پارس ناز پورتال

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460 

نگاهی داریم به ماشین لکسوس GX 460، یک آفرود شیک و بسیار جذاب با امکانات پیشرفته که در کنار هم یک ماشین ایده آل را تداعی می‌کنند.در مورد این ماشین می‌توان گفت که از لوکسی خاص و توانایی هاي ویژه اي بهره می‌برد اما هم چنان نیاز اعمال به برخی تغییرات در آن احساس میشود.

 

با دقت به عرضه مدل 2017 لکسوس GX 460، کارشناسان آن را تا حدی قدیمی میدانند چرا که هم نسلان این ماشین از سال 2010 روانه بازار شده اند و تنها شاهد فیس لیفت اخیر و طراحی نوین تری در آن هستیم. بعنوان بخشی از روال کاری خود که آزمایش خودروهای لوکس SUV هست، این ماشین را نیز در حوزه سواری در جاده و مسیرهای آف رود مورد ارزیابی قرار دادیم که در ادامه به جزئیات آن میپردازیم

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

لکسوس GX 460 از یک موتور 8 سیلندر 4.6 لیتری با قدرت 301 اسب بخار بهره میبرد که حداکثر گشتاور آن 329 پوند فوت هست و وزنی معادل 5211 پوند دارد که با دقت به وزن سنگینش قادر هست ظرف 7.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت دست یابد و ظرف 15.8 ثانیه نیز مسافت 250 فوت را با سرعت 88.6 مایل در ساعت بپیماید.

 

سیستم خودکار به کار رفته در تعویض شش دنده این ماشین، به سرعت دنده ها را برای عجله گیری ماشین تعویض میکند. مسافت طی شده تا ایست کامل حین ترمز در سرعت 60 مایل در ساعت، حدود 133 فوت اعلام شده که بر طبق گزارش کارشناس گروه، اگر ترمز به صورت ناگهانی در این سرعت گرفته شود، با لغزش عمده ماشین در جاده همراه خواهد بود.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

در آزمایش ها عملکرد و بازرسی ماشین، GX 460 توانست با ثبت عجله 0.72 g و طی مسافت پیست شبیه 8 در 28.6 ثانیه با عجله متوسط 0.60g عملکرد خوبی از خود بر جای بگذارد. بطوری که کارشناس این قسمت یعنی آقای کیم رینولدز از این که میتوان GX 460 را در مسیر هاي پر پیچ و خم نیز بدون هیچ مشکلی طی کرد،

 

حیرت زده شده بود. GX 460 این موفقیت را مرهون سیستم بازرسی کشش بدنه خود هست که لزرش هاي شدید بدنه را حین عبور از مسیرهای سخت و پیچ دار مدیریت میکند که بر طبق اظهارات مسئولین سازنده GX 460، این امکان برای سهولت سواری با این ماشین در مسیرهای آف رود و پیچ دار در آن تعبیه شده هست.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

از آنجایی که پلتفرم به کار رفته در این ماشین در شمار زیادی از ماشین هاي آف رود نیرومند حال آماده بازار نیز به کار رفته هست، به سادگی میتوان خیال زد که لکسوس GX 460 از عهده هر مسیر آف رودی بر می‌آید و این در حالی هست که در کنار قدرت زیادی که دارد از طراحی داخلی و خارجی لوکسی نیز بهره می‌برد

 

و سواری با آن بسیار لذتبخش هست. با آزمایش GX 460 در بزرگراه، بدون دقت به انتخاب کدام اوضاع ماشین نیز بار دیگر نرمی و راحتی سواری با آن به ثابت رسید. صدای آزاردهنده جاده، تایرها، باد در این ماشین در دست کم ممکن خود بود که آن را به انتخاب مناسبی برای مسافرت هاي طولانی تبدیل کرده هست.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

گرچه با وجود بهره گیری از سیستم تعلیق پویای کینتیک که به کم کردن لزرش هاي بدنه کمک میکند اما GX 460 برای انجام مانورهای ناگهانی و یا پیچ هاي سریع مناسب نیست. موتور 8 سیلندر 4.63 لیتری این ماشین، از قدرت قابل قبولی برخوردار هست اما می توانست بهتر از این هم باشد چرا که مصرف سوخت بهینه آن عمده مناسب به نظر نمی‌رسد؛

 

نرخ مصرف سوخت این ماشین با دقت به اعلام EPA در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با 15 و 15 مایل به ازای هر گالن هست.وقتی آزمایش ها ما در مسیرهای جاده اي به آخر رسید، نوبت به هنرنمایی GX 460 در مسیرهای آف رود رسید. به همین منظور ما این ماشین لوکس را به پیست آف رود کنار پارک اسوزا در کالیفرنیا بردیم و GX 460 توانست

 

بدون هیچ مشکلی از پس مسیرهای شنی و ماسه اي و صخره اي تعبیه شده در آن بر آید. جدای از این مسئله با دقت به بهره گیری مادام العمر از دو محور در این ماشین به طور استاندارد، GX 460 قادر به عبور از هر مسیر صعب العبوری هست.سیستم دو محوره همه ي وقت فعال GX 460 از چهار حالت تنظیم پایین، قفل محور در صورت لغزش و بازرسی لغزندگی بهره گیری می‌کند.

 

گرچه باید به این نکته دقت کرد که زوایای GX 460 و دید سطح در آن به خوبی شمار زیادی از ماشین هاي آف رود دیگر مثل جیپ رنگلر و مدلهای تویوتا TRD نیست؛ بنابراین خریدارانی که قصد خرید این ماشین را دارند باید به این نکته دقت کنند که با سوار شدن در GX 460 دید خوبی نسبت به شمار زیادی از مناظر اطراف ندارند.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

با نگاهی به طراحی داخلی GX 460 در وهله اول متوجه صندلی هاي آسان جلو با تهویه و گرم کن آن شدیم. گرچه در ماشینی که در اختیار ما قرار داده شده بود، در صندلی هاي عقب نیز شاهد بهره گیری از گرم کن بودیم که به صورت یک آپشن اختیاری در آن قرار داده شده هست. GX 460 از کابین سومی با گنجایش دوسرنشین نیز بهره می‌برد

 

اما فضای پای کم آن موجب شده تا کمتر فردی برای نشستن در آنجا رغبت داشته باشد مخصوصاً کسانی که قدی بلند از 5.8 فوت دارند اصلا دوست ندارند در کابین سوم این لکسوس بنشینند. کیفیت مواد به کار در این لکسوس به مثل دیگر محصولات این کمپانی هست و در جای جای این ماشین از مواد نرمی که راحتی خاصی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد، بهره گیری شده هست.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

هر چیزی که در درون کابین لکسوس GX 460 می‌بینیم چشمگیر و خوشگل هست اما تنها در یک مورد این حالت وجود ندارد؛ کنسول استراحت آرنج در قسمت مرکزی این ماشین بسیار سبک بود و از مواد مرغوبی نیز برای فرآوری آن بهره گیری نشده هست. بهره گیری از چوب درخشان در تریمی که ما سوار بر آن بودیم،

 

ظاهری قدیمی به فضای داخل کابین داده هست که این موضوع، شانس این ماشین در رقابت با کراس اوورها و SUV هاي اخیر بازار راکه از مواد مات و نوین در داخل کابین بهره گیری کرده اند، کم میکند. طراحی خارجی جعبه اي و متناسب این ماشین نیز دید خوبی به سرنشینان جلوی آن می‌دهد و بهره گیری از بادگیر هاي گرانقیمت و پایین آوردن بلندی کمربند ایمنی نیز به راحتی هر چه اکثر سرنشینان کمک کرده هست.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

با تا کردن صندلی هاي ردیف دوم و سوم فضای بار این ماشین به 64.7 فوت مکعب افزایش می‌یابد که گرچه در برابر ابعاد بزرگ این ماشین کم به نظر می‌رسد. درب صندوق عقوب این ماشین نیز به اطراف باز می‌شود و کار کردن با آن در فضاهای کوچک سخت به نظر میرسد.

 

کار کردن با سیستم تفریحی و سرگرمی این مدل از لکسوس بسیار آسان و کاربرپسند هست چرا که در GX 460 از صفحه نمایش 8 اینچی به جای بازرسی هاي ماوس و تاچ پدی که در مدلهای اخیر لکسوس کار شده، بهره گیری شده هست. سیستم صوتی مارک لوینسون عملکردی فوق العاده دارد و خروجی صدای شفاف

 

با تنظیمات پیشرفته امکان تجربه هر نوع خروجی صدایی را به سرنشینان می‌دهد. یک صفحه نمایش در میان گیج هاي این ماشین تعبیه شده که گرچه گرافیک به کار رفته در آن مثل تریم چوبی درخشان کابین قدیمی به نظر می‌رسد. از اندروی اتو و اپل کارپلی در این ماشین خبری نیست و این موضوع بدان معناست که موبایل شما نمیتواند به رابط کاربری سیستم سرگرمی این ماشین متصل شود.

بررسی خودرو آفرود لکسوس GX 460

ترکیب قابلیت هاي آف رود و روانی رانندگی با آن در جاده هاي معمولی، رقبای GX 460 را برای رقابت با آن به زحمت انداخته هست و وقتی این ترکیب فوق العاده با برند معتبر لکسوس عجین می‌شود، انتخاب برای خریداران را آسان تر می‌کند؛ اما از سوی دیگر، نرخ مصرف سوخت ضعیف این ماشین بدان معناست که شما پیوسته باید به دنبال جایگاه سوخت باشید چرا که در سنجش با دیگر رقبا، این ماشین مصرف سوخت نسبتاً بالایی دارد.

 

 به گزارش پارس ناز فضای بار کمی که برای GX 460 طراحی شده از دیگر نقاط ضعف این ماشین محسوب میشود که باعث مردد شدن برخی خریداران می‌شود که لکسوس میتواند با ارائه یک مدل اخیر با موتوری قوی تر و طراحی داخلی و خارجی تمامی نقاط ضعف این ماشین را برطرف کند و به تنهایی در این کلاس به یکه تازی بپردازد.