پارس ناز پورتال

برای خرید ماشین شارژی به این 10 نکته توجه کنید

برای خرید ماشین شارژی به این 10 نکته توجه کنید

ماشین‌ شارژی یک اسباب بازی عالی برای سرگرم کردن بچه‌ ها، رشد فکری و جسمی آنها و در آخر، گذراندن وقت در بیرون از خانه است. اما صبر کنید! قبل از اینکه پولی برای خرید ماشین شارژی هزینه کنید، سعی کنید که با انواع این ماشین ها و امکانات آنها آشنا شوید تا مناسب ترین و در عین حال ایمن ترین وسیله را برای کودک خود انتخاب کنید. در این راهنما که توسط فروشگاه اینترنتی توی سان گردآوری شده است 10 نکته برای یک انتخاب حساب شده، آورده شده که می تواند در انتخاب دقیق تر به والدین کمک کند.

 

10 نکته طلایی برای خرید ماشین شارژی

 

از بهترین گزینه ها برای خرید هدیه برای کودکتان، ماشین شارژی است. بی شک این هدیه برق شادی را به چشمان کودکان خواهد آورد. اما قبل از خرید؛ چند نکته وجود دارد که لازم است بدانید. در این جا، انواع مختلف خودروهای سواری موجود و ویژگی هایی را که باید هنگام خرید به دنبال آنها باشید، مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین نکات ایمنی را که باید در هنگام رانندگی با خودروی جدید خود در نظر داشته باشید، پوشش داده ایم.

 

1- تناسب سنی

در هنگام خرید ماشین شارژی باید مطمئن شوید که برای سن کودک شما مناسب است. اگر ماشینی بخرید که برای فرزندتان خیلی پیشرفته باشد، ممکن است ناامید شده و از آن دست بکشد. برعکس، اگر ماشین ساده انتخاب  کنید، فرزندتان به سرعت از آن بزرگتر می شود و خیلی زود از آن خسته می شود.

 

0-2  ساله: اگر به دنبال یک اسباب بازی سواری برای کودکان زیر دو سال هستید، به یک چیز بسیار ساده فکر کنید. یک ماشین اسباب‌  بازی پلاستیکی با چرخ‌ های بزرگ و مرکز ثقل پایین احتمالاً برای بچه‌ های این سن مناسب است. وسیله نقلیه باید دارای دسته ای باشد که به کودک نوپا کمک کند در حین سوار شدن خود را نگه دارد.

 

3 – 5 سال: برای بچه های این گروه سنی، می توانید به دنبال خودرویی با امکانات بیشتر باشید. ماشینی انتخاب کنید که چراغ‌ های جلو، بوق، باز و بسته کردن درها و پخش موسیقی داشته باشد.

 

5-8  سالگی: در این سن بچه ها به اندازه کافی بزرگ هستند و می توانند از پدال استفاده کنند. به دنبال خودروهایی باشید که هم کنترل پدال و هم فرمان را دارند. این به کودک شما احساس رانندگی با یک ماشین واقعی را می دهد.

برای خرید ماشین شارژی به این 10 نکته توجه کنید

2- عمر باتری

نکته مهم دیگر عمر باتری است. اکثر ماشین های شارژی به باتری نیاز دارند و باید مطمئن شوید وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید عمر باتری طولانی دارد. در غیر این صورت، کودک تنها مدت کوتاهی می تواند رانندگی کند.اگر از باتری های برقی برای ماشین اسباب بازی خود استفاده می کنید، لازم است که از باتری ها به خوبی مراقبت کنید. در زیر لیستی از نحوه مراقبت از باتری ها آورده شده است.

 

* بعد از هر 3 هفته باتری را شارژ کنید. اگر باتری برای مدت طولانی استفاده نمی شود یا به طور ایمن ذخیره شده است، فراموش نکنید که باتری را بعد از هر 3 هفته شارژ کنید.

 

* باتری ها را هر ماه به صورت بصری بررسی کنید تا مطمئن شوید که نشتی نداشته باشد یا کابل شل نباشد.

 

* توصیه می شود باتری هایی را که در ماشین اسباب بازی برقی استفاده می شود کم شارژ نکنید. این به این دلیل است که اگر باتری ها کم شارژ شوند، طول عمر باتری را کاهش می دهد. همچنین، نباید باتری را بیش از حد شارژ کنید.

 

* توصیه می شود هرگز باتری را در محیط سرد/نم یا بیرون نگهداری نکنید.

 

* اگر ولتاژ باتری کمتر از یک مقدار مشخص شود، به کودک اجازه سواری ندهید.

 

* برای استفاده از ویژگی کنترل از راه دور؛ باتری AA یا AAA بخرید.

 

3- تعداد موتور

اکثر ماشین های شارژی دارای یک یا دو موتور هستند. خودروهای تک موتوره معمولاً قیمت کمتری دارند، اما ممکن است به اندازه خودروهای دو موتوره قدرت نداشته باشند. خودروهای دو موتوره سواری نرم‌ تر و قدرت بیشتری را ارائه می‌ کنند، اما گران‌ تر نیز خواهند بود.

 

4- سرعت

ماشین‌ های شارژی در سرعت‌ های مختلف، از آهسته و پیوسته گرفته تا سریع و خشن عرضه می‌شوند. سرعتی را انتخاب کنید که متناسب با سن و مهارت های رانندگی کودک شما باشد.

 

5- ایمنی

هنگام انتخاب ماشین شارژی، به دنبال ویژگی هایی از جمله کمربند ایمنی، ترمز و چراغ باشید. اینها به حفظ ایمنی کودک شما در حین رانندگی کمک می کند.برخی از ماشین ها را می توان با یک کنترل از راه دور هدایت کرد، که اگر فرزندتان در کنترل فرمان مشکل دارد یا تصمیم به کنترل از راه دور دارید، می تواند مفید باشد.

 

مهم نیست فرزندتان در چه سنی است، همیشه هنگام رانندگی با ماشین سواری جدیدش بر او نظارت کنید. اهمیت ایمنی را به آنها بیاموزید و حتما قبل از رانندگی در جاده آزاد؛ در یک منطقه امن تمرین کنند.

برای خرید ماشین شارژی به این 10 نکته توجه کنید

6- ولتاژهای مختلف

اگر از باتری های الکتریکی استفاده می کنید، لازم است بدانید که انواع مختلفی از ولتاژها وجود دارد. باتری هایی با ولتاژهای 6 ولت، 12 ولت، 24 ولت و 36 ولت. در این زمینه، درک این نکته مهم است که جریانی که از مدار می گذرد به ولتاژ بستگی دارد.

 

ولتاژ بالاتر به معنای قدرتمند بودن ماشین اسباب بازی الکتریکی نیست و قدرت وسیله نقلیه ماشین اسباب بازی را افزایش نمی دهد. پس باتری های ولتاژ مختلف چه تفاوتی دارند؟اگر باتری ها دارای ولتاژ بالاتری باشند، آن باتری ها پس از شارژ کامل مدت زمان بیشتری دوام می آورند. ولتاژ بالاتر باتری نیز اثربخشی آن را در طول عمر باتری تعیین می کند.

 

هر چه ولتاژ باتری استفاده شده در ماشین اسباب بازی بیشتر باشد، قیمت ماشین اسباب بازی بیشتر است. بنابراین، اگر بیش از 24 ولت در ماشین اسباب بازی استفاده می کنید، آن ماشین اسباب بازی به جای یک باتری از دو باتری استفاده می کند.

 

7- اندازه

اگر فروشگاه آنلاین اسباب بازی را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که اندازه ماشین های اسباب بازی می تواند بزرگتر از آن چیزی باشد که انتظار دارید. به طور مشابه، اندازه ماشین اسباب بازی می تواند کوچکتر از آنچه فکر می کنید نیز باشد. بنابراین، بررسی اندازه ماشین اسباب بازی قبل از خرید بسیار مهم است.

 

اگر می خواهید در خانه هم از ماشین استفاده کنید، توصیه می‌شود ابتدا فضا را اندازه‌گیری کرده و مطمئن شوید که ماشین اسباب‌ بازی در خانه تان جا می‌ شود. 

 

8- سطحی که روی آن رانندگی می‌ کنند

همان‌ قدر که پیدا کردن ماشینی مناسب برای فرزندتان مهم است، اطمینان از داشتن ماشین مناسب برای سطح مناسب نیز به همان اندازه مهم است. سه نوع اصلی خودروهای سواری وجود دارد: پلاستیکی، برقی و گازی.

 

ماشین های پلاستیکی رایج ترین نوع ماشین های سواری هستند. آنها معمولاً هزینه کمتری دارند و می توان آنها را روی هر سطحی هدایت کرد. با این حال، آنها ممکن است به اندازه خودروهای برقی قدرت نداشته باشند.ماشین های برقی با باتری کار می کنند و می توانند روی هر سطحی حرکت کنند. آنها نسبت به ماشین های پلاستیکی گران تر هستند، اما سواری نرم تر و قدرت بیشتری را ارائه می دهند.

 

9- رنگ و قیمت

بسیاری فرض می‌ کنند که همه مدل‌ های خودرو در رنگ‌ های بسیار متنوع موجود هستند؛ قیمت یکسانی دارند. به هر حال، این چنین نیست.این احتمال وجود دارد که رنگ هایی مانند صورتی، سیاه، سفید و آبی گران ترین رنگ ها باشند. افزایش قیمت خودرو به این معنی نیست که این مدل‌ های ماشین اسباب‌ بازی هزینه بیشتری برای تولید دارند، بلکه بر اساس محبوبیت محصول و عرضه و تقاضای محصولات است.

 

10- طراحی و کیفیت

هنگام انتخاب یک ماشین شارژی، باید طراحی و کیفیت ماشین را نیز در نظر بگیرید. به دنبال خودروهایی باشید که از مواد بادوام ساخته شده اند و طراحی زیبایی دارند. از خرید خودروهایی که از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده اند یا ساختار ضعیفی دارند خودداری کنید.

 

ویژگی های اضافی که یک ماشین شارژی دارد

ماشین شارژی تولید شده توسط سازندگان معتبر دارای ویژگی های زیادی است که آن را در بین بچه ها محبوب می کند. اکثر ماشین‌ های برقی با پخش‌کننده‌ های رسانه عرضه می‌شوند و این بدان معناست که بچه‌ها می‌ توانند در حین استفاده از اسباب‌ بازی به موسیقی مورد علاقه خود نیز گوش دهند.

 

علاوه بر داشتن یک پخش کننده رسانه، یک ماشین اسباب بازی دارای ویژگی های جذاب دیگری مانند بلوتوث، رادیو، ورودی USB، صداهای از پیش تعیین شده، کارت SD است.

برای خرید ماشین شارژی به این 10 نکته توجه کنید

نکته نهایی در خرید ماشین شارژی

علاوه بر 10 نکته برای خرید ماشین شارژی که در این مقاله ذکر شد؛ هنگام خرید، بررسی کنید که آیا اجزای مهم ماشین اسباب‌ بازی دارای گارانتی هستند یا خیر. همچنین نظرات مرتبط با محصول را بررسی کنید تا ببینید اکثر خریداران در مورد آن چه می‌ گویند.

 

اگر محصول انتخابی خدمات گارانتی باتری یا موتوری را به همراه دارد، یک امتیاز مثبت است. با خرید از برخی از فروشگاه ها مانند فروشگاه اسباب بازی توی سان، می توانید ضمانت مناسب را دریافت کنید و برای راه اندازی و استفاده از انواع ماشین های شارژی از این تیم کمک بگیرید.