پارس ناز پورتال

بهترین روش برای انجام فونداسیون کدام است؟

بهترین روش برای انجام فونداسیون کدام است؟

بهترین روش برای انجام فونداسیون کدام است؟ 

وقتی برای آرایش صورت و انجام مرحله اولیه یعنی فونداسیون اقدام می کنید چه وسیله ای را برای انجام این کار انتخاب می کنید؟ روش های متعدد و مختلفی برای استفاده از فونداسیون وجود دارد. شما می توانید از انگشتانتان، قلم مو یا حتی از یک اسفنج آرایشی استفاده نمایید. اما کدام روش بهتر است؟

 

این سؤال سال هاست که مطرح می‌باشد، اما از آنجایی که فونداسیون ها دارای انواع مختلفی هستند، برای این سوال نیز چند جواب متفاوت وجود دارد. سؤالی که باید پرسیده شود، این است که بهترین روش برای استفاده از هر نوع فونداسیون کدام است؟

 

چه زمانی از اسفنج استفاده کنیم؟

در‌ حقیقت در مواقع کمی استفاده از اسفنج بهترین راه است. زمانی که شما از فونداسیون مایع استفاده می‌کنید، استفاده از اسفنج رتبه ی برتر را خواهد داشت. به گزارش پارس ناز اسفنج، مایع زیادی در خود نگاه می‌دارد، و به شما کمک خواهد کرد تا فونداسیون را بصورت مساوی در سرتاسر صورتتان توزیع کنید.

 

نوع دیگری از فونداسیون که باید توسط اسفنج استفاده شود، فونداسیون کرمی است. فونداسیون نوع ایربراش نیز باید توسط اسفنج اعمال شود، کافیست تا کمی از فونداسیون را بر روی اسفنج اسپری نمایید، سپس از آن استفاده کنید. و در آخر فونداسیون های نوع موس نیز باید توسط اسفنج استفاده شوند.

 

شیوه ی صحیح استفاده از اسفنج برای اعمال فونداسیون، چیزی است که احتیاج به تمرین و ممارست دارد. ابتدا باید مقدار کمی از فونداسیون را بر روی اسفنج بگذارید. سپس از پایین صورتتان شروع کنید و اسفنج را به سمت بالا و خارج صورتتان بکشید. این روش کمک خواهد کرد تا پوشش همواری از فونداسیون ایجاد شود.

 

اگر به اسفنج نگاه کردید و به نظرتان آمد که فونداسیون به آن جذب شده است، مجددا فونداسیون به آن اضافه نکنید! هنوز مقدار فراوانی در اسفنج و روی صورتتان وجود دارد که می‌توانید آنرا بصورت مساوی پخش کنید.

 

چه زمانی از قلم مو استفاده کنیم؟

دو نوع فونداسیون وجود دارد که باید توسط قلم مو از آن استفاده کنید. فونداسیون های پودری و مینرال باید توسط قلم مو اعمال شوند. اگرچه انواع مختلف قلم مو وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده نمایید، اما قلم موهای مناسب فونداسیون، فرچه ی کابوکی، قلم موی زاویه دار یا عادی مخصوص پودر و قلم موی مخصوص رژ گونه هستند.

 

اگر می‌خواهید از یک فونداسیون مینرال استفاده نمایید، بهتر است که از فرچه ی کابوکی استفاده کنید. فرچه را در فونداسیون فرو ببرید و با ضربات آرامی مازاد آن را بتکانید. پودر، در داخل فرچه خواهد ماند. سپس بصورت حرکات دایره وار برای بدست آوردن پوششی هموار از آن استفاده کنید.

 

برای فونداسیون های پودری می‌توانید از انواع دیگر قلم مو ها نیز استفاده نمایید. قلم موی زاویه دار را از آن جهت پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید مناطقی مانند گوشه‌های بینی خود را نیز پوشش دهید. این قلم مو را نیز بصورت حرکات مدور استفاده نمایید تا حداکثر پوشش را بصورت هموار بدست بیاورید.

 

یک نکته ی خوب درباره این نوع فونداسیون، این است که اگر بیش از حد از آن استفاده کردید، می‌توانید به استفاده از قلم مو ادامه دهید تا در مقدار آن تعدیل شود.

 

چه زمانی از انگشتان استفاده کنیم؟

به گزارش پارس ناز معمولا انگشتان شما می‌تواند به جای اسفنج مورد استفاده قرار بگیرد. اگر چه این کار واقعا توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است بیش از اندازه از فونداسیون استفاده نمایید. اما زمانی که استفاده از انگشتان مفید است و توصیه می‌شود، زمانی است که می‌خواهید از کانسیلر استفاده کنید.

 

مقدار کمی از کانسیلر را بر روی نوک انگشتانتان قرار دهید و با ضربات آرامی به مناطقی که به کانسیلر نیاز دارد اعمال نمایید. انگشت شما بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان خواهد آورد! همچنین مرطوب کننده ی رنگی را نیز می‌توانید توسط انگشتان خود استفاده کنید، چرا که فرمول سبکی داشته و رنگ زیادی ندارد.