پارس ناز پورتال

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

 

در اینبخش بـه بررسی بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها میپردازیم، امروزه در تلویزیون تبلیغات زیادی از فواید ذغال و محصولاتی کـه از این ماده سیاه دوست داشتنی تولید شده را می‌بینیم. زغال فقط بـه درد کباب درست کردن و قلیان چاق کردن نمی‌خورد و اگر بدانید برای زیبایی و سلامتی شـما چقدر خاصیت و فایده دارد باور نمی‌کنید. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید.

 

شاید تا بـه‌ حال زغال را تنها برای آماده کردن باربکیو و منقل و البته پخت انواع کباب‌هاي خوش‌طعم استفاده کرده باشید! ولی باید بدانید کـه کارایی زغال بیشتر از ایجاد بستری برای طبخ غذا اسـت! حتما شـما هم تبلیغات گسترده محصولات زیبایی با نام ماسک زغال و خمیر دندان سیاه را در رسانه‌هاي مختلف دیده‌اید و یا حداقل اسم آنرا از دوستان و آشنایان شنیده‌اید. شاید تصور کنید کـه این عبارت تنها یک نام تجاری اسـت.

 

شاید هم برای خرید و استفاده ازآن تردید دارید و ترجیح می دهید تحقیقات بیشتری در مورد محصولات آرایشی و بهداشتی ساخته ‌شده با کربن داشته باشید تا با خیال آسان برای تهیه آن ها اقدام کنید. نخستین قدم این اسـت کـه بدانید ماده بکار برده شده در محصولات جدید و بـه روز سیاه، نوعی خاصی از زغال بنام زغال فعال یا کربن اکتیو اسـت. اما زغال فعال چیست و چـه کاربردهایی دارد؟

 

زغال فعال چیست؟

زغال فعال یک پودر کاملاً سیاه رنگ، بدون بو و بدون طعم اسـت کـه بـه راستی از زغال یعنی مواد دارای کربن مانند چوب بـه دست می آید. زمانی کـه زغال یا همان charcoal در دمای بالا ودر محیط خلأ و بدون اکسیژن حرارت داده می شود، توسط گرمادهی با گاز اکسید کننده یا مواد شیمیایی دیگر فعال شده و بـه پودری سیاه رنگ تبدیل می شود کـه همان کربن خالص اسـت.

 

در نتیجه فعال شدن این زغال، قابلیت‌هاي آن افزایش پیدا می کند و می تواند مواد گوناگونی را جذب کند. با تبدیل شدن زغال بـه پودر، میتوان آنرا در سطح بیشتری پخش کرد تا بـه نقاط مختلف نفوذ کند، درون منافذ وارد شود و سموم و دیگر مواد مضر بدن را جذب کند. زغال فعال جدید ترین ماده زهر‌زدا بـه شمار می رود.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

جالب اسـت بدانید کـه زغال فعال از دوران باستان برای درمان بیماری‌هاي مختلف مورد استفاده قرار میگرفت و کارآیی‌هاي بسیاری داشته اسـت. خواص درمانی آن توسط مردمان مصری ثبت شد ولی متأسفانه تا حدود ۱۵سال پیش هم دانش ثبت شده در مورد خواص زغال فعال فراموش شده بود.

 

جادوی سیاه خواص مختلفی دارد و شـما هم با اطلاع از این مزیت‌هاي فراوان، سعی میکنید هر چـه سریع‌تر برای تهیه این ماده استثنایی دست بکار شوید. در تعداد زیادی از فیلترهای دستگاه تصفیه کننده آب و هوای خانگی از زغال فعال استفاده شده اسـت تا با جذب ذرات سمی و خطرناک، آب قابل شرب و هوای پاکیزه و تصفیه شده را در اختیار شـما قرار دهند.

 

زغال فعال چه خواص و کاربردهایی دارد؟

اگر سری بـه داروخانه‌هاي سطح شهر بزنید، قفسه‌اي از محصولات بهداشتی را مشاهده میکنید کـه مدل‌هاي متنوعی از خمیر دندان و دهان شویه‌هاي زغالی را برای سفیدی دندان بـه نمایش می گذراند. با استفاده کردن از زغال فعال در دهان، با پوسیدگی دندان، تنفس بدبو و بیماری‌هاي لثه بجنگید و لبخندی زیبا بخود هدیه کنید.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

مهم ترین نکته برای خرید خمیر دندان زغالی مناسب، قابل اعتماد بودن برند و شرکت تولیدی آن اسـت تا بتواند نتیجه مورد انتظار رابه شـما عرضه کند. برای سفيد كردن دندان با زغال، آنرا روی دندان‌ها مسواک کنید تا پلاک ایجاد شده روی سطح دندان و لثه، باکتری‌ها و باقی‌مانده غذا را جذب کند.

 

در زمان مسواک زدن، دقت کنید کـه این یک خمیر دندان سیاه اسـت! پس ریختن خمیر دندان درون روشویی سرویس بهداشتی یا شلیک شدن قطره‌هاي آن بـه روی آینه، لکه‌هاي سیاهی باقی می گذراند کـه چندان خوشایند نیستند. بعد از دیدن این لکه‌ها سریعاً انها را پاک کنید تا در آینده شـما رابه دردسر نیندازد.

 

حفظ سلامت پوست و مبارزه با پیری

پوست وسیع ترین ارگان بدن شماست، تمام اعضای دیگر را می پوشاند و بعنوان حفاظی بین محیط بیرون و سیستم‌هاي درونی بدن عمل میکند. با این اوصاف پوست باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. درست اسـت کـه یکی از جنبه‌ هاي وجود پوست روی بدن، داشتن زیبایی ظاهری شناخته می شود، ولی این دلیل نمیشود کـه اگر بـه زیباتر بودن اهمیت نمی دهید، بـه سلامت پوست هم بی‌توجهی کنید.

 

سلول‌هاي پوست بدن روزانه با ذرات و مواد مختلف خارجی در تماس هستند کـه تعداد زیادی از آن ها برای سلامت مضر اسـت. گرد و غبار موجود در هوا، سلول‌هاي مرده پوست، دود حاصل از سوخت وسایل نقلیه و حتی عرق بدن می توانند منافذ روی پوست را بپوشانند. اگر این ذرات از روی سطح پوست پاک نشوند، مانع از تنفس می شود و سلامت آن رابه خطر می اندازند.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

برای این کـه سلامت کامل رابه پوست خود هدیه کنید، زغال فعال یک نیروی نیرومند کمکی اسـت. زغال اکتیو سموم و ترکیبات مضر را از روی پوست جذب میکند و پیری زودرس رابه تأخیر می‌اندازد. سلامت پوست با charcoal از روش‌هاي محبوب جدیدی اسـت کـه تعداد زیادی از افراد در سرتاسر دنیا برای داشتن ظاهری جوان‌تر آنرا مورد استفاده قرار میدهند. می توانید زغال فعال رابه صورت خام تهیه کرده و با ساخت خمیر، پوستتان را شاداب کنید.

 

یا بـه سراغ محصولاتی بروید کـه در نوع خود بهترین هستند. محصولات جدید آرایشی و بهداشتی با داشتن زغال فعال میتوانند تعداد زیادی از مواد مضر خارجی را از سطح پوست جذب کنند. با جذب مواد مضر از منافذ، تنفس پوست بـه اسانی انجام شده و سلامتش حفظ میشود. انواع ماسک صورت با نام بلک ماسک، ماسک برای خشکی پوست صورت، ماسک زغالی از بین برنده جوش‌هاي سرسیاه و…

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

تمام محصولات مشابه در سلامت پوست و سفید کردن صورت تأثیر بـه سزایی دارند. با توجه بـه خاصیت‌هاي بسیار جادوی سیاه اسـت کـه ماسک سیاه بسیار مشهور شده اسـت. حتی خودتان هم میتوانید کمی از پودر کربن رابا آب ترکیب کرده و خمیر حاصل شده را قبل از شستن صورت بـه روی پوست بمالید و سپس با آب بشویید.

 

بهبود زخم

کربن فعال کـه بعنوان یک ماده جادویی شناخته می شود، دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضدالتهابی نیز هست. این پودر می تواند درد، ورم و سوزش حاصل از زخم و گزیدگی حشرات را بهبود دهد. بدلیل پودر بودن زغال فعال، قابلیت پرکنندگی بیشتری برای منافذ دارد و با وارد شدن بـه درون زخم، مواد سمی حاصل از گزش حشرات را از لایه‌هاي زیرین سطح پوست جذب می کند.

 

مبارزه با پوست چرب

برای افرادی کـه از داشتن پوست چرب خود خسته شده‌اند، زغال فعال بی‌نظیر اسـت! چـه این ماده رابه شکل ماسک سیاه صورت بکار ببرید و یا بـه صورت پاک‌کننده‌هاي دارای کربن سیاه، پودر محبوب چربی اضافی سطح پوست را جذب می کند و پوستی نرم و شفاف بشما تحویل میدهد.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

با توجه بـه این کـه دراین شرایط چربی پوست تعدیل میشود، درمان جوش صورت هم در ادامه اتفاق می‌افتد. البته استفاده بیش از حد از جادوی سیاه میتواند موجب خشکی پوست شـما شود.

 

کمک به داشتن موی سالم

مو هم یکیدیگر از قسمت‌هاي بدن اسـت کـه مانند پوست در دسترس ذرات و مواد مضر موجود در هوا قرار دارد. مو هاي خودرا با شامپوهای دارای زغال اکتیو بشویید تا ذرات مضر از روی تارهای مو زدوده شوند. حتی می توانید کمی از پودر سیاه رابه شامپوی مورد استفاده خودتان اضافه کنید. چربی بیش از حد مو، خارش و شوره سر هم توسط محصولات دارای کربن اکتیو درمان میشود.

 

مبارزه با بوی بد بدن

بوی بد بدن از جمله تنفس بدبو و عرق تن از عوامل ناخوشایندی اسـت کـه فرد را ناراحت میکند و خصوصاً در روزهای گرم سال هم آزاردهنده‌تر می شود. مکانیسم عرق بـه این صورت اسـت کـه در زمان عرق کردن، باکتری‌هاي سطح پوست اسیدی را تجزیه میکنند کـه باعث دفع بوی نامطبوع می شود. هرچه عرق بیشتر روی پوست باقی بماند، باکتری‌ها فعالیت بیشتری انجام می دهند و بهمین دلیل اسـت کـه:

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

در افرادی کـه شستشو و بهداشت شخصی را جدی نمی گیرند، بوی بدن برای خود و البته اطرافیان بسیار مشمئزکننده خواهد بود. برای کاهش بوی عرق از لیف، صابون یا دستمال‌هاي دارای کربن فعال استفاده کنید. پودر فعال با داشتن خاصیت آنتی باکتریالی، بـه منافذ پوست وارد میشود و بوی بدن را از بین می برد.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

با استفاده نکردن از مسواک و نخ دندان، ذرات غذا درون دهان و بین دندان‌ها باقی میماند. آن جاست کـه باکتری‌ها این مواد را تجزیه کرده و ترکیبات سولفوری تولید میکنند کـه باعث بوی نامطبوع در دهان میشود. سیگار کشیدن و پوسیدگی دندان از دیگر عوامل تنفس بد بو بـه شمار میرود. برای از بین بردن بوی ناخوشایند تنفس، از خمیر دندان زغالی و دهان شویه زغالی استفاده کنید.

 

بهبود عملکرد سیستم گوارش و دفع

علاوه بر خواص زیبایی کـه در مورد زغال فعال گفته شد، این ماده با نفخ و گاز روده هم مبارزه می کند. اگر آن رابه صورت قرص یا کپسول استفاده کنید، باکتری‌هاي روده را جذب میکند و نفخ شکم را از بین می برد.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

هشدار: اگر میخواهید مزیت‌هاي کربن فعال را در سیستم گوارش خود مشاهده کنید، زغال فعال رابه صورت خالص نوش جان نکنید! برای این خاصیت حتما بـه سراغ داروهای ساخته شده از شرکت‌هاي دارویی مطمئن بروید. در مورد تداخل دارویی زغال فعال با دیگر داروهای مصرفی حتما از دکتر خود سؤال کنید تا مشکلی برایتان بـه وجود نیاید.

 


 

در ادامه همین بحث: می توان از زغال برای سفید کردن دندان استفاده کرد؟

 

زغال فعال یکی از مواد جدید و بـه روز استفاده شده در محصولات متنوع از محصولات خوراکی گرفته تا لوازم آرایشی و بهداشتی اسـت کـه اتفاقاً نقل مجالس هم شده اسـت! یکی از محصولات پر طرفدار و البته پر بحث در بین محصولات بهداشتی خمیر دندان زغالی اسـت کـه تبلیغات گسترده‌اي هم در رسانه‌هاي مختلف انجام داده اسـت.

 

بدلیل این کـه بـه غیر از انواع ماسک‌ها بصورت خوراکی استفاده می شود، باید از نظر سلامتی کاملاً تضمین شود. این خمیر دندان زغالی ادعا میکند می تواند تمیزی و سفیدی دندان رابه دندان‌هاي شـما باز گردانده و بوی بد دهان را از بین ببرد. حال باید ببینیم این ادعا از یک سفیدکننده دندان تا چـه اندازه حقیقت دارد و آیا خمیر دندان زغالی قادر اسـت دندان‌ها را سفید کرده و دهان را ضدعفونی کند؟

 

زغال فعال چگونه عمل می‌کند؟

زغال فعال کـه در خمیر دندان زغالی بکار برده شده اسـت، در واقع از تبدیل شدن کربن بـه پودر بـه دست می آید. این فرآیند بـه سادگی حاصل نمی شود، بلکه در شرایط خاص بدون اکسیژن ودر دمای بالا اسـت کـه پودر سیاه‌رنگ بدون بو و بدون طعم بـه عمل می آید. از آنجایی کـه پودر بـه ذرات ریز تقسیم می شود، بسیار نفوذپذیر اسـت و می تواند درون منافذ ریز هم وارد شده و درمان را انجام دهد.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

زغال فعال خاصیت زهر‌زدایی دارد و می تواند با باکتری‌ها و مواد سمی مبارزه می کند. بهمین دلیل اسـت کـه زغال اکتیو در خمیر دندان باکتری و پلاک‌هاي ایجاد شده روی سطح دندان‌ها را پاک می کند. زغال فعال سالیان طولانی اسـت کـه برای تیمار و درمان بیماری‌هاي بدن استفاده میشود. هنوز مطالعات بلندمدت روی استفاده از زغال فعال روی دندان انجام نشده اسـت و انچه می توان بـه آن مستند شد، تجربه افراد مختلف در استفاده از زغال برای دندان اسـت.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

در البته در مورد خواص جذب ذرات زغال اکتیو، مطالعاتی صورت گرفته اسـت ولی نمی توان بطور دقیقی آن ها را در مورد بیماری و بهداشت دهان و دندان بسط داد. انچه متخصصان را در مورد استفاده از زغال اکتیو درون دهان مردد می کند، بیشتر بـه استفاده از پودر زغال خام بر میگردد. خمیر دندان زغالی بسته بـه این کـه در چـه کارخانه و محیطی ساخته می شوند، بهداشتشان از نظر وزارت بهداشت و مراجع مربوطه تأیید یا رد می شود.

 

مبارزه با بوی بد دهان

یکی از دلایل داشتن تنفس نامطبوع در دهان، سلامت دهان و دندان اسـت. زمانی کـه بهداشت دهان و استفاده از مسواک و نخ دندان بصورت منظم رعایت نشود، باقی‌مانده مواد خوراکی در بین دندان‌ها باقی می مانند. باکتری‌ها این مواد را تجزیه میکنند و ترکیباتی تولید میکنند کـه دارای گوگرد هستند و این ترکیبات موجب بوی بد دهان میشود.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

پس با حفظ بهداشت دهان و دندان از این مشکل جلوگیري کنید. محصولات بهداشت دهان و دندان شامل خمیر دندان و دهان‌شویه‌هاي دارای زغال فعال ادعا دارند کـه میتوانند موجب ضدعفونی کردن و از بین بردن لکه‌هاي روی دندان شوند.

 

توصیه پزشکان را جدی بگیرید

اگر تصمیم دارید برای یکبار هم کـه شده از خمیر دندان زغالی استفاده کنید و بـه این کـه سفید کردن دندان با زغال شاید آسان‌ ترین راه برای داشتن دندان‌هاي سفید باشد فکر میکنید، باید بدانید کـه تعداد زیادی از متخصصان دهان و دندان و دندان‌ پزشکان معتقدند باید آن رابا احتیاط و تنها یک بار در هفته یا حتی یک هفته در بین استفاده کنید.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

دندان‌پزشکان توصیه می کنند اگر بعد از استفاده از خمیر دندان هم حس کردید همه ی چیز عادی بنظر میرسد، بـه‌ صورت متوالی و پشت سر هم از این خمیر دندان استفاده نکنید. چنانچه از خمیر دندان زغالی استفاده کردید و علائمی مانند خون ریزی غیرطبیعی لثه یا افزایش حساسیت دندان را مشاهده کردید، بهتر اسـت استفاده آنرا متوقف کنید تا آن رابا یک متخصص در بین بگذارید.

 

تعداد زیادی از افراد متخصص و پزشکان دهان و دندان در مورد استفاده از خمیر دندان زغالی نگران هستند و میترسند این ماده باعث خرابی دندان‌ها شود. عده اي از دندان‌پزشکان معتقد هستند کـه زغال فعال در خمیر دندان، یک ماده ساینده اسـت و استفاده مداوم ازآن موجب از بین بردن مینای دندان میشود و بهمین دلیل اسـت کـه گفته میشود از این ماده با فاصله زمانی استفاده کنید.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

خصوصاً اگر شـما هرروز آدامس می‌جوید، ریشه‌هاي دندان در اثر استفاده از خمیر دندان زغالی حساس‌تر می شوند. استفاده مستقیم از پودر زغال روی دندان کـه دیگر بـه شکل محصولات کارخانه‌اي نیست، این تأثیرات منفی را بیشتر می کند. با این اوصاف سیاه شدن دندان در حین استفاده از پودر زغال، تنها نکته منفی در مورد این ماده فعال نیست بلکه استفاده بیش از حد ازآن موجب آسیب بـه دندان می شود.

 

گول تبلیغات دروغین را نخورید

تعداد خمیر دندان‌هاي زغالی و البته ماسک‌هاي سیاه روز بـه روز در داروخانه‌ها بیشتر میشود ودر بین تعداد زیادی از افراد مشهور هم بـه اندازه‌اي طرفدار پیدا کرده اسـت کـه استفاده ازآن رابه طرفداران خود پیشنهاد میکنند. یکی از حقه‌هاي تبلیغاتی در مورد استفاده از سفیدکننده‌ها در سراسر جهان، استفاده از حضور افرادی اسـت کـه دندان‌هاي بسیار سفیدی دارند و توضیح میدهند کـه:

 

استفاده از محصول معرفی شده تا چـه اندازه میتواند بـه سفید شدن دندان و داشتن لبخند زیباتر کمک کند. ولی واقعیت اینجاست کـه داشتن دندان‌هاي سفید این افراد تنها بدلیل استفاده ازآن محصول نیست! دراین آگهی و تبلیغات ممکن اسـت شواهد غیرمعمولی نشان دهنده سفیدکنندگی دندان‌ها باشد. البته باید اعتراف کنیم کـه هدف از ارائه اطلاعات گفته شده، این نیست کـه بگوییم زغال اکتیو در خمیر دندان الزاماًً ماده بدی اسـت.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

ولی این نکته را تأکید می کنیم کـه نباید از این محصول بصورت مداوم استفاده کنید. نکته دوم در مورد انتخاب محصول تولید شده در کارخانه، خاطرجمعی از برند و بهداشت رعایت شده در پروسه تولیدی آن اسـت. استفاده از زغال فعال پودر و خام توصیه نمی‌ شود، چون بطور مستقیم با دندان‌ها در تماس اسـت و هنوز بـه صورت کامل تایید سلامت نشده اسـت.

 

لبخندی زیباتر با بلیچینگ دندان

یکی از متد جدیدی کـه برای سفید کردن دندان توسط دندان‌پزشکان و متخصصان این حرفه انجام می شود، بلیچینگ دندان اسـت. دراین روش رنگ‌دانه و زردی‌هاي روی سطح دندان از بین میرود و دندان‌هایي سفید بشما اهدا می شود. انچه دراین روش بعنوان ماده اصلی استفاده می شود، پر اکسید هیدروژن اسـت کـه بـه درون مینای دندان رفته و موجی از بین رفتن لکه‌ها میگردد.

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

در مورد عوارض بلیچینگ دندان باید گفت بطور معمول اگر این روش بـه درستی انجام گیرد، عوارضی برای آن مشاهده نمی‌ شود. گاهی ممکن اسـت بدلیل استفاده از ماده مربوطه، حساسیت دندان کمی بالا رود کـه با استفاده کردن از خمیر دندان مخصوص مشکل رفع میشود. هزینه بلیچینگ دندان با توجه بـه این کـه کیت‌هاي مخصوص استفاده در خانه را مدنظر دارید یا ترجیح می دهید بلیچینگ در مطب و توسط دندان‌دکتر انجام شود، متغیر خواهد بود.

 

سفيد كردن دندان در خانه

استفاده از هر ماده شیمیایی برای تمیز کردن دندان‌ها می تواند آسیب‌هاي مخصوص بـه خودرا داشته باشد. دلیلی بر رد کردن محصولات مشهور یا برندهای جهانی وجود ندارد، ولی اگر علاقه دارید برای سفید کردن دندان‌ها بـه دنبال روش‌هاي خانگی و ساده‌تری باشید کـه هیچ خطری هم بـه دنبال ندارد، می توانید از خوراکی‌هاي مختلفی کمک بگیرید:

 

توت فرنگی:

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

این میوه مقدار زیادی مالیک اسید دارد. مالیک اسید در واقع نوعی اسید میوه اسـت کـه بصورت طبیعی در برخی محصولات کشاورزی وجوددارد. این ماده جادویی بـه طرز طبیعی دندان را تمیز کرده و موجب سفید شدن آن می شود. مالیک اسید یک ماده ضدعفونی‌کننده اسـت و با میکروب‌هاي دهان مبارزه میکند.

 

سیب:

مالیک اسید را در سیب هم میتوانید پیدا کنید. گاز زدن روزانه سیب، علاوه بر این کـه سلامت دهان و دندان را حفظ می کند، موجب سفیدی دندان‌ها هم میشود. برای سفید شدن دندان این میوه را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

روغن نارگیل:

مقداری روغن نارگیل را بین دندان‌هاي خود بکشید تا باکتری‌هاي دهان و پلاک‌ها را کاهش دهد و موجب رفع زردی دندان در خانه گردد.

 

جوش شیرین:

این ماده طبیعی لکه‌هاي سطحی دندان رابه خوبی پاک می کند، ولی باید در استفاده کردن ازآن احتیاط کنید چرا کـه می تواند باعث آسیب زدن بـه مینای دندان شود. در استفاده کردن از این سفیدکننده دندان خانگی زیاده‌روی نکنید!

 

پوست پرتقال:

بهترین خواص زغال برای پوست، مو و دندان ها | فواید زغال فعال

یکیدیگر از روش‌هاي خانگی کـه براي سفيد كردن دندان انجام می شود و نگرانی در مورد تداخل دارویی یا تأثیرات دیگر آن نخواهید داشت، این اسـت کـه بعد از پوست کندن پرتقال، لایه داخلی پوست را روی دندان‌هاي خود بمالید؛ اینکار بـه سفید شدن دندان‌ها کمک بسیاری میکند.

 

پنیر:

پنیر میتواند دندان را مانند پاک‌کننده‌هاي طبیعی تمیز کند. این ماده خوراکی بدلیل داشتن سطح بالای کلسیم، موجب استحکام مینای دندان و ساختار آن می شود. این ماده خوراکی هم یک روش سفید شدن دندان در خانه اسـت