پارس ناز پورتال

بنز خودرو رقیت فراری و پورشه را رونمایی کرد

بنز خودرو رقیت فراری و پورشه را رونمایی کرد

بنز خودرو رقیت فراری و پورشه را رونمایی کرد 

خودروسازی بنز از آخرین محصول خود رونمایی کرد که منجر به تعجب همگان شد،مدلی غیرمعمول که بیشتر کار فراری و لامبورگینی است را بنز تولید نموده است. در نمایشگاه خودرو دیترویت آقای موئرز تایید کرد که مدل مذکور چیزی بالغ بر ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت که معادل توان خروجی خودروی فرمول یک مرسدس بنز است

 

که به واقع موتور Project One از روی همین خودرو گرفته شده است. همین موضوع این خودرو را رقیبی قدرتمند برای امثال Ferrari LaFerrari، McLaren P1، Porsche 918 Spyder و خودروی مشترک آستون مارتین و ردبول با نام AMR-RB 001 خواهد کرد.او همچنین تایید کرد که این هایپرخودرو مجهز به سیستم دو دیفرانسیل بوده

 

و اکسل جلویی آن توسط موتور الکتریکی کنترل خواهد شد. این قابلیت امکان این را می دهد که چرخ های جلویی به صورت مجزا رانده شوند از این رو گشتاور به صورت انتخابی بین چرخ ها توزیع خواهد شد. این تکنولوژی در حال حاضر در خودروی SLS AMG به کار رفته است و نام آن دینامیک گشتاور AMG (AMG Torque Dynamics) است.

 

موئرز گفت که کمتر از ۳۰۰ مدل از این خودرو تولید خواهند شد و قیمتی نزدیک به ۲ میلین پوند خواهند داشت و انتظار دارد که تمام مدل ها پیش از نمایش در فرانکفورت به فروش بروند. در اواسط سال ۲۰۱۸ خودرو به دست مشتریان خواهد رسید.

بنز خودرو رقیت فراری و پورشه را رونمایی کرد

این خودرو می تواند با موتور الکتریکی اش ۲۵ کیلومتر را طی کند و طبق گفته های موئرز “یکی از خارق العاده ترین خودرو های دو سرنشین که تا به حال بر روی جاده قرار گرفته اند” خواهد بود.رئیس شرکت بنز، دکتر دییتر زتسج افزود که “هدف ما این است که اولین خودروی مجاز در جاده با موتور فرمول یک را عرضه کنیم” دوما اینکه، این خودرو اوج خودرو های اسپرت محسوب می شود.  ما امید های نسبتا خوبی داریم که این ممکن می باشد.”

 

تنها تصاویر رسمی از این خودرو طرح های اسکچ آن هستند که در نمایشگاه CES لاس وگاس امسال به نمایش در آمدند که در زیر این تصاویر نوشته شده بود “ایجاد لذت رانندگی سرسختانه”. در تصاویر شیشه جلو تا بالای سقف کشیده شده است و ورودی های هوا در زیر پنل بالایی به چشم می خورند که گواهی هستند بر اینکه این خودرو موتور اش در وسط آن قرار گرفته است.

 

پیشرانه و تکنولوژی فرمول ۱

خودروی Project One از موتور ۱٫۶ لیتری توربوشارژ بنزینی که درون خودروی فرمول ۱ W07 یافت می شود استفاده خواهد کرد.موئرز همچنین در این خصوص افزود: ” قطعا می بایست برخی چیز ها را تغییر دهیم. دور موتور ۳۵۰۰-۴۰۰۰ برای جاده چندان هم قوی نیست. حتی در خودروی های مجاز در جاده نیز خط قرمز دور موتور بر روی ۱۰,۰۰۰ قرار دارد.”

 

موئرز پیش تر از این نیز در خصوص استفاده از پیشرانه فرمول ۱ حرف هایی زده است: “پیشرانه فرمول ۱ ما دو برابر چیزی است که خیلی از مردم تصور می کنند، و اگر به باری که این پیشرانه می بایست در مسابقه فرمول یک متحمل شود نگاه کنید و آن را با همین موضوع در یک خودروی جاده ای مقایسه کنید متوجه می شوید که قرار است زحمت کمتری را به جان بخرد.”

 

مانند دیگر پیشرانه های فرمول ۱ مرسدس بنز، موتور این خودرو نیز از شرکت پیشرانه های فوق عملکردی مرسدس AMG در بریکسورث، نورث امپتون شیر تولید خواهد شد.

بنز خودرو رقیت فراری و پورشه را رونمایی کرد

این خودرو همچنین قرار است مجهز به هر دو سیستم بازیابی نیرو که در دیگر خودرو های فرمول ۱ یافت می شود شود. سیستم MGU-K که انرژی مکانیکی و حرارتی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند که برای استفاده در آینده ذخیره می شود و سیستم MGU-H که گرما را از اگزوز ها گرفته و تبدیل به الکتریسیته می کند.

 

همچنان معلوم نیست که این پیشرانه چگونه قرار است با قوانین آلایندگی جاده سازگار شود و یا اینکه از چه گیربکسی استفاده خواهد کرد، قطعا در صورت استفاده از گیربکس فرمول یک می بایست آن را به شدت برای عملکرد جاده ای سازگار کرد.

 

جدول زمانی ساخت

در اکتبر سال جاری مرسدس بنز نمونه های اولیه را مورد آزمایش قرار می دهد و موئرز پیش تر تایید کرد که در تیم رانندان ساخت و توسعه این خودرو “به وقت خودش” لوییس هملیتون نیز حضور خواهد داشت.یکی از اعضای هیئت مرسدس بنز به نام اولا کالنیوس گفت است که پیشرانه این خودرو می بایست “منحصر به فرد” باشد. و او تاکید کرد که در حال حاضر با وجود سرشت خشن و سرسخت آن، این خودرو را می توان بر روی جاده راند و مختص پیست مسابقه نخواهد بود.

 

موئرز اذعان داشت که هدف طراحی این خودرو ساخت هایپرخودرویی است که “بهینه ترین هایپرخودرو با قابلیت های دینامیک رانندگی خارق العاده است نه الزاما قوی ترین آن ها”. وقتی از او پرسیده شد که منظور از بهینه چیست او پاسخ داد که “در تمام زمینه ها”، که به معنی ترکیب کانلا نوینی از قدرت، وزن کن و مصرف سوخت کم می باشد.

 

رقیب اول خودروی مرسدس بنز مدل AM-RB 001 است که در جولای ۲۰۱۶ رونمایی شد. این خودرو قرار است از ساختاری کاملا از جنس فیبر کربن، بدنه ای از جنس فیبر کربن با طراحی فرمول ۱و تکنولوژی برگرفته از فرمول ۱ استفاده کند. جمعا ۹۹ تا ۱۵۰ عدد از آن ساخته شده اند که هرکدام قیمتی بالغ بر ۲ تا ۳ میلیون پوند خواهند داشت. نخستین مدل ها از سال ۲۰۱۸ تحویل مشتریان داده خواهند شد.

 

تایید مرسدس بنز

در اصل هایپرخودرو مرسدس بنز از سوی رئیس بخش تحقیقات و توسعه مرسدس AMG یعنی آقای توماس وبر و در اواخر سپتامبر طی نمایشگاه خودرو پاریس به تایید رسید.وبر گفت “بنده بسیار مفتخر هستنم که بگویم: رویداد بزرگ بعدی ما در AMG در حال حاضر در حال پیشبرد مراحل ساخت است.

 

ما می خواهیم یک خودرو هیبریدی قدرتمند AMG که مجهز به تکنولوژی پیشرانه فرمول ۱ مان است را تولید کند. زیر نظر AMG، شرکت های ساخت خودرو های پرفورمنس ما دست به دست هم خواهند داد و بهینه ترین و در آن واحد قوی ترین و خارق العاده ترین AMG را تولید خواهند کرد، حتی برخی به آن نام هایپرخودرو را داده اند.”

 

“اما مهم نیست آن را چه صدا می زنید، قطعا این خودرو نشانی از این است که ما برند پرفورمنس مان را با تکنولوژی ساخت پیشرانه بسیار بهینه و هوشمند در آینده به چه نقطه اییخواهیم رساند. البته در زمینه حسی که از این خودرو منتقل می شود نیز کم کاری نخواهیم کرد.”