پارس ناز پورتال

با انواع فوت و فن های خانه داری آشنا شوید

با انواع فوت و فن های خانه داری آشنا شوید

با انواع فوت و فن های خانه داری آشنا شوید   

فوت و فن های خانه داری از آن دست هنرهایی است که اگر خانمی بلد باشد می توان به او یک کدبانوی واقعی گفت. 

 

آیا راهی برای پاك كردن لكه جوهر از روی فرش وجود دارد؟

مواد غذایی دورانداختنی و بطری‌های خالی گاهی اوقات روی زمین می‌افتند و ایجاد بوی بد و تجمع باكتری‌های مضر می‌كنند. زیاد آن قسمت را نمالید تا رنگ و جوهر پخش نشود و فرش هم آسیب نبیند.

 

سپس آن قسمت فرش را فقط با آب بشویید و بگذارید خشك شود.یك فنجان آب درون لیوان پیمانه‌ای مخصوص خود مایكروویو بریزید و بگذارید دستگاه به مدت 6-5 دقیقه كار كند و آب به جوش بیاید.

 

بعد در مایكروویو را به مدت 10 دقیقه بسته نگه دارید تا هم آب سرد شود و هم تمام مواد ریز مانده در مایكروویو نرم شوند.بعد كمی جوش شیرین روی ابر ظرفشویی ریخته و قسمت‌های داخلی مایكروویو را با آن تمیز كنید.

 

اگر باز هم لكه‌ها از بین نرفتند، از تركیب جوش شیرین و پراكسید هیدروژن استفاده كنید و این خمیر به دست آمده را روی لكه‌ها بمالید و بگذارید تا چند ساعت در همان حالت بمانند. سپس آنجا را تمیز بشویید. 

 

تمیز كردن بطری‌ها و شیشه‌های خالی

مواد غذایی دورانداختنی و بطری‌های خالی گاهی اوقات روی زمین می‌افتند و ایجاد بوی بد و تجمع باكتری‌های مضر می‌كنند. قوطی‌های خالی شده مواد غذایی و بطری‌ها را باید دور بریزید. 

 

شما می‌توانید با رعایت نكات زیر شیشه‌ها و بطری‌ها را جوری تمیز كنید كه محل تجمع باكتری‌ها نشوند. اما اگر می‌‌خواهید شیشه‌های مربا و برخی قوطی‌ها و بطری‌ها را نگاه دارید، باید حتماً آنها را بشویید.

 

می‌توانید مقداری جوش‌شیرین در آنها بریزید و بعد تمیز بشویید. ظرف بزرگی كه بطری‌ها و شیشه‌های خالی را در آن نگه می‌دارید، بهتر است در دار باشد. هر چند وقت یكبار با یك پاك كننده ضد باكتریایی، آن را تمیز كنید تا بوی بدی نگیرد و محل تجمع باكتری‌ها نشود.

 

ماهی یك بار بطری‌های خالی را جمع‌آوری كنید و داخل و خارج آنها را بشویید، مقداری محلول چند منظوره را در آب ریخته و با برس داخل و خارج بطری‌ها و شیشه‌ها را پاك و بعد آب‌كشی كنید. سپس در مقابل نور خورشید و در هوای آزاد بگذارید تا خشك شوند. 

 

چگونه چتر را تعمیر كنیم؟

به جای آنكه چترتان را دور بیندازید، می‌توانید سیم یا مفتول را از بین پره چرخ عبور دهید و بعد پارچه را با فشار نوك انگشت با سیم كوك بزنید. دو سر مفتول را سفت بكشید. و ببندید و قسمت‌های اضافی آن را جدا كنید.

 

تمیز كردن كفش‌ها

كفش‌های مشكی و چرم خود را می‌توانید با استفاده از مقداری روزنامه تمیز كنید. كفش‌های‌تان را نزدیك به هم نگاه دارید و یك صفحه سفید و سیاه از روزنامه را روی آنها بمالید (دقت كنید از صفحات تمام رنگی استفاده نكنید) به این ترتیب كفش‌هایتان هیچ نیازی به واكس زدن نخواهند داشت.

 

روش از بین بردن بوی نفتالین صندوقچه‌های قدیمی

ابتدا از هوای تازه و نور خورشید استفاده كنید. بگذارید قسمت‌های داخلی و خارجی آن چند روز در معرض هوا باشند. اگر با این روش بوی نفتالین از بین نرفت، از سنباده بسیار ریز استفاده  كنید و چوب قسمت داخل صندوقچه را كمی سنباده بزنید و با جاروبرقی تمام خرده‌های ریز چوب را بردارید. 

 

در آخر می‌‌توانید از روغن سدر استفاده كرده و آن را روی چوب بمالید (فقط مقدار بسیار كمی از روغن را روی قسمت‌های داخلی صندوقچه بمالید)، به این ترتیب بوی آن از بین می‌رود.