پارس ناز پورتال

ترسناک ترین ماهی جهان با چهره ه ای عجیب

ترسناک ترین ماهی جهان با چهره ه ای عجیب

ترسناک ترین ماهی جهان با چهره ه ای عجیب 

بعضی از ماهی هاي کمیاب دریایی واقعا چهره اي وحشتناک دارند،مثل مارمولک ماهی که به شما در ادامه معرفی خواهیم نمود. دانشمندان به‌تازگی گونه‌‌ي متفاوتی از مارمولک ماهی کشف کرده‌اند. این ماهی‌ها یکی از عمیق‌ترین شکارچی‌ اقیانوس‌ها میباشند که با ظاهری عجیب و وحشتناک، شباهت زیادی به مارمولک دارند. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.

 

هنوز موجودات زیادی، کشف‌نشده باقی‌ مانده‌اند و بدون شک عجیب‌ترین جانوران جهان در اقیانوس‌ها و اعماق دریاها قرار دارند. در تاریک‌ترین و عمیق‌ترین بخش اقیانوس‌هاي جهان ماهی‌ عجیبی به نام مارمولک ماهی زندگی می کند. این ما‌هی‌ها همانند مارماهی بدنی دراز، صورتی شبیه مارمولک و دهانی به تیزی کوسه ماهی دارند. وب‌سایت تنوع زیست شناسی دریایی استرالیا می نویسد:

 

دانشمندان زمانی که به تحقیقات خود مشغول بودند، به‌طور غیر منتظره‌اي یک مارمولک ماهی را به‌ هنگام ماهی‌گیری در سواحل شرقی استرالیا پیدا کردند.

ترسناک ترین ماهی جهان با چهره ه ای عجیب

مارمولک ماهی B. ferox

این ماهی ظاهری وحشتناک داشته و بدن آن عمدتا از دندن‌هاي لولایی‌مثل تشکیل شده هست بنابراین وقتی طعمه‌اي به دام می‌افتد نمیتواند از چنگ دندان‌هاي تیز این جانور رهایی یابد و هرچه برای فرار تلاش کند دندان‌هایش بیشتر در بدنش فرو خواهد رفت. نام علمی این ماهی “Bathysaurus ferox” هست

 

که «مارمولک درنده‌ي اعماق دریاها» نام دارد. نام مارمولک ماهی را به‌علت شباهت زیادی که به مارمولک دارد، گزینه کرده‌اند. این ماهی در عمق 1000 تا 2500 متری در زیرسطح آب زندگی می کند. جان اسپارکس «John Sparkss» مدیرعامل موزه‌ي تاریخ طبیعی ایالات امریکا در نیویورک می گوید:

 

مارمولک ماهی‌ها مثل دیگر گونه‌هاي مارمولک ماهی‌ در کف اقیانوس‌ها و در اعماق آب‌ها زندگی میکنند که با مخفی کردن خود در زیر گل‌ولای‌ها و شن‌هاي اقیانوس‌ها به‌سرعت طعمه را شکار می کنند.

ترسناک ترین ماهی جهان با چهره ه ای عجیب

غذای بیشتر مارمولک‌‌ماهی‌ها، سایر ماهی‌ها و ماهی‌هاي مرکب هست اما درکل هر چیزی راکه در دهانشان جای بگیرد، میخورند. مارمولک ماهی‌ها هم بافت تخمک و هم بیضه را در اندام‌هاي ساخت مثل خود دارند و به اصطلاح هرمافرودیت یا نرماده میباشند که میتوانند با گونه‌ي همنوع خود ساخت مثل کند

 

دوجنسی بودن در جانوران خصوصیتی طبیعی هست اما در انسان نوعی اختلال جنسی محسوب میشود. براساس مطالعه‌اي که در ژورنال جانورشناسی کانادایی صورت گرفت این مارمولک ماهی‌ به‌طور غیرعادی 50 سانتی‌متر کبد بزرگتری دارد، طوری‌ که 20 درصد وزن بدن آن را تشکیل‌ میدهد این در حالی‌ست که سایر مارمولک ماهی‌ها کبد کوچک‌تری داشته و فقط 5 درصد وزن بدنشان را تشکیل میدهند.