست آسیب میرسانند مبارزه می کند. هردو خاصیت جذب کننده رطوبت و نرم کنندگی عسل، در حین این کـه سطح مرطوب پوست را حفظ میکند، پوست را از رادیکال‌هاي آزاد رها میکند.

 

چگونه از ترکیب شیر و عسل برای پوست صورت استفاده کنیم؟

 

همان طور کـه دیدیدم استفاده از شیر و عسل روی صورت مزیت‌هاي زیادی دارد. نگاهی می‌اندزیم بـه چگونگی استفاده از ماسک شیر و عسل برای صورت.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

با ترکیب شیر و عسل، بسته بـه نوع تشخیص شـما، ماسک یا پاک کننده‌اي برای صورت درست می شود. در عین حال کـه پاک کننده‌ها بـه درمان پوست پوست شدن کمک می کنند، این ماسک پوست را مرطوب ونرم می‌سازد.

 

مواد مورد نیاز برای ماسک شیر و عسل

نصف فنجان شیر بدون اسانس و بدون شکر

نصف فنجان عسل

 

طرز تهیه ماسک شیر عسل

شیر و عسل را تند تند بـه مدت دو دقیقه هم بزنید. با استفاده از نوک انگشتانتان، حداقل بـه مدت دو دقیقه ماسک را روی صورت خود بگذارید. ماسک بابد بـه مدت ده دقیقه روی صورت بماند. با آب ولرم پاک کننده را بشویید.

 


 

مواد مورد نیاز برای ماسک عسل:

یک قاشق غذاخوری ماست بدون شکر، بدون اسانس و ساده.

یک قاشق غذاخوری عسل فرآوری نشده، تصفیه نشده و خام.

 

طرز تهیه:

عسل و ماست را تند تند بـه مدت دو دقیقه هم بزنید. این مخلوط را روی صورت خود قرار دهید. با انگشتان دست این ماسک را روی صورت خود پخش کنید. بـه مدت 15 دقیقه روی صورت بماند. ماسک رابا آب گرم بشویید.

 

خواص ماسک شیر و عسل و پاک کننده شیر و عسل

درخشان کنندۀ پوست: بـه محض این کـه پوستتان را از ماسک شیر و عسل پاک می کنید، پوست شـما فورا شفاف می شود. شیر و عسل حاوی آنتی اکسیدان‌هایي هستند کـه برای بدن بسیار مفید هستند.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

ماسک شیر و عسل مانند یک نوشابۀ مقوی عمل میکند و برای یک روز در معرض آفتاب بودن، حيرت انگيز اسـت. همچنین برنزه شدن پوست را کم می کند.

 

درمان کردن لب‌ های خشک و ترک خورده

در فصل زمستان لب‌هاي شـما بیشتر آسیب می بینند. با استفاده از ترکیبی از شیر و عسل میتوانید لب‌هاي ترک خوردۀ خود رابه سرعت و بطور موثر درمان کنید. استفادۀ منظم از این ترکیب، لب‌هاي ترک خورده رابه زودی درمان می کند.

 

از بین بردن زخم‌ ها

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

شیر و عسل بـه از بین بردن زخم‌ها کمک می کنند. درحقیقت آنها نه تنها آکنه و دیگر رنگیزه‌هاي پوست، بلکه جراحات و زخم‌هاي آبله مرغان را از بین میبرند. استفادۀ روزانه از شیر و عسل نتیجۀ بهتری دارد.

 

جلوگیری از پیری

ممکن اسـت باور نکردنی باشد اما استفاده از ماسک شیر و عسل برای صورت، می تواند بـه کاهش خطوط و چروک‌هاي پیری کـه نشانه‌اي برای افزایش سن شماست، کمک کند. ماسک صورت شیر و عسل، حاوی آنتی اکسیدان‌هایي اسـت کـه از پیدایش خطوط و چروک پیری روی صورت شـما جلوگیري می کند.

 

درمان آکنه

اگر آکنه‌ها شـما را اذیت می کنند، ماسک شیر و عسل ناجی شماست. استفادۀ منظم آن، فراوانی و قرمزی آکنه را کاهش می دهد. عسل خام برای درمان آکنه مشهور اسـت و تاثیر آن زمانی زیاد میشود کـه آن رابا شیر مخلوط کنید.

معرفی انواع ماسک عسل برای پوست صورت + فواید ماسک عسل

آیا تا بـه حال از شیر و عسل برای صورت خود استفاده کرده‌اید؟ پس دفعه‌ي دیگر کـه خواستید چهره‌ي خودرا جذابتر کنید فراموش نکنید کـه از این ماسک برای صورت خود استفاده کنید.