پارس ناز پورتال

تراکم فرش از چند شروع میشه و قیمت ان

تراکم فرش از چند شروع میشه و قیمت ان

امروزه صنعت فرش ماشینی بسیار خلاق و پویا در حال فعالیت و رشد است. تنوع در تراکم، طرح و رنگ در فرش های ماشینی به صورت روزانه تولید و به بازار عرضه می شوند. در زمان خرید فرش باید مواردی چون رنگ و طرح فرش و نیز تراکم فرش و شانه آن  را نیز در نظر داشت.

 

این دقت کمک می کند تا شما گزینه خوبی را انتخاب کنید. اگر آشنایی با مفاهیمی چون تراکم یا شانه ندارید. در این مطلب قصد داریم درباره انواع تراکم فرش موجود در بازار را در اختیار شما قرار دهیم.

 

تراکم چیست؟

تراکم فرش از چند شروع میشه و قیمت ان

طول و عرض فرش با الیاف یا نخ های گره خورده به هم متصل هستند. بنابراین به تعداد گره های موجود در هر مترمربع از طول فرش تراکم و به تعداد گره های موجود در عرض فرش شانه می گویند.

 

تشخیص تراکم فرش

 به طور کلی هر تخته فرش دارای دو نوع تراکم متفاوت می باشد که هر یک ویژگی های منحصربفردی در بافت فرش ایجاد می نماید. در حالت کلی، تراکم فرش به دو نوع طولی و عرضی تقسیم می شود. و اصطلاح تراکم فرش، در حقیقت تراکم طولی آن است.

 

برای درک بهتر از مفهوم تراکم و تشخیص آن در فرش ماشینی، برای مثال اگر تراکم یک فرش در حدود 2700 باشد. در این صورت، در هر یک متر مربع از طول فرش، 2700 گره بافته شده است. و حتما می دانید که هرچه تعداد شانه فرش بیشتر باشد، فرش ظریف تر و زیباتر و شبیه به فرش های دستبافت به نظر می آید و در مقابل فرش هایی با تراکم بالا، استحکام بیشتری داشته و محکم تر هستند.

 

در بازار فرش تراکم های مختلفی وجود دارد از جمله 1000، 2550، 3000، 3600 و 4500 که برای بافت فرش در نظر گرفته می شود.

 

ویژگی های فرش با تراکم بالا

 دارای عمر طولانی تری

ظرافت فرش بسیار بالا می رود و به آن فرش دستبافت گونه گویند.

به علت ظریف بودن، نقوش فرش ریزتر و شلوغ تر دیده می شود و زیبایی آن نیز دو برابر خواهد شد.

در این فرش ها، از الیاف ظریف و حدودا هشت رنگ در بافت فرش مورد استفاده است.

انسجام و فشردگی میان گره های فرش بسیار افزایش یافته و مقاومت فرش نیز در مقایسه با دیگر فرش ها بیشتر می شود.

تراکم بالای فرش سبب می شود تا فرش به کالایی لوکس و فاخر تبدیل گردد و کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به دیگر فرش ها داشته باشد.قیمت فرش ماشینی با تراکم فرش رابطه مستقیم دارد.

 

انواع تراکم های رایج در فرش های ماشینی

 

فرش ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰

 فرش های ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ یکی از انواع فرش ماشینی است که طرفداران خاص خود را دارد. نخ های به کار رفته در این فرش ۵۰۰ شانه از جنس پلی استر و بی سی اف می باشد. قیمت این فرش ها جزو ارزان ترین فرش ماشینی در بین انواع فرش است.

 

ارتفاع نخ خاب در این نوع فرش ها حدود ۱۲ میلی متر است و دارای کیفیت و دوام مناسبی هستند. تنوع رنگ های مورد استفاده در بافت این فرش ۵ تا ۸ رنگ می باشد.

 

فرش ۷۰۰ شانه با تراکم 2550

یکی از محبوب ترین فرش های تولید که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته، فرش ماشینی 700 شانه است. فرش 700 شانه با تراکمی میان 2550 تا 2700 بافته می شود. این محصول نرمی و لطافت خوبی داشته و از نظر کیفیت نیز در درجه بالا قرار دارد. و گزینه خوبی برای افرادی است که قیمت فرش برایشان مهم می باشد، چون فرش ماشینی 700 شانه قیمت نسبتا ارزانی دارا می باشد.

 

فرش ماشینی 1000 شانه با تراکم 3000

 از دیگر فرش های ماشینی، فرش 1000 شانه است که تراکم بالاتری در مقایسه با فرش 700 شانه دارد. فرش ماشینی 1000 شانه از تراکم طولی 3000 برخوردار می باشد، به علت بالا بودن تعداد شانه و تراکم در این فرش، ظرافت و ریز نقشی فرش بیشتر است. ازجمله ویژگی های این فرش می توان به دوام و ماندگاری بالا، زیبایی و لطافت زیاد آن اشاره نمود.

 

فرش ماشینی 1200 شانه با 3600 تراکم

تراکم فرش از چند شروع میشه و قیمت ان

بالاترین تراکم فرش ماشینی 3600 است که دارای 1200 شانه می باشد و جزو فرش های با تراکم بالا محسوب می شود. فرش 1200 شانه دستبافت گونه است چون ریز نقش، ظریف بافت است و کیفیت بالایی دارد. این نوع از فرش ها از زیبایی خاصی برخوردارند و به علت تعداد تراکم و شانه بالا، قیمت گرانتری نسبت به دیگر شانه ها دارد. قیمت فرش ماشینی 12 متری 1200 شانه را میتوان بالاترین قیمت فرش ماشینی دانست البته تا زمانی که فرش 1500 شانه وارد بازار فرش نشده بود.

 

فرش 1500 شانه با تراکم ۴۵۰۰

 فرش 1500 شانه ازجمله پیشرفته ترین بافت ها است که با کمک جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید می شود. این محصول در حال رقابت با فرش 1200 شانه است و سطح بسیار بالایی از نظر زیبایی و ظرافت دارد. فرش 1500 شانه با تراکم 4500 ضخامت کمتری از انواع دیگر فرش ها دارد و در بافت آن نخ درجه یک به کار می رود. فرش ۱۵۰۰ شانه کالایی لوکس در بازار است و با قیمت بالایی به فروش می رسد.

 

بهترین تراکم فرش ماشینی کدام است؟

 همان طور که تا اینجا گفته شد، در حال حاضر فرش های گوناگونی با تراکم متفاوت تولید و به بازار عرضه می شود. در بافت تراکم فرش ها شیوه های متفاوتی مورد استفاده می باشد. اما آنچه اولویت انتخاب یک فرش نسبت به انواع دیگر می شود، میزان تراکم آن است.

 

یک روش راحت و سریع برای تشخیص تراکم فرش این است که به نقش و نگار فرش توجه کنید، در فرش های تراکم بالا نقوش ریز و شلوغ تر هستند. فرش های 500 شانه تراکم کمی دارند و امکان بافت طرح های ریز در آن ها ممکن نیست. اما در فرش با تراکم بالا، تصاویر چهره انسان، حیوانات و نقوش ریز به راحتی قابل بافت است و تصاویر نیز کاملا شفاف و زنده خواهند بود.

 

در بین فرش های مختلف، فرش 1500 شانه بیشترین تراکم را داراست. در این فرش 1200 گربه شانه و تراکم طول آن 4500 گره است. مجموعه گره های طول و عرض در یک متر مربع از این مدل فرش معادل 6 میلیون و 750 هزار گره می باشد. این تعداد گره به معنای ظرافت و زیبایی بینظیر در فرش است. به همین دلیل به فرش های ۱۵۰۰ شانه فرش دستباف گونه هم گفته می شود.

 

قیمت فرش بر اساس تراکم

فرش ماشینی علاوه بر نوع نخ بر اساس تراکم نیز قیمت گزاری میشود قیمت فرش ماشینی ۶ متری با تراکم های مختلف قیمت های مختلف دارد که در زیر لیست قیمت فرش ها رو بر اساس تراکم قرار داده ایم.

تراکم فرش از چند شروع میشه و قیمت ان

کلام آخر در تراکم فرش ماشینی و قیمت فرش بر اساس تراکم

 فروشگاه اینترنتی فرش کوروش یکی از تولید کنندگان فرش ماشینی کاشان می باشد که کلیه محصولات خود را با کیفیت ممتاز و قیمت مناسب و ارزان به مشتریان عرضه می نماید. این مجموعه با حذف واسطه های خرید و هزینه های اضافی غیر ضروری، امکان خرید مستقیم از کارخانه فرش را برای عموم مردم فراهم نموده است.

 

شما با مراجعه به وبسایت فرش کوروش کاشان  www.bfarsh.com می توانید از محصولات متنوع فروشگاه دیدن نموده و بعد از بررسی های لازم، کالای مورد نظرتان را خریداری کنید. لازم به ذکر است که همه محصولات این مجموعه دارای ضمانت نامه معتبر ۵ ساله می باشند. هدف اصلی این مجموعه از ارائه انواع فرش ماشینی ارزان قیمت و باکیفیت، راحتی و کسب رضایت مشتریان می باشد.