پارس ناز پورتال

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

مجموعه : آموزش آشپزی
ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی 

شما می توانید سیب زمینی را با ترفندهایی خوشمزه تر کنید و یک پوره عالی با طعم خوب داشته باشید و میل کنید. پوره سیب زمینی یکی از دلپذیرترین غذاهای جانبی به حساب می آید، اما گاهی ممکن است خسته کننده به نظر بیاید. بنابراین اگر می خواهید یک پله فراتر بروید تنها به کره و نمک بسنده نکنید،

 

پیشنهاد می کنم دفعه دیگر از ترفند پوست سیب زمینی پخته که در این مقاله آموزش می دهم استفاده کنید.با استفاده از شیر و پوست سیب زمینی پخته می توانید طعمی فوق العاده به پوره سیب زمینی اضافه کنید.

 

روش کار

برای این دستور پخت، به همان اندازه که خودتان می خواهید سیب زمینی برای پوره کردن ، شیر و کره نیاز دارید. مقادیر با توجه به تعداد سیب زمینی که می خواهید استفاده کنید متغیر خواهد بود. دیگر چاشنی ها نیز به خودتان بستگی دارد.

 

۱- هر تعداد سیب زمینی که برای پوره کردن نیاز دارید را روی یک سینی پخت که کفش نمک ریختید قرار دهید. چند سوراخ روی سیب زمینی ها برای تهویه ایجاد کنید. سپس در دمای ۴۲۵ فارنهایت ( ۲۱۸ درجه سانتی گراد ) به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بپزیدشان.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

۲- بعد از گذشت ۴۵ دقیقه مرتب سیب زمینی ها را چک کنید. آنقدر به پختن ادامه دهید تا بتوان به راحتی یک چاقو را در سیب زمینی ها فرو برد.

 

۳- بعد از اینکه سیب زمینی ها کمی سرد شدند پوستشان را بکنید.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

۴- پوست را با مقداری کره و یک دوم فنجان کره، داخل یک ماهی تابه مخصوص سرخ کردن قرار دهید. اگر داخل پوره سیب زمینی خود کمتر یا بیشتر شیر خواستید، هیچ ایرادی ندارد که مقدار گفته شده در این دستور را تغییر دهید.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

۵- بگذارید روی شعله متوسط چند دقیقه بجوشد، طوری که شیر کاملا وارد پوست های سیب زمینی شود و به آنها طعم دهد. بویی که از این ترکیب حاصل می شود فوق العاده است، تضمین می کنم اگر گرسنه نباشید احساس گرسنگی خواهید کرد. بعد از چند دقیقه زیر ماهی تابه را خاموش کنید و فعلا آن را کنار بگذارید.

 

۶- به سراغ سیب زمینی های پخته و پوست کنده خود برگردید و پوره شان کنید. همانطور که می بینید من برای پوره کردن سیب زمینی های خودم از یک فنجان قهوه استفاده کرده ام، البته شما می توانید از هر وسیله ای که دوست دارید استفاده کنید.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

۷- یک صافی روی سیب زمینی هایی که پوره کردید قرار دهید، سپس محتوای داخل ماهی تابه را روی صافی بریزید. شیر به سادگی از صافی عبور می کند اما پوست ها جدا از آنها روی صافی باقی خواهند ماند.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

۸- نمک فلفل یا هر چاشنی دیگری که دوست دارید را به پوره اضافه کنید. سپس همه را با هم میکس کنید. حالا می توانید پوره سیب زمینی را سرو کرده و از آن لذت ببرید.

ترفند خوش طعم کردن پوره سیب زمینی

بله این روش به تلاش بیشتری نیاز داشت اما طعم فوق العاده ای که شیر و کره از پوست سیب زمینی گرفته اند پوره سیب زمینی را به درجه جدیدی از خوشمزگی می برد، پس ارزشش را دارد. شک دارم بعد از امتحان این دستور پخت دیگر به روش قدیمی پوره سیب زمینی خودتان بازگردید.