پارس ناز پورتال

بهترین روش های کاهش وزن پس از زایمان

بهترین روش های کاهش وزن پس از زایمان

برترین روشهای کاهش وزن پس از زایمان 

یکی از بحران هاي مهم تناسب اندام مادران پس از زایمان لاغری و کاهش وزن هست تا مجدد به اندام قبلی خود دست پیدا کنند. طبیعی هست که می‌خواهید اضافه وزن دوره بارداری خود را کاهش دهید، اما باید مطمئن شوید که اینکار را از راه درستی انجام میدهید. در این مقاله چند راه برای کاهش وزن پس از زایمان را بیان می‌کنیم.

 

1-رژیم هاي سخت نگیرید

اگر تازه زایمان کرده‌اید و هنوز اضافه وزن زیادی دارید، ممکن هست به این فکر بیفتید که یک رژیم لاغری بگیرید. در این صورت اگر خودسرانه از رژیم هاي سرشناس و فراگیر شده در جامعه بهره گیری کنید، ممکن هست روند کاهش وزن شما را سخت تر کند.

 

برترین راه برای کاهش وزن حذف غذا هاي پرکالری هست.غذا هاي حاوی مقادیر بالا چربی و شکر که فاقد مواد مغذی میباشند. با حذف کیک، کلوچه، شیرینی جات، نوشابه، الکل، فست فود هایي مثل پیتزا و هات داگ شروع کنید.

 

2-غذا هاي حاوی مواد مغذی دریافت کنید

شمار زیادی از افراد در برابر وسوسه ي مصرف مواد خوراکی که در دسترس هست خود را نمی‌توانند بازرسی کنند.پس از تولد نوزاد، علی الخصوص اگر شیر مادر دریافت می‌کند، نیاز مادر به دریافت مواد مغذی افزایش مییابد.

 

بهتر هست غذا هاي پرپروتئینی مثل گوشت بدون چربی، مرغ، حبوبات را اکثر مصرف کنید ونیاز به کلسیم را از شیر و ماست و پنیر فراهم سازی کنید. ماهی سالمون و قزل آلا برای شما بی نظیر اند چرا که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 اي میباشند که نوزاد شما هم به آن نیاز دارد.

 

3-میان وعده هاي تندرست مصرف کنید

مصرف میان وعده بسیار پیشنهاد شده هست و انتخاب میان وعده ي صحیح از اهمیت بسیاری برخوردار هست. از مصرف میان وعده هاي پر شکر و پر چرب امتناع کنید و از میان وعده هاي سالمی چون میوه هاي تازه و غلات حاضر کم شیرین به جای نوشیدنی هاي شیرین و الکلی، آبنبات و چیپس بهره گیری کنید. چرا که این ها کالری زیادی دارند و مواد مغذی زیادی ندارند.پس چه مفید هست که در حین شیردهی میان وعده هاي سالمی را در دسترس داشته باشید.

 

4-به نوزادتان شیر مادر بدهید

شیر مادر نه تنها برای نوزاد فواید زیادی دارد بلکه برای کاهش سایز دور شکم مادر هم مفید هست. شمار زیادی از مادران ، با شیر دهی به نوزاد زودتر به وزن گذشته از بارداری رسیده اند.

 

5-آب بنوشید

مطمئن باشید که به میزان کافی آب مینوشید. احتمالاً در مواقعی این که دقیقا بگوییم گرسنه ایم یا تشنه ، کمی سخت باشد. بنابراین اگر اول آب بنوشید احساس سیری می‌کنید و هوس خوردن نمی‌کنید. اضافه بر این اگر بدنتان دچار کم آبی شود نمیتواند کالری زیادی بسوزاند. پس دست کم یک لیوان آب با هر زمان شیردهی بنوشید.

 

6-فعال باشید

یک خبر مفید، لازم نیست حتماً به باشگاه هاي ورزشی بروید. کودکتان را در کالسکه بگذارید و در هوای آزاد به پیاده روی بروید. مشاهده افراد جامعه و تغییر حال و هوایتان می‌تواند از استرس شما بکاهد.ورزش کردن باعث می‌شود بدنتان سفت شود و برای یک روز انرژی کافی داشته باشید. به آرامی شروع کنید و پیاده روی خود را تا 30 دقیقه در روز و 5 بار در هفته برسانید.با پزشکتان مشورت کنید که چه مدت بعد از زایمان می‌توانید ورزش را شروع کنید.

 

7-مفید بخوابید

 به گزارش پارس ناز راهی پیدا کنید که دست کم 7 ساعت درشبانه روز بخوابید«حتی اگر پیوسته نباشد.». وقتی خواب کافی نداشته باشید ممکن هست افزایش وزن هم پیدا کنید. در یک مطالعه مادران جوانی که 5 ساعت یا کمتر در شبانه روز می‌خوابیدند ، کمتر از مادرانی که دست کم 7 ساعت در شبانه روز میخوابیدند وزن کم کردند.کوشش کنید خواب کودتان را طوری تنظیم کنید که به زودی یاد بگیرد به روال هر شب در زمان معینی باید بخوابد.

 

8-وعده هاي خوراکی منظم مصرف کنید

کوشش کنید حجم غذای زیادی نخورید. پروتئین هاي تندرست باعث می‌شوند در تمام روز حس سیری و انرژی داشته باشید.هیچ وعده خوراکی را حذف نکنید مخصوصا صبحانه را. چرا که با حذف یک وعده گرسنگی زیادی ایجاد می‌شود و بیش از اندازه می‌خورید و احتمالا از سر راحتی غذا هاي پر چرب را گزینه میکنید.گرسنه ماندن می‌تواند متابولیسم بدن شما را کاهش دهد و این باعث آهسته شدن روند کاهش وزنتان می‌شود.

 

9-صبور باشید

کم کردن نیم کیلو وزن در هفته یک هدف واقع بینانه هست چرا که این اضافه وزن برای شما در طی 9 ماه ایجاد شده پس فکر نکنید که بعد از زایمان فورا باید از بین برود و سریعا به شکل گذشته باز گردید.

 

10-راهنمایی بگیرید

یک رژیم درمان میتواند با شما در این مسیر همراه شود.شمار زیادی از افراد نمیدانند که مصرف چه مواد خوراکی اي صحیح هست. با کمک یک متخصص تغذیه و رژیم درمان میتوانید مواد خوراکی تندرست را برای وعده ها و میان وعده هاي خود گزینه کنید. از سوی دیگر، یکی از فواید این مشورت و راهنمایی،

 

بهره گیری از تجربه ي متخصین می‌باشد و از این روش میتوانید با افراد دیگری که مشتاقانه و با جدیت در این مسیر در حرکتند آشنا شوید و از هم مشورت بگیرید. شما در این مسیر تنها نیستید.