پارس ناز پورتال

قاضی ارشد امریکا و تجاوز جنسی به زن وکیل

قاضی ارشد امریکا و تجاوز جنسی به زن وکیل

قاضی ارشد امریکا و تجاوز جنسی به زن وکیل 

وقتی اجرا کنندگان قانون و مدافع حقوق مردم دست به تجاوز به زنان بزنند دیگر چه کسی حق پایمال شده را جواب دهد؟ کلارنس تامس، قاضی دیوان عالی امریکا، متهم به آزار و اذیت جنسی یک وکیل زن شد.
راستین آنلاین یک وکیل زن کلارنس تامس، قاضی دیوان عالی امریکا، را به تعرض جنسی به وی در سال 1999 متهم کرد.

 

نشریۀ «نشنال لاو ژورنال» گزارش داد، مویرا اسمیت، که به عنوان وکیل یک شرکت فعال در بخش انرژی در آلاسکا فعالیت می کرد، گفت حین یک مهمانی شام و زمانی که 23 ساله بوده، این قاضی از وی سوءاستفاده جنسی کرده است.

 

وی گفت قاضی تامس در آن مهمانی بارها بدن وی را «به صورت نامناسب و بدون رضایت» لمس کرده است.اسمیت گفت تامس وی را مورد آزار جنسی قرار داده و از او خواسته است تا در کنارش بنشیند.این گزارش می افزاید تامس 68 ساله این اتهام ها را «مضحک» خوانده و گفته چنین اتفاقی «هرگز روی نداده است.»

 

مویرا اسمیت، وکیل امریکایی، که مدعی است مورد آزار جنسی کلارنس تامس، قاضی دیوان عالی امریکا، قرار گرفته است.اسمیت که هم اکنون معاون و وکیل ارشد شرکت «انستار نشنال گَس» در آلاسکا است، گفت پس از شنیدن صحبت های زشت دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، دربارۀ زنان، قصد دارد در مورد این موضوع صحبت کند.

 

واشنگتن پست پیشتر فایلی ویدئویی منتشر کرد که در آن شنیده می شود ترامپ صحبت های زشتی دربارۀ زنان و ارتباط با آن ها مطرح می کند.پس از آن چندین زن مدعی شده اند که ترامپ آن ها را از نظر جنسی مورد آزار و اذیت قرار داده است.در همین حال ترامپ با رد این اتهامات، آن را «دسیسه چینی رسانه ای» خوانده است.

 

ترامپ روز 24 مهر مدعی شد وی قربانی بزرگ ترین تخریب وجهۀ سیاسی در تاریخ امریکاست و این اتهامات بخشی از برنامه ای است که با هدف تخریب او صورت می گیرد.اسمیت که هم اکنون 41 سال دارد، به نشنال لاو ژورنال گفت: «تمایل مردانِ در قدرت برای سوءاستفاده از زنان آسیب ‍پذیر بر یک باور نانوشته استوار است که زنان دربارۀ آن صحبت نخواهند کرد.»

 

وی افزود: «چرا؟ زیرا آن ها (زنان) آسیب پذیرند … زیرا آن ها شکایت نخواهند کرد. زیرا آن ها در صورت اعتراض، نگران شغل خود خواهند بود. اما سکوت دیگر قابل دفاع نیست.»گفتنی است، تامس در سال 1991 از سوی جورج بوش، رئیس جمهور وقت امریکا، نامزد قضاوت در دیوان عالی امریکا شد.