پارس ناز پورتال

ترفند پاک کردن لکه دوده از روی دیوار خانه

ترفند پاک کردن لکه دوده از روی دیوار خانه

ترفند پاک کردن لکه دوده از روی دیوار خانه 

اگر قصد تمیز کردن لکه دوده از روی دیوار را دارید احتمالا با اکران شدن لکه روی قسمت بزرگی از دیوار مواجه شده اید. اگر دوده روی دیوار در حد گرد و غبار سرگردان هست ابتدا با جارو برقی انها را تمیز کنید. در مرحله بعد با بخارشوی به جنگ آن ها بروید و اگر دوباره پیروز نشدید باید به سراغ مواد دیگر رفت.

 

مي توانید از پودر رختشویی برای پاک کردن لکه و دوده اطراف بخاری و شوفاژ بهره گیری کنید. مقداری از پودر را با آب مخلوط کرده و با اسفنج تمیزی روی دوده و لکه بمالید تا پاک شود؛ سپس با پارچه کتان دیوار خشک کنید. بدانید که محلول غلیظ باعث از بین بردن لکه مي شود.

 

به گزارش پارس ناز به علت این که لکه حاصل از دوده روغنی میباشند ممکن هست با تلاش شما تا این مرحله همچنان برجای مانده باشند، پس حالا باید از پاک کننده قلیایی بهره گیری کنید. یکی از برترین پاک کننده هاي قلیایی سولفات تری سدیم هست.یک تا دو قاشق غذاخوری از سولفات تری سدیم را در 4 لیتر آب ولرم حل کنید.

 

یک اسفنج تمیز بردارید آن را به محلول آغشته کرده و لکه دوده روی دیوار را بشویید.سپس با اسفنج تمیز و مرطوب آن را از روی دیوار پاک کنید.توجه کنید که اگر میزان سولفات تری سدیم اکثر از دو قاشق غذاخوری شود دیوار کدر و مات مي شود.مي توانید این ماده از مغازه رنگ فروشی و رنگ رزی ها تهیه کنید.

 

زمانی که محلول سولفات تری سدیم را به کار مي برید حتما از دستکش و در صورت امکان عینک بهره گیری کنید.برای پاک کردن دوده شومینه هم مي توانید از محلول سولفات تری سدیم رقیق شده که توضیح دادیم بهره گیری کنید. به علت خلل و فرج و درزهای آجر و شومینه بهتر هست از برس و مسواک برای از بین بردن لکه دوده بهره گیری کنید.