پارس ناز پورتال

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است 

بعضی از فیلم هاي امید بخشی که به زندگی معلولین پرداخته هست واقعا جو مثبتی را در ذهن بینندگان پدید می آورد. روز جهانی معلولان از سال ۱۹۹۲ از سمت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 3 دسامبر«12 آذر ماه» اعلام شد. به مناسبت روز جهانی معلولین ده فیلم برتری که درمورد معلولان ساخته شده هست را معرفی میکنیم.

 

10- Me Before You «من گذشته از تو»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم Me Before You به کارگردانی تیا شروک که براساس رمانی با همین نام ساخته شده هست. حکايت فیلم درمورد ویل ترینرِ «با بازی زهر کلفلین» هست که در بحبوحه جوانی, سلامت و ثروت, از ناحیه گردن به پایین دقیقا فلج شده و لوسیا کلارک «با بازی امیلیا کلارک» مسئولیت مواظبت از وی را به عهده می گیرد. این فیلم امتیاز 7.4 از 10 را از سایت Imdb کسب کرده هست.

 

9- I Am Sam «من زهر هستم»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم I Am Sam ساخته جسی نلسون درمورد یک مرد معلول ذهنی هست که برای گرفتن حضانت دختر 7 ساله خود می جنگد. شان پن برای بازی دراین فیلم, نامزد اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد درسال 2002 شد اما نتوانست این اسکار را کسب کند و این اسکار به دنزل واشنگتن برای بازی در فیلم «روز تعلیم» رسید. این فیلم در سایتImdb امتیاز 7.6 از 10 رابه دست آورده هست.

 

8- The Theory of Everything «تئوری همه ی چیز»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم «تئوری همه ی چیز»«The Theory of Everything» به زندگی فیزیکدان مشهور استیون هاوکینگ و همسرش میپردازد. این فیلم به کارگردانی جیمز مارش نامزد 5 جایزه اسکار درسال 2015 شد. این فیلم امتیاز 7.7 را از سایت Imdb کسب کرده هست. ادی ردمین برای بازی در نقش استیون هاوکینگ, یکی ازمعروف ترین معلول ها,

 

جایزه گلدن گلوب و اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد. جین, همسر سابق استیون هاوکینگ در گفت و گو با رادیو بی‌بی‌سی ۴ درمورد بازی فلیسیتی جونز دراین فیلم گفت: وقتی فیلم نهایی را دیدم, از اینکه جونز دقیقاً از الگوهای رفتاری و صحبت کردنم بهرهگیری کرده, شگفت‌زده شدم,.

 

7- Ray «ری»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم «ری»« Ray» به کارگردانی تیلور هاکفورد براساس زندگی ری چارلز, خواننده و نوازنده مطرح آمریکایی هست که در سن 7 سالگی بینایی خودرا ازدست میدهد. این فیلم جایزه اسکار برترین بازیگر مرد«جیمی فاکس» و برترین صداگذاری را درسال 2005 به دست آورد. این فیلم امتیاز 7.7 را از سایت Imdb کسب کرده هست.

 

6- My Left Foot «پای چپ من»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

«پای چپ من»«My Left Foot» به کارگردانی جیم شریدان براساس زندگی کریستی بروان نقاش مشهور ساخته شده. کریستی براون که مبتلا به فلج مغزی هست, تنها میتواند پای چپ خودرا حرکت دهد. این فیلم دو جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد و اسکار برترین بازیگر نقش مکمل زن را درسال 1990 دریافت کرد. جایزه برترین فیلم حلقه منتقدان نیویورک نیز درسال ۱۹۸۹ به فیلم «پای چپ من» اهدا شد. این فیلم در سایت Imdb امتیاز 7.9 از 10 را دارد.

 

5- Rain Man «مرد بارانی»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

«مرد بارانی»« Rain Man» به کارگردانی بری لوینسن و با بازی داستین هافمن و تام کروز محصول سال 1988 هست. این فیلم با الهام از شخصیت حقیقی کیم پیک که قسمت‌هایي از مغز او گریبانگیر نقص بود, ساخته شد. «مرد بارانی» در اسکار 1989 نامزد 8 جایزه اسکار شد و درنهایت توانست 4 جایزه اسکار برترین بازیگر نقش اول مرد,

 

برترین کارگردانی, برترین فیلم و برترین فیلمنامه غیراقتباسی را کسب کند. این فیلم امتیاز 8 از 10 را از سایت Imdb کسب کرده هست.در خلاصه حکايت «مرد بارانی» آمده هست: چارلی بابیت, جوانی که غرق تجارت ماشین‌هاي لوکس هست با خبر میشود پدرش فوت کرده و منزل 3 میلیون دلاری‌اش رابه برادر نادیده‌اش, ریموند که مبتلا به ساوانت اوتیسمی هست, بخشیده هست.

 

4- Mary and Max «مری و مکس»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

انیمیشن سینمایی «مری و مکس» یک کمدی درام هست که با امتیاز 8.1 از 10 در لیست 250 فیلم برتر IMDB قرار دارد. مِری یک دختر 8 ساله هست که در حومه ملبورن زندگی میکند, مَکس نیز در سن 44 سالگی مبتلا به سندرم آسپرگر بوده ودر نیویورک زندگی می کند. این دو به صورت اتفاقی و طی نامه نگاری باهم دوست میشوند.

 

این تماس 18 سال ادامه دارد و محدوده زمانی فیلم, بین 1976 تا 1994 هست. این فیلم به کارگردانی ادم الیوت, جایزه برترین انیمیشن از جشنواره بین‌ المللی پویانمایی اُتاوا را کسب کرده هست. یکی از نکات جالب این انیمیشن این هست که از یک حکايت حقیقی الهام گرفته شده هست.

 

3- A Beautiful Mind «ذهن خوشگل»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم «ذهن خوشگل»«A Beautiful Mind» به کارگردانی ران هاوارد و با بازی راسل کرو و جنیفر کانلی درمورد زندگی جان نش, ریاضیدان برنده جایزه نوبل اقتصاد هست که به بیماری روان گسیختگی«نوعی اختلال روانی» گریبانگیر می شود. این فیلم اقتباسی با امتیاز 8.2 از 10 رتبه 145 را در لیست 250 فیلم برتر IMDB دارد. «ذهن خوشگل» نامزد 8 جایزه اسکار 2002 شد و توانست 4 اسکار برترین فیلم, برترین نقش مکمل زن, برترین کارگردانی و برترین فیلمنامه اقتباسی را کسب کند.

 

2- intouchables «دست نیافتنی ها»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده استفیلم فرانسوی «دست نیافتنی ها»«intouchables» برگرفته از حکايت حقیقی فیلیپ پزو دی برگو و پرستارش عبدل سلو هست. این فیلم قصه نویسنده ثروتمندی به نام فیلیپ که در اثر سقوط با چتر معلول می شود و برای پرستاری از خود مردی به نام دریس را استخدام میکند. فیلیپ تا گذشته از استخدام دریس؛ مردی بداخلاق و غیرقابل تحمل بود اما با حضور دریس که شخصی هست که پیشینه سرقت و زندان نیز دارد زندگی و شخصیت فیلیپ متحول میشود.

 

دریس زندگی فیلیپ رابه طور کامل عوض می کند. Intouchables نامزد گلدن گلوب برترین فیلم خارجی 2013 شد و با این که امتیاز 8.6 از 10 و رتبه 37 را در لیست 250 فیلم برتر IMDB دارد اما در آن سال نتوانست جایزه گلدن گلوب را کسب کند و حتی دربین نامزدهای اسکار برترین فیلم خارجی نیز قرار نگرفت.

 

1- Forrest Gump «فارست گامپ»

بهترین فیلم هایی که درباره معلولین ساخته شده است

فیلم «فارست گامپ»«Forrest Gump» به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس, رابین رایت و سالی فیلد محصول سال 1994 هست. «فارست گامپ» یک موفقیت عظیم تجاری بود زیرا در مجموع توانست حدود ۶۷۷ میلیون دلار در گیشه جهانی کسب کند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم ایالات امریکا در آن سال شود.

 

این فیلم حکايت “فارست” با بازی تام هنکس هست که در شروع یک معلول جسمی و ذهنی هست. «Forrest Gump» نامزد 13 جایزه اسکار 1995 شد و توانست 6 اسکار برترین فیلم, برترین بازیگر نقش اول مرد, برترین فیلمنامه اقتباسی, برترین کارگردانی, برترین تدوین و برترین جلوه هاي مخصوصاً را کسب کند. این فیلم همینطور با امتیاز 8.8 از 10 رتبه 12 را در لیست 250 فیلم برتر «IMDB» دارد.