پارس ناز پورتال

ترفندی برای به آرامش رسیدن فوری پس از دعوا

ترفندی برای به آرامش رسیدن فوری پس از دعوا

ترفندی برای به آرامش رسیدن فوری پس از دعوا 

اگر دعوا کرده‌اید و میخواهید فورا آرامش خود را بازیابید میتوانید از ترفند 10 دقیقه اي که به شما معرفی می‌کنیم بهره گیری نمایید. اگر فردی با دوست یا همکارش جر و بحث کند و بدین خاطر دچار فشار عصبی شود میتواند با پناه بردن به این روش تا حدی از بار این فشار و استرس رها شود.

 

فواید قرار گرفتن در معرض تابش نور آبی برای سلامت روان
پیش از این دانشمندان تحقیقاتی را در مورد مزایای نور آبی و از جمله نقش آن در کشتن باکتریها، کمک به بازرسی برخی مریضی هاي پوستی و غیره انجام داده بودند.پژوهشگران دانشگاه گرانادا در اسپانیا، میگویند نور آبی مزایای دیگری هم دارد و افراد بعد از تجربه شرایط روانی نامناسب و فشار و پریشانی می‌توانند با قرار گرفتن در معرض تابش نور آبی به شرایط بهتری دست یابند.

 

آنان می‌گویند فشارهای روانی کوتاه مدت که در اثر روابط با اشخاص در اجتماع به وجود می‌آید، بدین شیوه قابل کاهش هست. بعنوان مثال اگر فردی با دوست یا همکارش جر و بحث کند و بدین خاطر دچار فشار عصبی شود می‌تواند با پناه بردن به نور آبی تا حدی از بار این فشار و استرس رها شود.

 

محققان با انجام آزمایش هایي بر روی ۱۲ داوطلب ۱۸ تا ۳۷ ساله به این نتایج دست یافته اند. سلامت افراد یادشده پس از تنش عصبی و قرارگرفتن در معرض تابش نور آبی به مدت ۱۰ دقیقه بهبود یافته و اوضاع مغز و قلب آن ها بهتر شده هست.