پارس ناز پورتال

با خرید گل گیاهان گلدار دکور منزل خود را دگرگون کنید

با خرید گل گیاهان گلدار دکور منزل خود را دگرگون کنید

گل ورزیا

این گیاه آپارتمانی زیبا از مناسبترین گزینه ها برای تزیین محل کار یا منزل شماست. گیاه ورزیا بومی شرق هندوستان،گینه،کلمبیا و برزیل است و ارتفاع آن به   سانتی متر میرسد.ورزیا گیاهی آپارتمانی است که برگ های سبز تیره داره و براکته های آن به رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و آبی هستند و عمر نسبتا طولانی دارند.

 

یعنی بعد از ۴ یا ۵ سال از بین می روند اما پاجوش هاش گیاهی جدید رو تشکیل میدهند، پس با مشاهده خشک شدن گیاه مادری و رشد پاجوش ها نگران نشوید.برگهای این گیاه دارای لبه صاف و گوشتی هستند و گل در وسط آن قرار دارد. عمر گیاه سه سال و در آخر عمر فقط یکبار گل خواهد داد.

با خرید گل گیاهان گلدار دکور منزل خود را دگرگون کنید

گلدان گیاه آپارتمانی ورزیا میتواند هدیه ای بسیار زیبا و شیک برای عزیزانتان باشد.هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که به یکدیگر گل هدیه می دادند.اجرای این سنت دیرین در زادروزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.

 

گل آزاله آ

آزاله یکی دیگر از گل مخصوص آپارتمان گلدار است که در فصل بهار گل‌هایی گِرد در رنگ‌های متنوع به وجود می‌آورد. این گیاه جزو زیباترین گل‌های آپارتمانی گلدار محسوب می‌شود، از این نام پارسی آن ژونوس است (ژون به معنای زیبا، نوس به معنای رنگین).

 

خاستگاه اصلی این آزاله آ (Azalea) هندوستان است و بهتر است در بالکن و تراس نگهداری شود. هوای تازه برای این گیاه بسیار خوشایند است و از تابش مستقیم نور خورشید بیزار. شرایط نگهداری این گیاه به شرح ذیل است.

 

شرایط نگهداری

همانطور که گفته شد، نور بسیار زیاد اما غیرمستقیم و همچنین در معرض هوای تازه بودن بهترین مکان برای نگهداری این گیاه خوشگل است! اگر در فصول سرد، محیط اطرافش بسیار خنک شود شروع به گلدهی زودرس می‌کند و بسیار سریع خزان خواهد کرد.

 

برای حفظ رطوبت مورد نیاز آزاله آ بهتر است در طول سال آب به آن اسپری شود و هنگامی که خاک گلدان کاملا خشک شد باید آبیاری را شروع کرد. بهتر است از آبِ ولرم و بدون املاح استفاده کنید. در فصل پاییز و به محض مشاهده شدن غنچه‌ها، کوددهی را به صورت روزانه باید انجام دهید و به مرور از حجم آن بکاهید.

 

گل ساعتی

گل ساعتی یا Passion Flower یک گیاه آپارتمانی بالارونده با گل‌هایی شبیه ساعت به رنگ سفید و بنفش است که هر دو روز یک بار هم به آبیاری منظم احتیاج دارد. گل ساعتی مورد توجه محققینِ گیاهان دارویی قرار دارد و تحقیقات نشان می‌دهند اگر این گیاه را با بابونه و سنب‌الطیب ترکیب کنید، یک معجون بسیار قوی برای کاهش استرس و اضطراب بدست خواهید آورد. در واقع از گل ساعتی به عنوان دیازپامِ طبیعی نام می‌برند. دیگر فواید گل ساعتی به شرح زیر هستند:

 

    کاهش فشار خون

    اثر آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بالا

    القا خواب و درمان بی خوابی

    کاهش علائم یائسگی

    کاهش انسولین

    درمان و کاهش اثار آلزایمر و پارکینسون

 

بونسای

بی‌شک گلدان بونسای (Bonsai) در هر خانه‌ای که یافت شود نشان از منزلت بالای آن خانه است. این درختچه پرطرفدار و لوکس یکی دیگر از گل مخصوص آپاراتمان زینتی است که همیشه سبز خواهد ماند. زادگاه اصلی این گیاه چین و ژاپن است.

با خرید گل گیاهان گلدار دکور منزل خود را دگرگون کنید

گرچه بونسای به آرامش ذهن و جسم کمک می‌کند و هوای محیط خود را عاری از هرگونه مواد مضر می‌سازد اما نگهداری از آن کار آنچنان سختی نیست. مادامی که نور به اندازه کافی به آن بتابد و آبیاری آن منظم انجام بگیرد می‌توانید از زیبایی آن تا سالیان سال بهره ببرید.

 

گل حُسن یوسف (Solenostemon)

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی شاد با رنگ‌های زینتی و متفاوت هستید، حسن یوسف یک گزینه بسیار عالی است. برگ‌های این گیاه دارای رنگ‌های متنوعی نظیر زرد، طلایی، سبز، قرمز، ارغوانی و حتی سیاه است. این گیاه را باید در داخل خانه به دور از سرما پرورش دهید. این گیاه نور پسند است و باید در جایی قرار گیرد که نور به صورت غیرمستقیم به آن برسد.

 

گل ارکیده (Orchids)

در دنیا بیش از بیست هزار نوع ارکیده تا بحال کشف شده است و از نظر تنوع نژادی، ارکیده در صدر گیاهان قرار دارد. ارکیده برای هدیه دادن و هدیه گرفتن بهترین گزینه است و یک گیاه زینتی گلدار محسوب می‌شود. این گیاه رطوبت نسبتا بالایی را می‌طلبد و خاک گلدان ارکیده باید از جنس مخصوصی باشد.

 

خرید گل آپارتمانی

برای خرید گل و انواع گل مخصوص آپاراتمان نیاز به مراجعه حضوری به مراکز فروش گیاهان گلدار نیست. شما میتوانید توسط تلفن همراه با چند کلیک ساده محصول مورد نظر خود را از گلفروشی آنلاین VIP Shop انتخاب نمایید. گل آپارتمانی شما در تاریخ، ساعت و محل مورد نظر شما همراه با یک کارت پستال جذاب به درب منزل ارسال خواهد شد. ارسال کلیه محصولات برای مشتریان تهران رایگان خواهد بود.

 

سوالات متداول

برای نگهداری گیاهان گلدار باید چه کار کنیم؟

هر کدام از گیاهان گلدار طرز نگهداری خاص خود خود را دارند در متن مقاله علاوه بر معرفی گیاهان گلدانی به نحوه نگهداری آنها نیز پرداخته شده است.

 

آیا گیاهان گوشتی گلدار هم وجود دارد؟

بگونیا هلندی، Begonia یکی از نمونه های گیاهان گوشتی است که میتوان آن را داخل گلدان و در آپارتمان نگهداری کرد.

 

گیاهان آپارتمانی به طور کلی چند دسته هستند؟

گیاهان آپارتمانی گلدار و گیاهان بی گل یا همیشه سبز. گل های گلدانی بر خلاف برخی گیاهان همیشه سبز در زمان هایی خاصی دارای گل هستند و پس از فصل گلدهی به صورت برگ باقی می مانند.

 

آیا خرید گل گیاهان گلدار برای هدیه مناسب هستند؟

با خرید گل گیاهان گلدار دکور منزل خود را دگرگون کنید

گیاهان گلدار علاوه بر طراوت، زیبایی نیز دارند و برای مناسبت های مختلف میتواند بهترین هدیه باشد.

 

چه گیاهانی جز گیاهان گلدار محسوب می شوند؟

گلدان های ارکیده، آنتوریوم، ورزیا، کالانکوئه، شیپوری، سیکلامن، اسپاتی فیلوم، بنت قنسول، بگونیا، بنفشه آفریقایی، ژربرا و.. چند نمونه از گیاهان گلدار محسوب می شوند که میتوان از آنها در آپارتمان نگهداری کرد.

 

سخن پایانی

در این مطلب با گل مخصوص آپاراتمان زینتی گلدار آشنا شدید. دانستید که این گیاهان اغلب در محیط‌های بسته و کم نور رشد خوبی خواهند داشت. اما برای اطمینان بیشتر حتما قبل از خرید گل و تهیه گیاه، شرایط خانه و محل کار خود را با گلفروش و افراد آشنا درمیان بگذارید.

 

منبع : خرید گل