پارس ناز پورتال

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شوید

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شوید

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شوید 

امروز بشما عجیب ترین روستاهاي ایران که عجایب و غرایب را در خود دارند بشما معرفی می‌کنیم تا با انها آشنا شوید. در هر گوشه از کشور زیبای ما‌‌ جاذبه‌هاي خیره‌ کننده فراوانی وجوددارد. دراین میان روستاهایی وجود دارند که خصوصیت‌هاي خاصعجیب ترین روستاهای ایران , در هر گوشه از کشور زیبای ما‌‌ جاذبه‌هاي خیره‌ کننده فراوانی وجوددارد

 

دراین میان روستاهایی وجود دارند که خصوصیت‌هاي ناب هر کدام باعث شده که در نوع خود کم امثال و حتی گاهی عجیب باشند.روستاهای ناب در ایران کم نیستند.دراین مقاله همراه ما باشید تا سفری به بعضی از این روستاهای کم امثال داشته باشیم.

 

«ماخونیک»؛ سرزمین لي ‌لي پوت‌ها

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدماخونیک روستایی از توابع شهرستان سربیشه در استان خراسان جنوبی است. فاصله این روستا از مرکز استان یعنی شهر بیرجند درحدود ۱۳۰ کیلومتر است. ماخونیک در طول تاریخ خصوصیت‌هاي جالبی در خود داشته که باعث شده تا اسم آنرا در فهرست عجیب ترین روستاهای ایران وارد کنیم.

 

« ایستا »، روستایی با مردمان اهل توقف!

یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران، « ایستا » اسم دارد که روستایی در اطراف طالقان واقع در استان البرز است. فاصله این روستا با مرکز استان یعنی شهر کرج حدود ۹۵ کیلومتر است. این روستا بدون هیچ شکی میتواند در فهرست عجیب‌ترین روستاهای ایران جای گیرد.

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویددراین روستای مرموز، مردم به اصطلاح در دوران قدیم متوقف شده‌اند! هیچ اثری از اتومبیل نیست. هیچ اثری از مراسم عروسی و عزا و جشن تولد نیست. آن‌ها حتی شناسنامه هم ندارند و خدمات دولتی دریافت نمی کنند. خیلی از فعالیت‌هاي مدرن و امروزی رابه جهت تشابه با زندگی کفار درست نمی دانند. دراین روستا خبری از برق و گاز هم نیست.مضمون عجیب دیگر در مورد آن‌ها این است که بانوان رابه روستای خود راه نمی دهند!

 

متمایز ترین و ترین روستاهای ایران
« درکش »، داروخانه‌ سرسبز و طبیعی

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدروستای « درکش » در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه در استان خراسان شمالی واقع شده است.مضمون جالب در مورد این روستا این است که گیاه‌شناسان تا کنون بیش از ۳۸۰ گونه گیاه داروئی در آن شناسایی کرده‌اند که حدود ۸۰ نوع آن‌ها بسیار کمیاب می‌باشند. پس بیراه نیست اگر به آن لقب داروخانه طبیعی بدهیم!

 

روستای درکش
«زرگر»، روستایی با مردمان اروپائی!

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدفهرست عجیب ترین روستاهای ایران بدون ذکر اسم روستای زرگر بسیار ناقص است. این روستا درحدود ۵۰ کیلومتری شرق شهر قزوین و ۱۰۰ کیلومتری غرب تهران قرار گرفته است.شهرت این روستا به این خاطر است که زبان مادری مردم آن « رومانو » است، یعنی یک زبان اروپائی! آنها به زبان خود زبان «زرگری» هم می گویند.

 

«چهاربرج»، روستای نابینایان

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدپارس ناز : روستای چهاربرج در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اسفراین در استان خراسان شمالی است. این روستا حدود ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد که از این میان، بیش از ۹۰ نفر آن‌ها نابینا هستند. گویا از حدود ۳۰ سال پیش عارضه نابینایی دراین روستا شیوع پیدا کرده و حتی بعضی از ساکنان آن، روستا را ترک کرده‌اند. کارشناسان علت این رخداد را تغییرات ژنتیکی و ازدواج‌هاي فامیلی در بین اهالی روستا عنوان کرده‌اند.

 

«سیرچ»، سرسبزی در دل کویر

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدبخش عمده‌اي از مساحت استان کرمان را کویر لوت تشکیل می دهد.ولی دراین استان مناطق زیبا و سرسبز زیادی هم وجود دارند.روستای سیرچ در ۶۰ کیلومتری شرق کرمان واقع شده است. این روستا با کویر لوت فاصله زیادی ندارد و بعنوان مثال باید بدانید که فاصله این روستا تا منطقه شهداد و گرم‌ترین نقطه ایران یعنی « گندم بریان » کمتر از ۴۰ کیلومتر است.ولی جالب اینجاست که طبیعت آن به هیچ وجه با کویر هم خوانی ندارد.

 

«شهرآباد»، روستای دوقلوها

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدروستای شهرآباد روستایی واقع دربخش بهمن شهر ابرکوه است.دراین روستا حدود ۲۴۰ نفر زندگی میکنند که حدودا ۴۰ نفر ازآن‌ها دوقلو هستند. دوقلوها همسان هستند.

 

«میمند»، روستایی صخره اي با شهرت جهانی

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدروستای میمند در ۳۸ کیلومتری شهرستان شهربابک در استان کرمان واقع شده است.میمند روستایی صخره‌اي و کنده شده با دست است که تاریخی ۱۲ هزار ساله دارد. این منطقه قطعا یکی از نخستین سکونت‌گاه‌هاي بشری در ایران به شمار می رود و یادگار دوران‌هایي است که انسانها کوه را مقدس می دانستند.

 

« آب اسک »، روستایی با سنت‌هاي منحصر به فرد

آب اسک روستایی زیبا از توابع شهرستان آمل در استان مازندران است .دراین روستا می توان غار دید و به سراغ آبگرم رفت و هم آثار تاریخی زیادی را تماشا کرد.

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویداما علت این‌که این روستا را در فهرست عجیب‌ترین روستاهای ایران قرار داده‌ایم به خاطر آیین‌ها و سنت‌هاي جالب اهالی آن است.در آیین دیگری به اسم « برف چال » مردان روستا آخرین برف زمستان را در کوه‌ها چال می کنند تا در تابستان دام‌هایشان ازآن بخورند.

 

«ابیانه»

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدابیانه روستایی از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان است.این روستا در دامنه کوه کرکس واقع شده است و فاصله آن با نطنز درحدود ۴۰ کیلومتر است.ابیانه یکی از روستاهای با معماری پلکانی در ایران است. منظور از روستاهای پلکانیروستاهایی هستند که در آن‌ها پشتبام منزل‌اي هم چون حیاط برای منزل بالایی است.این روستای تاریخی زیبا در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

 

« هجیج »، زیبا و دیدنی در قلب کوه

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویددر ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان پاوه در استان کرمانشاه روستایی زیبا در قلب کوه به اسم هجیج وجوددارد. این روستا نیز یکی از روستاهای پلکانی ایران است.دراین روستا همه ی منزل‌ها از سنگ ساخته شده و حتی یک آجر هم بکار نرفته است.

 

« سرآقاسید»، ماسوله زاگرس

با عجیب ترین روستاهای ایران آشنا شویدروستای سرآقاسید یکی از بکرترین روستاهای ایران است.این روستا از توابع کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری است.این روستا هم جزو روستاهای با معماری پلکانی در ایران است.دراین روستا گویی هنوز زندگی شهری به آن رسوخ نکرده و زنان و دختران روستا لباس‌هاي کاملا محلی بر تن میکنند.

 

مضمون عجیبی که در مورد این روستا وجوددارد، این است که طبق معمول با بارش نخستین برف در زمستان، راه ارتباطی این روستا که در منطقه کوهستانی هم قرار گرفته است.