پارس ناز پورتال

انگیزه اصلی خیانت بین همسران چیست؟

انگیزه اصلی خیانت بین همسران چیست؟

انگیزه اصلی خیانت بین همسران چیست؟ 

خیانت جنسی بین همسران مطمئنا نیاز به انگیزه دارد که با کمی موشکافی در بین زوج هاي دچار خیانت میتوان این معضل اجتماعی را ریشه یابی نمود. بیشتر مردم یا حتی بخشی از مسئولان ممکن هست گمان کنند که بیشتر خیانت‌هاي زناشویی انگیزه جنسی دارد اما دیدنی اینجاست که بدانید طبق آمار کارشناسان فقط ٧ درصد از آن‌ها در این قاعده می‌گنجند.

 

کارشناسان، ٥٤ درصد از دلایل نارضایتی زوج‌ها و طلاق عاطفی را در نکته‌اي ساده خلاصه کرده‌اند: قدرنشناسی.اگر سعی کنیم بعضی موضوعات را به شکلی کارشناسانه نگاه کنیم، حساسیت‌ها نیز کمتر خواهد شد.قدرنشناسی نکته‌اي هست که در بدو امر ساده به نظر میرسد اما شکاف‌هایي ایجاد می کند که تدریجی به حفره‌اي عمیق همچون طلاق عاطفی

 

منتهی می شود. این جدایی ذهنی به‌تدریج رنگ واقعیت می گیرد و بالاخره یکی از زوجین موضوع طلاق را پیش می کشد. ضمن این که عده‌اي نیز گمان می کنند که مصداق خیانت تنها به خیانت‌هاي جنسی محدود میشود درحالی‌که مشاوران خانواده آن را به ٣ دسته طبقه‌بندی می کنند:

 

١- خیانت کلامی:
زن یا مرد به ‌صورت تلفنی یا اینترنتی با فردی غیرهمجنس گرم میگیرد و پایه‌هاي انحراف به این ترتیب چیده میشود.

 

٢- خیانت ذهنی:
عده‌اي در فکر و تخیلات‌شان مدام به شخصی دیگر می‌اندیشند و از آنجا که زاده ذهن‌شان هست، آن فرد را شخصی ایده‌آل می‌پندارند. این زنگ خطری برای یک زندگی مشترک هست چرا که شخص دایماً شریک زندگی‌اش را با فرد ذهنی مقایسه میکند و در ارتباط با همسرش به مشکل برمی‌خورد و ارتباط سرد میشود.

 

٣- خیانت رفتاری:
منظور از خیانت رفتاری، ارتباط برقرار کردن با شخصی غیرهمجنس خارج از سیستم خانواده هست.قطعا در این نوشته کوتاه نمیتوان تمام عوامل خیانت را بررسی کرد اما تمام مشاوران خانواده به یک نکته تأکید دارند. این سوال را از خود بپرسید که چقدر به حرف طرف مقابل گوش می دهید؟ هر چقدر ارتباط کلامی طرفین کمتر شود،

 

احتمال طلاق عاطفی بیشتر خواهد بود. زنان باید دقت داشته باشند، فیزیولوژی مرد به او اجازه نمی دهد در آن واحد چند کار را انجام بدهد. به‌ویژه وقتی همسرتان به منزل می آید، در حال حمل افکار بیرون منزل هست. این زمان، زمان مناسبی برای صحبت کردن با او نیست.

 

تعداد زیادی از زنان از این موضوع گلایه میکنند که همسر ما به حرف ما گوش نمی دهد و برای ما اهمیت قائل نیست. در حالی‌که اگر مرد در حال انجام کاری دیگر باشد، به لحاظ ساختار ذهنی خود نمی تواند حرف شما را گوش کند. بنابراین زمان صحبت کردن با مرد باید زمان فراغت او باشد.

 

نکته‌اي هم که مردان به آن دقت نمیکنند دوباره موضوعی هست مرتبط با فیزیولوژی زنان. بخش زیاد‌اي از ابراز احساسات همسرتان از طریق هم‌کلامی مرتفع میشود. متأسفانه مرد منزل تنها بدون این که به همسرش نگاه کند، سر تکان می دهد و منتظر هست تا حرفش تمام شود و پی کارش برود، در حالیکه هم‌کلامی، شنیدن مکانیکی کلام از سوی مرد نیست

 

بلکه گوش سپردن به زن هست. زنان در بسیاری موارد حتی راه حل نمی خواهند. فقط از همسر خود تقاضا دارند تا به آن‌ها دقت کند و درست و مؤثر به حرف‌شان گوش بسپارد.مهارت «گوش دادن» و «گوش سپردن» متأسفانه بین ما ایرانی‌ها جایی ندارد. ما استاد حرف زدن‌ایم؛ آدم‌هایي شده‌ایم که خودخواهانه فقط حرف میزنیم

 

و حاضر نیستیم دقایقی را برای گوش دادن صرف کنیم. همین امروز به رفتار خود دقت کنید! اگر توانستید بین صحبت‌هاي کسی دیگر اظهار نظر نکنید، راه حل ندهید، بین کلامش ندوید یا وی را بی‌وقفه قضاوت نکنید! اگر توانستیم..

انگیزه اصلی خیانت بین همسران چیست؟