پارس ناز پورتال

با فواید معجزه آسا و بی نظیر آب کرفس آشنا شوید

با فواید معجزه آسا و بی نظیر آب کرفس آشنا شوید

با فواید معجزه آسا و بی نظیر آب کرفس آشنا شوید 

به شما پیشنهاد میکنیم که همۀ وقت} در طول روز از آب کرفس بهره گیری کنید که واقعا خاصیت هاي زیادی برای سلامتی دارد. مصرف مداوم میوه‌ها و سبزی‌ها باعث کاهش احتمال آلزایمر، سکته‌ي مغزی، مریضی‌هاي قلبی و عروقی، یکسری از سرطان‌ها، آب مروارید و بعضی از مریضی‌هاي ناتوان کننده‌ي ناشی

 

از کهولت سن می شود. فواید بالقوه‌ي رژیم خوراکی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها با سلامتی، مطمئنا زمانی بیشترین تاثیر را دارد که از طیف گسترده‌اي از انها در رژیم خوراکی‌ خود بهره ببرید.هیچ میوه یا سبزی خاصی وجود ندارد که تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را به تنهایی داشته باشد،

 

بنابراین تنوع در مصرف این مواد خوراکی میتواند بزرگ‌ترین امتیاز را برای سلامتی داشته باشد. گنجاندن میوه‌ها و سبزی‌هاي مختلف در رژیم خوراکی نه تنها آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن تان را فراهم سازی میکند، بلکه منبع با ارزشی از فیبر نیز هست.

 

کرفس مثل سایر سبزی ها، بسیار کم کالری هست. یک فنجان کرفس خرد شده، کمتر از 20 کالری دارد. کرفس سوپرفودی هست که معمولاً حداقل گرفته میشود، اما مصرف کرفس در رژیم خوراکی میتواند به اندازه‌ي سایر سبزی ها خوب باشد.

 

آب رسانی به بدن بعد از ورزش

کرفس و آب کرفس برای هیدارته کردن بدن بسیار خوب هست. این سبزی مثل سبزی ها و میوه‌هاي دیگر، اکثر از آب تشکیل شده؛ در واقع اکثر از 95 درصد کرفس آب هست.نوشیدن آب کافی برای هیدارته ماندن بدن مهم هست، اما مصرف میوه‌ها و سبزی‌هایي چون کرفس هم میتواند به خوبی بدنتان

 

را آب رسانی کند. یکی از دلایلی که کرفس یا آب کرفس میتواند آب رسان خوبی برای بدن بعد از ورزش باشد این هست که این سبزی نه تنها آب دارد بلکه الکترولیت زیادی نیز دارد. الکترولیت‌ها از طریق عرق از دست میروند، بنابراین جایگزین کردن الکترولیت‌هاي از دست رفته بعد از ورزش، اهمیت دارد. کرفس، منبع الکتروللیت‌هاست: پتاسیم، سدیم، کلسیم و منیزیم.

 

فشار خون «موردی عجیب!»

داشتن رژیم خوراکی سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها برای کاهش فشار خون نیز بسیار خوب هست. میوه‌ها و سبزی‌ها منابع خوبی از پتاسیم میباشند که اغلب در یک رژیم خوراکی معمولی به مقدار کمی موجود هست. کرفس، بر خلاف سایر سبزی‌ها، سدیم هم دارد. هر چند مقدار سدیم موجود در کرفس در سنجش با غذا هاي ساخت شده بسیار کم هست، اما یک فنجان کرفس خرد شده چیزی حدود 3 درصد از نیاز هرروز‌ي بدن به سدیم را داراست.

 

آنهایی که تحت رژیم‌هاي خوراکی میباشند که محدودیت شدید در مصرف سدیم دارد، بهتر هست از خوردن کرفس پرهیز کنند. دیدنی هست بدانید با وجود این که کرفس، اندکی سدیم دارد اما باز هم میتواند برای کاهش فشار خون خوب باشد! محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شیکاگو دریافتند کرفس، دارای ترکیبی به اسم 3 – ان- بوتیل فتالاید هست.

 

این ترکیب توانسته بود فشار خون موش‌ها را 12 تا 14 درصد کاهش بدهد. دوزی که از این ترکیب به موش‌ها داده شد، معادل تقریباً 4 ساقه کرفس برای انسان بوده هست.

 

تنظیم وزن

خوردن غذا هاي کم کالری اما مغذی میتواند برای تنظیم وزن سودمند باشد. کرفس یا آب کرفس دارای مواد مغذی چندان در ازای کالری بسیار کم هست. مطالعه‌اي که در سال 2015 انجام شد نشان داد تنها این پیام که؛ افزایش مصرف فیبر برای کاهش وزن خوب هست، درست به اندازه‌ي دستورکار‌هاي

 

صادر شده از جانب انجمن قلب ایالات امریکا خوب و کارساز بوده هست. این مطالعه پیشنهاد می کند فقط تمرکز روی افزایش مصرف فیبر در رژیم خوراکی می تواند به اندازه‌ي اطاعت از یک رژیم خوراکی پیچیده‌تر، برای کاهش وزن خوب باشد.

 

آنتی اکسیدان‌هاي جنگنده با سرطان

در سال 2010 مطالعه‌اي روی منابع آنتی اکسیدان در رژیم خوراکی چینی صورت گرفت. محققان دریافتند کرفس، جزو پنج تا از برترین منبع آنتی اکسیدان در رژیم خوراکی افراد شرکت کننده در این پژوهش بوده هست. هر چند ممکن هست کرفس به اندازه‌ي سایر سبزی ها، مطرح نباشد اما منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان‌هاست.

 

کرفس، دو فیتوشیمیایی منحصر بفرد به اسم‌هاي آپی ژنین و لوتئین دارد. پژوهش‌ها نشان داده که این دو ترکیب میتوانند با سلول‌هاي سرطان لوزالمعده و سینه بجنگند. برای درک کردن به سایر فواید این ترکیبات به تحقیقات بیشتری نیاز هست.کرفس حاوی ترکیب دیگری به اسم لوتئولین هست که خواص ضد سرطانی دارد. آنتی اکسیدان‌هاي موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها میتوانند به کاهش ریسک انواع خاصی از سرطان کمک کنند.