پارس ناز پورتال

تاثیرات ورزش یوگا روی روحیه انسان

تاثیرات ورزش یوگا روی روحیه انسان

تاثیرات ورزش یوگا روی روحیه انسان 

ورزش یوگا برای روحیه بسیار مفید است . میدانیم که یوگا ورزش هوازی است و روی روح روان نیز تاثیر گذار است.قبل از شروع هر تمرین ، مطمئن شوید که قادر به انجام حرکات آن هستید. با پزشک خود مشورت کنید تا در صورتی که از مشکلات جسمی رنج می برید شما را راهنمایی کند که چه ورزشی برایتان مناسب است.

 

افسردگی یک بیماری جدی بشمار می آید که نیاز به درمان به دارو دارد اما گاهی اوقات با انجام حرکات ساده می توان درمان موثرتری داشت. در واقع هر نوع ورزشی دارای مزایای جسمی و روانی است که باعث کاهش استرس و اضطراب می شود.

 

ورزش باعث افزایش اندورفین می شود که این عمل سبب می شود در مغز مواد شیمیایی تولید شود که احساس خوبی را در شما ایجاد می کند. اندورفین سبب بهبود ایمنی طبیعی و کاهش احساس درد جسمی و روحی می شود.

 

یوگا و انواع دیگر ورزش هایی که ذهن و بدن را درگیر می کنند برای بهبود خلق و خو مناسب می باشند. یکی از دلایل این است که این نوع از ورزش ها سبب بالا رفتن سطح گاما آمینوبوتیریک اسید که یک ماده شیمیایی آرام بخش در مغز است ، می شوند و از ابتلا افراد به افسردگی جلوگیری می کنند. خلق و خوی خود را با انجام چند حرکت ورزشی ساده بهبود بخشید.

 

ـ به پشت دراز بکشید و دستان خود را در کنار بدنتان قرار دهید. پاهای خود را بلند کنید و در جهت سرتان قرار دهید. ( به شکل یک سقف بر روی سرتان قرار می گیرد.) کف پاهای خود را به دیوار بچسبانید تا تعادل شما حفظ شود و زانوان خود را صاف کنید. چشم های خود را ببندید و نفس عمیق بکشید.

 

بازدم خود را طولانی کنید و گردن و سرتان را ثابت نگه دارید. وزن خود را بروری مچ و آرنج خود پخش کنید و ۲ تا ۳ دقیقه در این حالت بمانید. سپس به آرامی با صاف کردن پاها ، وزن خود را بر روی شانه و پشت بیندازید تا بتوانید بنشینید.

 

اگر در قسمت کمر خود احساس ناراحتی دارید یک حوله و پتو را تا کنید و در قسمت گودی کمر قرار دهید. اگر باردار هستید از انجام این حرکت خودداری کنید.

 

ـ بر روی یک تشک دراز بکشید و زانوان خود را به سمت فقسه سینه بکشید. هر دو پا را به آرامی به سمت راست بچرخانید. دست راست را بر روی ران پای راست بگذارید و فشار دهید. هر دو شانه را به زمین بچسبانید و به دست راست خود نگاه کنید. بمدت ۱ دقیقه در این حالت بمانید سپس جهت خود را تغییر دهید.

 

اگر پشت درد دارید یا دیسک شما صدمه دیده است این حالت ممکن است علائم را تشدید کند. برای جلوگیری از آسیب بیشتر هر دو زانو را خم نگه دارید و هیچ گونه فشاری به پا نیاورید.

 

ـ پاهای خود را بیشتر از عرض شانه باز کنید و بایستید. هر دو بازو در بالای سر باشند بگونه ای که کف هر دو دست روبروی هم قرار گیرد. به آرامی و عمیق نفس بکشید. زانوان و باسن خود را کمی خم کنید. دستان را پایین بیاورید تا زمانیکه دست شما شکمتان را لمس کند. هوا را از ریه های خود خارج کنید. سپس بایستید و دوباره این حرکت را تکرار کنید.

 

با انجام حرکات بالا و سایر حرکاتی که در ورزش یوگا توصیه می شود ، می توانید روحیه و انرژی خود را بالا ببرید.