پارس ناز پورتال

اولین ویژگی های یک زوج موفق و خوشبخت

اولین ویژگی های یک زوج موفق و خوشبخت

اولین ویژگی های یک زوج موفق و خوشبخت 

به نظر شما باید به چه زوجی خوشبخت بگوییم؟ ملاک هاي خوشبختی در زندگی همسران چیست؟ باید بگوییم که شادی در زندگی ملاک مهمی به شمار می‌رود. شاد کردن همسر برای داشتن زندگی شاد از نشانه هاي یک زوج خوشبخت هست.
نظامی روانشناس خانواده اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی زوج هاي پیروز در زندگی مشترک، شاد بودن هست که زوجین با رعایت نکاتی از جمله صبر و گذشت در زمان اختلاف می‌توانند لحظات زیباتری را کنار یکدیگر بگذرانند.

 

وی در ادامه گفت:از دیگر نشانه هاي یک زوج پیروز، مطرح کردن و پذیرفتن انتقادهای سازنده با بیانی محترمانه و محبت آمیز، احساس تعهد و مسئولیت پذیری، برجسته سازی نقاط قوت و کم رنگ تر کردن نقاط ضعف یکدیگر هست.

 

نظامی افزود:برای شاد زیستن و در کنار هم بودن می‌توان بهانه هاي مختلفی را ایجاد کرد که از جمله آن کمک در امور خانه یا نگه داری فرزندان، تهیه یک وعده غذای دو نفره، رفتن به گردش و سفر، گپ و گفت هاي دوستانه و به دور از گلایه هست.

 

این روانشناس خانواده بیان کرد:برای داشتن زندگی شیرین و شاد در کنار همسر خود باید به یاد داشته باشیم که هرگز وی را حتی به شوخی به خصوص در جمع خانواده تحقیر و سرزنش نکنید و از پافشاری و اصرار هاي بیجا در امور گوناگون بپرهیزید، هنگام عصبانیت از گفتگو با یکدیگر دوری کرده و خاطرات تلخ قبل را پیش نکشید همین طور قضاوت هاي ناعادلانه و شک برانگیز را نسبت به همسر خود فراموش کنید.

 

نظامی گفت: شاد کردن همسر برای داشتن زندگی شاد از دیگر نشانه هاي مهم یک زوج خوشبخت بوده تا جایی که خود را وقف یکدیگر می کنند تا به هدف نهایی خویش که همان شاد کردن طرف مقابل هست دست یابند اگرچه این مسئله خیلی ساده به ‌نظر می رسد اما در عمل ممکن هست بسیار دشوار باشد زیرا پیش از بیان هر سخنی باید آن را نزد خود برآورد کنید که تا چه اندازه میتواند باعث شادی یا ناراحتی همسرتان شود.