پارس ناز پورتال

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + عکس های سلین دیون

 

در اینبخش بیوگرافی سلین دیون خواننده مشهور کانادایی-آمریکایی را مرور می کنیم. سلین دیون کـه با نام ملکه هنر نیز شناخته می شود با خواندن تیتراژ فیلم تایتانیک بـه شهرتی جهانی دست پیدا کرد. او 13 خواهر و برادر دارد و رنج هاي زیادی را در زندگی خود تحمل کرده اسـت، او همسر خودرا از دست داده ودر حال حاضر همسر رسمی ندارد، در ادامه بیشتر با ملکه هنر آشنا میشویم. با پارس ناز همراه باشید.

 

بیوگرافی سلین دیون

سلین دیون، با نام کامل سلین ماری کلودت دیون خواننده کانادایی تباری اسـت کـه در ۳۰ مارس ۱۹۶۸ در منطقه‌اي حوالی کبک بنام روپانتینیی بدنیا آمد. این خواننده فرانسوی زبان نخستین و دومین آلبوم خودر را درسال ۱۹۸۱ عرضه کرد، و پس ازآن سری دیسک‌هاي خودرا در کبک راهی بازار کرد و بافاصله بـه موفقیت رسید.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

سلین دیون درسال ۱۹۸۳ و با ترانه‌اي با عنوان «از عشق یا از دوستی» در فرانسه شناخته شد. بین سال هـای ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ شیوه پوشش و سبک موسیقایی خودرا متحول کرد و با کمپانی سی بی اس «سونی بی ام جی در آینده» قرارداد بست، سپس بـه هدف آماده کردن خود برای ارائه کارهایی در سطح بین‌ المللی، زبان انگلیسی را فرا گرفت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

نخستین آلبوم سلین دیون بـه زبان انگلیسی و با عنوان “Unison” درسال ۱۹۹۰ عرضه شد و بـه او این اجازه را داد تا خودرا در ایالات متحده و پس ازآن کل دنیا معرفی کند. پس ازآن، وی بـه تناوب آلبوم‌هاي فرانسوی و انگلیسی خودرا راهی بازار کرد و موفق شد خودرا بعنوان یکی از مهمترین زنان خواننده بـه این دو زبان معرفی کند.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

در ۱۹۹۹ ودر اوج موفقیت، این خواننده اعلام کرد کـه قصد دارد دو سال در کارش وقفه بیندازد؛ با این هدف کـه زندگی مشترک‌ش را شروع کند و تمام وقتش رابا همسرش کـه در آن زمان برایش تشخیص سرطان داده بودند بگذراند. وی درسال ۲۰۰۲ بـه عرصه موسیقی بازگشت و قراردادی سه ساله کـه بعدتر تا پنج سال تمدید شد برای ارائهٔ چهار یا پنج برنامه در هفته در سیزارز پالاس لاس وگاس، امضا کرد.

 

موسیقی سلین دیون نمایانگر تاثیر جریانات متنوع موسیقایی، از پاپ – راک گرفته تا کلاسیک اسـت. علی‌رغم انتقاداتی کـه بـه اختلاط و تنوع ژانر در اغلب آلبوم‌هایش می شود، شهرت وی بیشتر بدلیل شایستگی صدای وی از لحاظ فنی میباشد. سلین دیون تا کنون بیش از دویست میلیون نسخه از دیسکهای خودرا در سراسر دنیا فروخته اسـت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

وی علاوه بر مراسم جوایز جهانی موسیقی درسال ۲۰۰۷، هم چنین موفق بـه کسب Legend Award، بـه پاس «موفقیت جهانی و مشارکت مثال زدنی‌اش در صنعت موسیقی» شده‌اسـت. شاید بتوان ازدواج ۱۸ ساله “سلن دیون” همسرش “رنه انژلی” را در لیست طولانی ترین ازدواجهای هالیوودی قرار داد. اما این خواننده محبوب می گوید دریای زندگی آن ها همیشه صاف و آرام نبوده اسـت.

 

وی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه وگاس دلوکس گفت: زندگی مـن و شوهرم همیشه آسان نبوده اسـت و مـا دوران سختی نیز داشته ایم. وی اضافه میکند علاوه بر زن و شوهر بودن مـا شریک تجاری نیز هستیم و همین امر سبب میشود کـه گاهی تنش هاي زیادی بین مـا بوجود آید. سلن دیون و همسرش بیش از ۲۶ سال فاصله سنی دارند.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

این خواننده در مورد رابطه شان می گوید تا حدود ۷ سال پیش مـن و شوهرم ارتباط کاملاً خوبی باهم نداشتیم تا این کـه ملاقات با یک دوست خوب و استفاده از نصایح او زندگی را برای مـا تغییر داد. او بـه مـا آموخت کـه چگونه رابطه درستی داشته باشیم و این کـه در مسیر زندگی زناشویی هردوی مـا باید حافظ این رابطه باشیم و چگونه مسائل کار و زندگی رابا هم نیامیزیم. اکنون مـا قوی‌تر از همیشه هستیم و زندگی خوبی داریم.

 


 

رنج‌ ها و اتفاقات دردناک زندگی سلین دیون

واقعاً واژه‌اي برای توصیف هنر سلین دیون وجود ندارد، این پرنده خوش‌صدای دنیای موسیقی با صدای ملکوتی خود سالها اسـت کـه میخواند و اگر روزی از صحنه جدا شود، انصافاً باید گفت: دنیای موسیقی چیزی کم خواهد داشت. سلین دیونی کـه سالها اسـت ترانه‌هاي زیبای وی را زمزمه میکنیم درکنار این کـه از نعمت خدادادی صدای زیبا بهره میبرد، بـه لحاظ شخصیتی نیز بانوی موقر و بااخلاقی اسـت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

عکس سلین دیون و پسرش

 

هیچ حاشیه‌اي از زندگی او تا کنون دیده نشده اسـت. سیلن دیون چهاردهمین فرزند خانواده‌شان بودو در سن ۱۸ سالگی پس از این کـه یکی از اجرا‌هاي مایکل جکسون را مشاهده کرد با خود عهد بست کـه در دنیای موسیقی چهره‌اي موفق و سرشناس شود. در همین راستا پدر و مادر سلین، ترانه‌اي کـه دخترشان خوانده بود را برای رنه‌ آنژلیل فرستاند. رنه ارتباط‌هاي خوبی در دنیای موسیقی داشت.

 

گفته میشود پس از شنیدن ترانه سلین دوین، تحت‌تاثیر قرار گرفت و بـه گریه افتاد. پس ازآن هم بـه سلین دیون کمک کرد تا بـه خواننده‌اي جهانی تبدیل شود. تلاش سلین دیون بی‌نتیجه نمانده اسـت و جایزه‌هاي مختلفی را در کارنامه این خواننده خوش‌ صدا شاهد هستیم کـه یکی از مشهور‌ترین این افتخار‌ها را می توان جایزه ویژه الماس برای پرفروش‌ترین آثار یک خواننده زن در جهان دانست کـه بـه سلین دیون اهدا گردید.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

گفته میشود این روز‌ها سلین دیون چیزی حدود ۴۰۰ میلیون دلار دارایی دارد و بـه لحاظ مال و مکنت هیچ نیازی بـه پول ندارد، اما سلین دیون کـه پنجمین دهه زندگی خودش را سپری میکند اتفاق‌هاي دردناکی را نیز در طول زندگی شاهد بوده و عزیزان زیادی را از دست داده اسـت. بهمین منظور در ادامه قصد داریم باهم اتفاق‌هاي دردناکی کـه سلین دیون پشت‌سر گذاشته اشاره کنیم.

 

سلین دیون و از دست دادن همسرش رنه آنژلیل

در بالا برای شـما از رنه آنژلیل گفتیم، سلین دیون و رنه سالیان سال عاشق و معشوق یک دیگر بودند ودر دنیای پر‌رنگ و لعاب موسیقی، کمتر زوجی را سراغ داشتیم کـه تا این حد بـه یک دیگر وفادار باشند. رنه آنژلیل مسئولیت مدیریت برنامه‌هاي سلین دیون را از ابتدای حضور او در صحنه‌هاي موسیقی بر عهده داشت و بـه نوعی میتوان گفت: این رنه بود کـه دست سلین را گرفت و وی را از پله‌هاي موفقیت بالا برد.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

رنه آنژلیل در ژانویه سال ۲۰۱۶ دو روز قبل از این کـه سلین دیون تولد ۷۴ سالگی وی را جشن بگیرد از دنیا رفت و سلین را در غم و اندوه گذاشت. رنه نخستین بار وقتی سلین دیون تنها ۱۲ سال بیشتر نداشت چشمش بـه چهره ماه او افتاد با صدای افسانه‌اي‌اش آشنا شد ودر همان زمان تصمیم گرفت تا سلیون دیون رابه بلند‌ترین صحنه‌هاي موسیقی برساند.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

در آن زمان رنه آنژلیل چیزی حدود ۳۸ سال سن داشت و رابطه کاری این دو با جدیت تمام شروع شد تا سلیون دیون بـه هنرمندی کـه امروز می‌شناسیم تبدیل شود. رنه و سلین تنها در زمینه‌هاي کاری با یک دیگر همکاری داشتند تا این کـه سلین دیون بـه ۱۹ سالگی رسید و رابطه کاری این دو بـه عشقی آتشین مبدل گردید. در نهایت نیز در دسامبر سال ۱۹۹۴ دریک مراسم باشکوه سلین و رنه در کلیسا باهم ازدواج کردند.

 

در آن زمان رنه حتی فکرش را نمیکرد کـه روزی فرا برسد کـه مراسم ختم وی را در همین کلیسا برگزار کنند. اما در نهایت عمر رنه آنژلیل بدنیا نبود و بـه‌رغم این کـه سلین دیون چندین سال از عمر خودش را وقف نگه داری از رنه کرد، بازهم کاری از دست کسی بر نیامد و رنه با فوت خود، سلین را در غم و اندوهی ابدی فرو برد. سلین دیون در مراسم ختم همسرش از رنه با احترام یاد کرد و گفت:

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

رنه آنژلیل کسی بود کـه دست وی را گرفت و بـه صحنه موسیقی برد. سلین دیون در نخستین اجرای خود پس از مرگ رنه آنژلیل، بـه هوادارانش گفت کـه همسرش همیشه درکنار او بودو در تمامی اجراهایش حضور داشت. حاصل عشق و ازدواج رنه آنژلیل سه فرزند با نام‌هاي رنه چارلز، نلسون و ادی اسـت کـه السون و ادی دوقلو هستند.

 

مصیبت‌ های پیاپی کمر سلین دیون را شکست

سلین دیون هنوز لباس عزای رنه آنژلیل را از تنش بـه در نکرده بود کـه خبر مرگ وخیم برادرش، دانیل دیون در رسانه‌ ها پخش شد. دانیل در سن ۵۹ سالگی بر اثر چندین سرطان مرگبار دارفانی را وداع گفت و این اتفاق دقیقاً زمانی افتاد کـه دو روز از مرگ رنه آنژلیل می‌گذشت. سیلن کـه بار غم کمر وی را شکسته بود در مراسم ختم برادرش نتوانست حضور پیدا کند، دانیل دیون فرزند سیزدهم خانواده بود.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

از آنجایی کـه او بـه لحاظ سن و سال با سلین دیون اختلاف زیادی نداشت، رابطه این برادر و خواهر بسیار نزدیک و عاطفی بود. سلیون دیون بعد‌ها گفت: او و فرزندانش بـه اندازه‌اي در آن روز‌ها برای رنه آنژلیل اشک ریخته‌اند کـه دیگر اشکی برای ریختن در مراسم ختم دانیل نداشتند و طاقت دیدن مراسم خاکسپاری برادرش را نداشت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

در ماه مارس ۲۰۱۶ نیز کـه مدتی از غم و مصیبت‌هاي وارد شده بـه سلین دیون گذشته بود، این خواننده در گفتگو‌اي با مجله پیپل مدعی شد، مطمئن اسـت همان گونه کـه رنه در زندگی مواظب او و خانواده‌اش بوده اسـت در آسمان‌ها نیز از دانیل استقبال می کند و مواظب برادرش خواهد بود.

 

سایه مرگ از خانواده سلین دیون رخت بر نمی‌بست

هنوز سلین دیون و خانواده‌اش در ماتم غم از دست دادن دانیل و رنه بودند کـه خبر رسید شوهر خواهر سلین دیون نیز گرفتار سرطان شده بود. سرطان بـه ریه، مغز و استخوان‌هاي او رسید. سلین دیون مدتی بعد در گفت‌وگو‌اي با تورنتو سان گفت کـه شوهر خواهرش در مؤسسه درمانی کـه با نام پدر فقید سلین دیون نامگذاری شده بود مدتی بستری بود تا این کـه در نهایت در آگوست سال ۲۰۱۶ از دنیا رفت.

 

شوربختانه باید گفت: خواهر سلین دیون مدت‌ها پیش، فرزند ۱۶ ساله‌اش را نیز از دست داده بود. سلین دیون در گفت‌وگو‌اي بـه این واقعه تلخ اشاره کرد و گفت: بخاطر می‌آورد کـه خواهرزاده‌اش کارین را در بستر مرگ در آغوش گرفته بودو بـه آرامی برایش ترانه میخواند تا این کـه چشم‌هاي دخترک بسته شد و پس از این کـه چند قطره اشک از چشم‌هاي دخترک فرو ریخت، جان بـه جان آفرین تسلیم کرد.

 

سال‌ ها بیمارداری زندگی حرفه‌ ای و شخصی سلین دیون را تحت تأثیر قرار داد

 

رنه آنژلیل پیش از این کـه از دنیا برود چیزی حدود ۲۰ سال آزگار بیمار بودو درسال ۱۹۹۹ پزشکان متوجه شدند رنه سرطان دارد. اگر خاطر شـما باشد در آن زمان سلین دیون در اوج فعالیت هنری خود بودو بـه‌رغم این کـه جامعه موسیقی و هواداران، خواهان حضور او در صحنه‌ها بودند، سلین دیون کار و حرفه‌اش رابه‌صورت موقتی متوقف کرد تا بـه همسرش رسیدگی بیشتری داشته باشد.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

در آن زمان بخت با سلین دیون و رنه یار بودو پس از حدود ۳۸ جلسه شیمی‌درمانی و پرتو درمانی درسال ۲۰۰۰ شاهد خبر‌هاي خوشی از التیام رنه بودیم. سلین دیون نیز دوباره بـه صحنه‌هاي موسیقی بازگشت ودر کنار رنه اجرا‌هاي موفقی داشت تا این کـه درسال ۲۰۱۳ سرطان دوباره گریبان رنه را گرفت و اینبار هم توانست با برداشتن غدد سرطانی از ناحیه گردن، یک‌بار دیگر از چنگ سرطان فرار کند.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

هنوز یک سالی بیشتر از بهبودی رنه نگذشته بود کـه درسال ۲۰۱۴ دوباره خبر‌هاي بدی از خانواده سلین دیون شنیدیم ودر رسانه‌ ها داشتیم کـه رنه با بیماری مهلکی دست و پنجه نرم میکند. در نتیجه سلین دیون کـه جانش برای رنه آنژلیل در می‌رفت یک‌بار دیگر کار و اجرا‌هاي خودرا معوق گذاشت تا بـه بستر رنه بشتابد و از همسرش پرستاری کند.

 

سلین دیون پدر عزیزش را هم از دست داده است

درسال ۲۰۰۳ پدر سلین دیون کـه حدود ۸۰ سال داشت پس از طی یک دوره بیماری از دنیا رفت. حدوک یکسال بعد از این حادثه دردناک، سلین دیون در برنامه لری کینگ حضور پیدا کرد و موضوع بیماری پدرش رابا هواداران در بین گذاشت. او دراین برنامه اعلام کرد کـه سرطان گریبان پدرش را گرفته بود.

 

اتفاقات درناکی که سلین دیون تجربه کرده است

سلین دیون در ادمه صحبت‌هاي خود اشاره کرد کـه پدرش را بسیار دوست داشت و واقعاً تحمل فقدان پدر برای او دشوار اسـت. جالب اسـت بدانید پدر سلین دیون تلاش زیادی در رسیدن او بـه موفقیت کرد و پس از این کـه پای سلین بـه صحنه‌هاي بزرگ موسیقی باز شد، در کنسرت‌هاي دخترش حضور پیدا می کرد و همانند یک طرفدار واقعی، از صدای سلین دیون لذت می برد و دخترش را تشویق می کرد.

 

خانواده سلین دیون هرگز ثروتمند نبودند

این روز‌ها سلین دیون رابه‌عنوان یکی از ثروتمندترین و موفق‌ترین خواننده‌هاي زن دنیا می‌شناسیم، اما این خواننده اهل کانادا بی‌پولی‌هاي زیادی را تجربه کرده اسـت و روزگاری بود کـه آه در بساط نداشت. همان‌گونه کـه برای شـما گفتیم، سلین دیون فرزند چهاردهم پدر و مادرش بودو خانه‌اي کـه در آن زندگی میکردند اصلاً جایی برای حضور این تعداد بچه درکنار هم نداشت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

در همین زمینه سلین دیون درسال ۲۰۱۲ طی گفتگو‌اي با وَنیتی فِیر «Vanity Fair»، از خاطرات سخت دوران کودکی خود گفت و مدعی شد از آنجایی کـه خانه آن‌ها فضای کافی برای بزرگ کردن بچه‌ها نداشت، مادرش بجای گهواره، نوزاد‌ها را در کشو کمد می‌گذاشت.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

سلین دیون در ادامه صحبت‌هاي خود مدعی شد کـه خانواده آن‌ها ممکن بود بـه لحاظ مالی پول و ثروتی نداشتند، اما عشق بین افراد خانواده موج میزد و اعضای خانواده در تمامی لحظه‌ها از یک دیگر پشتیبانی می کردند. بنظر سلین دیون، عشق و محبت و پشتیبانی اعضای خانواده از یک دیگر برای داشتن خانواده‌اي خوب کفایت میکند و پول دراین بین تأثیر زیادی ندارد.

 

مدت‌ ها طول کشید تا سلین دیون باردار شود

سلین دیون و رنه آنژلیل بـه اسانی صاحب فرزند نشدند و بارداری سلین دیون وادار شد برای حامله‌شدن از روش لقاح مصنوعی کمک بگیرد. دراین بین درسال ۲۰۰۹، فرزند سلین دیون سقط شد و بـه‌رغم این کـه این اتفاق تأثیر زیادی روی روح و روان او گذاشته بود در گفت‌وگو‌اي با اپرا وینفری گفت: زندگی بالا و پایین زیاد دارد و اجازه نمی دهد سقط فرزندش بیش از حد وی را ناراحت کند.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

سلین دیون گفت: خانم‌هاي زیادی برای بچه‌دار شدن تلاش میکنند ودر این میان فرزند‌هاي زیادی نیز سقط می شوند، اما زندگی ادامه دارد و نباید اجازه دهیم برای چنین چیز‌هایي بیش از حد ناراحت شویم. خوشبختانه در نهایت زندگی بـه سلین دیون برای بچه‌دار شدن روی خوش نشان داد ودر ماه می‌سال ۲۰۱۰ شاهد خبر بارداری سلین دیون بودیم.

 

سلین دیون برای مدتی صدای ملکوتی‌ اش را از دست داد

 

حنجره طلایی سلین دیون درسال ۲۰۱۲ دچار مشکل شد و بهمین دلیل وادار شاهد خبر لغو کنسرت‌هاي سلین دیون در لس‌وگاس بـه مدت چندین ماه بودیم. این حادثه سلین دیون را وادار کرد بـه مدت شش تا هشت هفته از کار دست بکشد و بـه تار‌هاي صوتی‌اش استراحت دهد. خوشبختانه این عارضه جدی نبود و سلین دیون توانست ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ دوباره بـه صحنه باز گردد.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

جالب اسـت بدانید بـه‌رغم این کـه احتمال آن وجود داشت سلین دیون صدای‌اش را از دست بدهد در گفت‌وگو‌اي گفت: اصلاً نگران این نیست کـه دیگر نتواند بخواند، او متذکر شد عاشق خوانندگی اسـت، اما هرگز خودش را وابسته بـه اینکار نمی داند و معتقد اسـت زندگی هر چیزی کـه پیش ‌روی او قرار دهد را خواهد پذیرفت. وی در ادامه گفت: فرزندانش مهمترین چیزی هستند کـه در دنیا دارد.

بیوگرافی سلین دیون و همسرش + مشکلات و حقایق ناگفته از زندگی شخصی

پس از این کـه سلین دیون صدایش را بازیافت دوباره بـه صحنه‌هاي موسیقی بازگشت، در اوایل سال ۲۰۱۸ نیز خبر‌هایي از بیماری گوش سلین دیون منتشر شد. گوش میانی سلین دیون مشکل دکتری داشت و وادار شد برای درمان، یک‌بار دیگر تن بـه جراحی بدهد. سلین دیون در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک نوشت، مدتی اسـت شانس با او یار نیست و برای لغو شدن کنسرت‌هایش در لس‌وگاس عذرخواهی کرد.