پارس ناز پورتال

با ماسک صورت هویج زیبا شوید

با ماسک صورت هویج زیبا شوید

با ماسک صورت هویج زیبا شوید 

ماسک صورت هویج که باعث می شود تا پوست شما نرم و لطیف گردد و ویتامین مورد نیاز هم برطرف گردد.پس دست به کار شوید. هویج نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه می‌تواند پوست شما را روشن کرده و به آن رنگ و لعابی بدهد، چرا که بصورت طبیعی خواص تمیز کنندگی داشته و سرشار از آهن و ویتامین هایی همچون کاروتن می‌باشد. هویج در تمام طول سال براحتی در دسترس است،

 

پس فروشگاه های مواد غذایی محله ی شما هم باید همیشه مقداری هویج برای فروش داشته باشد.ماسک‌های ساخته شده توسط هویج بیشتر برای افرادی که پوست معمولی یا چرب دارند مناسب است، اما از آنجایی که شما خودتان این ماسک را درست می‌کنید، خواهید توانست مواد دیگری که درخور نیاز پوست شماست

 

به ماسک خود بیفزایید. مثلا پوست من گرایش بیشتری به خشک شدن دارد، پس من برای ساخت یک ماسک مرطوب کننده، مقدار بیشتری روغن زیتون یا آواکادو له شده اضافه می‌کنم. مراحل ساخت این ماسک شگفت آور را در ادامه بخوانید:

 

۱. پوست بکنید و بخارپز کنید

یک هویج بزرگ را پوست بکنید و بخارپز کنید تا نرم شود (وقتی چنگال براحتی در هویج فرو رفت، آماده شده!). هویج را با یک چنگال یا گوشت کوب آنقدر له کنید تا حالت کرم مانندی به خود بگیرد.

 

۲. با عسل و روغن زیتون مخلوط کنید

هویج های له شده را با نصف قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. اگر پوستتان چرب است، می‌توانید روغن زیتون را قلم بگیرید.

 

۳. چند قطره آب لیمو اضافه کنید

نوع پوستتان مقدار آب لیمویی که اضافه می‌کنید را تعیین می‌کند. آب لیمو یک قابض طبیعی است، پس هر چقدر پوستتان چرب تر بود، در ماسکتان آب لیموی بیشتری بیفزایید. به گزارش پارس ناز اگر پوستتان خشک است، حدود ۸ قطره آب لیمو اضافه کنید و اگر پوست چربی دارید، تا ۱ قاشق غذاخوری می‌توانید آب لیمو اضافه کنید.

 

۴. غلظت ماسک را بررسی کنید

ماسک شما نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد. اگر مخلوط شما خیلی غلیظ شد، می‌توانید روغن زیتون بیشتر یا حتی مقداری آب به آن بیفزایید تا رقیق تر شود. و اگر ماسکتان رقیق شد، با افزودن عسل می‌توانید قوام آنرا بیشتر کنید.

 

۵. بگذارید خنک شود

مدتی صبر کنید تا ماسک دست سازتان خنک شود تا درجه حرارتش برای پوستتان مناسب باشد.

 

۶. حالا وقتش است

ماسک هویجتان را بر روی صورت تمیز و بدون مواد آرایشی خود بمالید، حتی اگر دوست دارید بر روی گردنتان هم استفاده کنید، اما از مالیدن ماسک به اطرف چشم و دهانتان خودداری نمایید. اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوستتان باقی بماند، سپس با آب گرم صورتتان را بشویید. حالا صورتتان را خشک کنید و از کرم مرطوب کننده همیشگی تان استفاده نمایید.

 

نکته: مانند هر محصول مراقبت از پوست دیگر، اول ماسک را روی قسمتی از پوستتان تست کنید تا مطمئن شوید عکس‌العمل بدی رخ نخواهد داد. اگر پس از استفاده از ماسک هویج، هرگونه سوزش یا خارشی مشاهده کردید، بلافاصله ماسک را با آب گرم بشویید. نکته‌ی بعدی اینکه زمانی که می‌خواهید این ماسک عالی و تسکین دهنده را بسازید، برای هویج هایتان اسم بگذارید! هیچ وقت شاد بودن را فراموش نکنید.