پارس ناز پورتال

تجاوز جنسی به دختران دانش آموز بریتانیا و نگرانی مسئولین

تجاوز جنسی به دختران دانش آموز بریتانیا و نگرانی مسئولین

تجاوز جنسی به دختران دانش آموز بریتانیا و نگرانی مسئولین

سال گذشته در خصوص کوتاه بودن دامن دختران دانش آموز در بریتانیا بحثی جنجالی شد که باعث تحریک و پرت شدن حواس معلمین و دانش آموزان پسر می شد. مطالعات صورت گرفته در انگلیس نشان می دهد یک پنجم از دختران محصل در مدارس و دانشکده های بریتانیا در معرض تجاوز جنسی قرار می گیرند.

 

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سلامت آنلاین به نقل از ایندیپندنت نوشت: حدود ۳ هزار و ۷۰۰ مصاحبه‌ای که با دختران و زنان ۱۸ سال به بالا صورت گرفته حاکی از آن است که ۲۲ درصد از آن‌ها به نوعی در معرض تجاوز‌های جنسی بوده‌اند.

 

در این نظرسنجی که از سوی خیریه کودکان انگلیس اجرا شد، حدود ۲ هزار دختر مورد مطالعه قرار گرفتند و ۲۲ درصد از آن‌ها اعلام کردند که در دوره تحصیل خود، در داخل مدرسه یا اطراف آن بنوعی تحت آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفته‌اند.حدود ۱۰ درصد از آن‌ها معتقد بودند که این آزار و اذیت‌ها به طور مداوم برای آن‌ها تکرار می‌شده و مابقی عنوان کردند که تنها به ندرت مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

 

بیش از ۶۱ درصد از این افراد عنوان کردند که هرگز این مسئله را با معلم، اساتید یا مسئولان مدرسه و دانشکده در میان نگذاشته‌اند.مقامات انگلیسی به این نکته اشاره کردند که با توجه به این آمارهای تکان‌دهنده، مشخص می‌شود که دختران دانش‌آموز و دانشجو، دهه‌های متوالی است که در سکوت زجر کشیده‌اند و این اتفاقات ناگوار به طور قطع تاثیر مخربی بر ادامه زندگی آن‌ها خواهد داشت.

 

تجاوز جنسی علاوه بر نابودی عزت نفس دختران، مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت‌های تحصیلی آن‌ها نیز به شمار می‌رود. موضوع نگران کننده اینجاست که تحقیقات نشان می‌دهد دختران دانش‌آموز انگلیسی از دهه ۱۹۴۰ مورد اذیت و آزارهای ناخواسته جنسی قرار گرفته‌اند. بر اساس این مطالعات، در میان هر دو جنس،

 

از هر ۳ فرد بزرگسال بین ۱۸ تا ۲۴ سال، یک نفر (حدود ۳۲ درصد) و از هر ۱۰ فرد ۶۵ سال به بالا، یک نفر (۱۱ درصد) در داخل یا اطراف مدارس و دانشگاه‌ها مورد آزارهای جنسی ناخواسته قرار گرفته است.مقامات انگلیسی به دنبال راهکارهایی هستند که از این طریق با حمایت از معلمان و استادان،

 

کاری کنند تا آن‌ها بتوانند این اوضاع را مدیریت کنند و مانع از انجام چنین رفتارهایی در داخل یا اطراف مدارس شوند و محیط امنی را برای دختران دانش آموز فراهم کنند.در واقع، این یک مسئله جهانی است و همه دختران و پسران باید این پیام را دریافت کنند که تجاوز جنسی در داخل یا خارج از محل تحصیل قابل قبول نیست.

 

هیچ زن جوانی نباید احساس ناامنی کند و در هیچ محیطی مورد اذیت و آزار قرار گیرد. تجاوز جنسی جرم محسوب می‌شود و باید چنین اقدامی را به پلیس گزارش داد.ایندیپندت متذکر شده است که در بریتانیا دروس مرتبط با روابط جنسی از قبل در تمام مدارس متوسطه آموزش داده می‌شد و انتظار می‌رود مدارس غیرانتفاعی و دانشکده‌ها، این درس‌ها را جزئی از برنامه کلاسی قرار دهند.

 

مطالب مرتبط : 

این مرد به دوستانش گفت در حمام به زنش تجاوز جنسی کنند

تعرض جنسی 8 مرد همزمان به دختر 17 ساله

صدف طاهریان با درخواست رابطه های جنسی مواجه شد

ازدواج دختر 8 ساله و مرگ بخاطر فشار رابطه جنسی

تجاوز جنسی خواننده معروف به دختر در کلاس موسیقی

دختری که 4 سال با پدرش همخوابی می کرد

ارضا شدن زن و رابطه با کلیتوریس و دهانه رحم

مرد متجاوز در خانه خود دوازده دختر داشت

فتیشیسم پا یا علاقه جنسی به پای خانم ها

طوطی سخنگو همخوابی مرد پولدار و خدمتکار را لو داد

تجاوز جنسی به بازیگر زن ایرانی شبکه GEM