پارس ناز پورتال

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ 

در اینبخش تعبیر خواب دیدن مردگان و همچنین تعبیر خواب مردن و مرگ را برای شـما جمع آوری کرده ایم. مرگ و مردگان خواب هایي هستند کـه همه ی مـا تجربه دیدن انها را داشته ایم. در ادامه خواهیم فهمید کـه دیدن رفتگان و یا مرگ خودمان و یا صحبت کردن و غذا خوردن با مردگان هر کدام چـه معنایی دارند و چـه مفهومی رابه مـا منتقل می کنند، با مجله اینترنتی پارس ناز همراه باشید.

 

تعبیر خواب جنازه و مرده

در نفایس الفنون اینگونه نوشته شده اسـت کـه دیدن جنازه و مرده در خواب نشانه مال حرام اسـت البته امام صادق «ع» در تعبیر اولی کـه برای جنازه بیان کرده‌اند دیدن آنرا نشانه بزرگی میدانند.

 

کارل گوستاو یونگ میگوید:

دیدن پيکر در رویا بیانگر جنبه‌اي از خود فرد بوده کـه مرده اسـت. در برخی موارد بـه این معناست کع شـما مقصود خودرا نمی رسانید «گنگ هستید». شـما خودتان را خفه می کنید و از درون میکشید.

 

تعبیر دیدن جنازه در خواب چه صورتی است؟

حضرت صادق فرماید: جنازه در خواب دیدن بر سه وجه اسـت:

= بزرگی

= ولایت وحکومت

= عز وجاه و رفعت

 

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

در نفایس الفنون تصریح شده کـه جنازه و مرده مال حرام اسـت. مرحوم مجلسی نوشته اگر کسی در خواب جنازه یا مرده ببیند از غائب بـه او خبر میرسد.

 

تعبیر خواب تشییع جنازه

محمدبن سیرین گوید اگر بیند جنازه کسی را می برند دلیل اسـت خداوندش را بر چندین مردمان کـه از پس جنازه بودند فرمان روا شود ولکن برایشان ستم کند و اگر بیند بمرد واو را بر جنازه نهاده و می برند و مردمان از پیش جنازه او می‌رفتند دلیل کـه شرف وبزرگی یابد لکن دین او بـه فساد اسـت.

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مردن اطرافیان

 

و یا بر آن قوم کـه پس او می‌رفتند فرمانرواست اگر بیند جنازه مرده برداشت ومی برد دلیل کـه بـه خدمت سلطان پیوندد واز او خیر و نیکی بیند اگر بیند قومی در پس او می‌رفتند و در هوا میشدند دلیل اسـت مردی بزرگ ازآن شهر در سفر بمیرد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند زنده را بر جنازه میبرند و در پس جنازه او کسی نیست دلیل بر نقصان عز وجاه و کار وی نماید اگر بیند مردم در پس جنازه وی بودند تاویلش بـه خلاف این اسـت اگر بیند بر جنازه گران اسـت دلیل کـه ستم بـه مردمان کند اگر بیند بر جنازه سبک اسـت دلیل کـه بر مردمان سبک بار اسـت و حالش نیکو شود اگر بیند بیفتد و کار او بسته شود.

 

مطیعی تهرانی:

مشاهده جنازه اي کـه بـه دوش میبرند نیکو اسـت چون فراغت از رنج و اندوه اسـت و چنان چـه بیمار باشیم التیام مییابیم و اگر مدیون باشیم ادای دین می کنیم.

 


 

تعبیر دیدن جنازه خود در خواب

مطیعی تهرانی: اگر بیننده خواب خودش را مرده ببیند عمرش دراز می شود کـه همه ی معبران اسلامی و بیگانه دراین مورد بخصوص اتفاق نظر دارند.

 

ابن سیرین گوید:

اگر خویشتن را در جنازه بیند و آن جنازه بر زمین همی رفت دلیل کـه بـه سفر رود

 


 

تعبیر خواب نبش قبر

مطیعی تهرانی: کندن قبر و مشاهده جنازه خوب اسـت منهای لمس جنازه.

 


 

تعبیر خواب گرفتن چیزی از مرده

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مردن همسر

 

مطیعی تهرانی: اگر درخواب دیدیدم کسیکه میدانیم مرده چیزی بـه مـا داد خوب اسـت چون مالی بـه بیننده خواب می رسد و پولی بدست می‌آورد.

 


 

تعبیر خواب جنازه با لباس

منوچهر مطیعی تهرانی: اگر جنازه اي را شیک و با لباس تمیز و خوب مشاهده کنید نیکو اسـت وبرای شـما خوشحالی و مسرت میرسد ولی اگر بد لباس و ژولیده و کثیف و آشفته بود بد اسـت چرا کـه شـما را غمگین و رنجیده میکند و نشان آن اسـت کـه در روزهای آینده بشما غم می رسد.

 


 

تعبیر خواب مردن

مردن یا مرگ از خواب‌ هایي اسـت کـه با دیدن آن فرد بیننده دچار پریشانی و تشویش خواهد شد. منوچهر مطیعی تهرانی درباره تعبیر خواب مرگ فردی کـه زنده اسـت میگوید: وقتی کـه یک زنده را مرده ببینیم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او اسـت.

 

تعبیر خواب مردن بیننده خواب

حضرت دانیال گوید: اگر بـه خواب بیند کـه بمرد و همه ی بر وی بگریستند تا وقتی کـه او را بشستند و با کفن در گور کردند این همه ی دلیل بر فساد دین بود.

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مرگ فامیل

 

اگر بیند کـه او را در تابوت نهادند ومردم از پیش و پس او می‌رفتند، دلیل بزرگی بود دینش نقصان اگر بیند کـه مرده بودو زنده شد، دلیل کـه از گناه توبه کند و عمرش دراز بود. اگر بیند کـه درمیان قبرستان بود دلیل کـه با جاهلان سفر کند

 

جابرمغربی گوید:

دیدن مرگ مفاجات درخواب دلیل بر آسان مؤمن وعذاب کافر بودو هر چند جان کندن خودرا در خواب معتبر بیند دلیل کـه عذاب او سختر بود. اگر بیند کـه بمرد و او بشستند دلیل کـه در دین خود ثابت بود.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند کـه بمرد و او را بر تابوت نهادند و خلق از پی او می‌رفتند بزرگی یابد. اگر دید او مرده را بر پشت گرفته بودو میبرد دلیل مال حرام اسـت. اگر بیند زنده بمرد ودیگر باره زنده شد بـه غایت نیکو بود.

 

ابراهیم کرمانی میگوید:

اگر در خواب ببینی فرزندت مرده اسـت تعبیرش این اسـت کـه ثروتمند میشوی اگر ببینی پدر و مادر تـو مرده‌ اند کار تـو بهتر می شود. بعضی از تعبیرگران نیز گفته‌ اند از شر دشمن ایمن خواهی شد.

 

جابر مغربی میگوید:

اگر ببینی فرزند خودت را کشته‌ اي روزی حلال بـه دست می‌آوری

 

آنلی بیتون میگوید:

اگر خواب ببینید یکی از اطرافیان شـما مرده اسـت نشانه مقابله با ناامیدی و پریشانی و از هم پاشیدگی اسـت. اگر در خواب خبر مرگ یکی از دوستان یا اقوام خودرا بشنوید نشانه آن اسـت کـه بـه زودی درباره دوست یا نزدیکان خبر بدی می‌ شنوید.

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

خواب‌ هایي کـه در ارتباط بـه مرگ یا مردن می بینیم طبق معمولً گمراه کننده هستند. بخصوص برای افرادی کـه در تعبیر خواب ناشی باشند.

 


 

تعبیر خواب چیزی از مرده گرفتن «پول، غذا، آب و…»

بـه گفته منوچهر تهرانی دیدن مرده درخواب دوست و مهمان اسـت و دیدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست. اگر در خواب مرده‌اي را ببینید دوستی را ملاقات میکنید یا مهمانی برای شـما میرسد. حال بـه تعبیر خواب چیز گرفتن از مرده و چیزی بـه مرده دادن میپردازیم.

 

تعبیر خواب چیزی از مرده گرفتن

حضرت دانیال گوید: اگر بیند مرده او را چیزی داد از متاع دنیا، منفعت بود از جايی کـه امید ندارد.

 

مطیعی تهرانی:

اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره‌اش عبوس و گرفته باشد خواب مـا میگوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می شویم. اگر مرده دراین حالت چیزی بشما بدهد خوب اسـت.

 

تعبیر خواب لباس گرفتن از مرده

مطیعی تهرانی: اگر در خواب ببینید از مرده لباس میگیرید خوب اسـت چرا کـه حرمت و عزت و احترام و آبرو بـه دست می‌آورید.

 

تعبیر خواب آب گرفتن از مرده

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مردن امام صادق

 

اگر کسی در خواب ببینید کـه از مرده اي طلب آب میکند تعبیر آن فزونی و برکت می باشد.

 

تعبیر خواب پول گرفتن از مرده

اگر کسی در خواب ببینید کـه از مرده اي طلب پول می کند و یا از اون دسته اي اسکناس نقد تحویل میگیرد تعبیر آن این اسـت کـه زکات مال خودرا دراین دنیا پرداخت نکرده اسـت.

 

تعبیر خواب غذا گرفتن از مرده

حضرت دانیال «ع» گوید: اگر دید مرده چیزی خوردنی بـه وی داد دلیل کـه روزی حلال یابد.

 

تعبیر خواب قرآن گرفتن از مرده

محمد بن سیرین گوید: اگر دید مرده اي قران بـه وی داد یا کتاب فقه دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود.

 

تعبیر خواب چیزی دادن به مرده

مطیعی تهرانی: اگر مرده اي با لباس پاره مشاهده کردید نشانه اندوهی اسـت کـه برای شـما پیش خواهد آمد و دراین حالت اگر مرده چیزی از شـما بگیرد وببرد خوب نیست.

 

تعبیر خواب لباس دادن به مرده

مطیعی تهرانی: اگر کسی در خواب ببیند لباس خود رابه مرده میدهد خوب نیست و نشان آن اسـت کـه سلامتش بـه خطر می‌افتد و زیان می بینید و بـه آبرویش لطمه وارد می آید.

 

محمدبن سیرین گوید:

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مردن نزدیکان

 

اگر دید جامه خود بـه مرده داد دلیل غم و اندوه اسـت.

 

نکته:

عدم درک مفهوم و فضای خواب می تواند باعث پریشانی وآشفتگی بیشتر بیننده خواب گردد. بنابر این لازم اسـت در ابتدا با مفهومی از دیدن شخص فوت شده در خواب آشنا گردد وسپس بـه دیگر جزییات خواب بپردازد.

 


 

تعبیر خواب حرف زدن با مرده

محمد بن سیرین: اگر بیند کـه مردگان او را بشارت دادند و با او سخن گفتند دلیل کـه حال او نزد حق تعالی نیکو بود. اگر با وی سخنان ناخوش گفتند بـه خلاف این بود. اگر از او پرسید کـه تـو مرده بود او گوید کـه مـن زنده‌ام دلیل کـه احوال مرده در آن جهان مرده در آن نیکو بودو حق از وی خشنود بود. اگر دید مرده از خانواده او با وی مناظره کرد یا روی از وی بگردانید دلیل اسـت وصیتی کـه کرده بود بجای نیاورده باشد.

 

مطیعی تهرانی:

اگر مرده شـما را دعوت کند و شـما همراه او بروید خوب نیست.

 

یوسف نبی «ع» گوید:

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مرگ پدر

 

دیدن صحبت با مردگان نیکو باشد. دیدن درود کردن بـه مرده شادی بود.

 

تعبیر خواب صحبت کردن با روح

آنلی بیتون: اگر با روحی در خواب صحبت کنید، نشانه ‌آن اسـت کـه اگر از منطق و عقل سلیم خود پیروی کنید و از مصیبت و شری کـه در زندگی شماست، جان سالم بـه در خواهید برد. اگر خواب ببینید روحی با شـما صحبت میکند، علامت آن اسـت کـه بـه دست دشمنان می افتید.

 


 

تعبیر خواب غذا خوردن مرده

بـه گفته منوچهر مطیعی تهرانی دیدن مرده در خواب آن چنان کـه در بیداری وحشتناک اسـت در رویا اینگونه نیست همچنین ملاقات با شخص فوت شده نشانۀ ملاقات با دوست و رسیدن مهمان اسـت. از طرفی غذا و خوردن آن بـه صورت کلی خیر و برکت اسـت هر چند کـه بایستی طعم و مزه غذا کاملا مشخص گردد. در کتاب فرهنگ تفسیر رویا شخص مرده طبق معمول بـه بخشی از زندگی شـما اشاره دارد.

 

حضرت دانیال نبی می‌فرمایند:

اگر بیند کـه غذای او را مرده خورده اسـت بیان گر آن اسـت آن غذا گران خواهد شد. اگر در خواب و رؤیا مشاهده کردید کـه مرده غذایی بشما داد نشانه اي از داشتن روزی حلال اسـت.

 

تعبیر خواب غذا خوردن مرده

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب مردن شخص زنده

 

تعبیر گری می گوید: اگر در خواب شخصی کـه از فوت شدن آن آگاه هستیم را در حال غذا خوردن ببینیم بیانگر رسیدن خیرات از دنیا برای اوست.

 

تعبیر خواب غذا خوردن با متوفی

تعبیر گری می گوید: دیدن همراهی کردن مرده در غذا خوردن خیراتی اسـت کـه هم بـه بیننده خواب سود میرساند وهم بـه شخص فوت شده.

 


 

تعبیر خواب کفن

تعبیر گران قدیمی در مورد دیدن کفن درخواب تعابیر مختلفی را بیان کرده‌اند کـه با توجه بـه نوع خواب متفاوت اسـت ابن سیرین دیدن کفن کردن مردگان در خواب را نشانه اي از بدست آوردن مال حرام میداند.

 

ابن سیرین می گوید:

اگر در خواب دیدید کـه برای مرده کفن درست می کردید و آن شخص آشنا بود نشانه رنج و بلا خواهد بود.

 

حضرت دانیال گوید:

اگر بـه خواب بیند کـه بمرد و همه ی بر وی بگریستند تا وقتی کـه او را بشستند و با کفن در گور کردند این همه ی دلیل بر فساد دین بود.

 

حضرت امام جعفر صادق فرماید:

= دیدن کفن مرده درخواب بر سه وجه اسـت.

= مال

= ظاهرشدن مشکل

= فساد دین

 

آنلی بیتون میگوید:

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ «مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب»

 

دیدن کفن در خواب، نشانه بیمار شدن و تحمل اضطراب و نگرانی مربوط بـه آن میباشد. کسادی در کار راه خواهد یافت، و توطئه افراد بد نیت بشما آسیب خواهد رساند.

 

تعبیر خواب کفن در آوردن

ابن سیرین: اگر مشاهده کردید کـه کفن از تن مرده اي در می‌آورید در دنیا در راه آن مرده قدم بر خواهد داشت.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند کفن مرده اي مشهور بکند، دلیل کـه در دنیا طریق آن مرده جوید، اگر عالم بوده باشد بـه علم. اگر مال دار بـه مال. اگر بیند خواست کفن مرده بکند و مرده را در گور زنده دید، دلیل کـه آن مرده دیندار اسـت.

 

محمد بن سیرین:

اگر ببیند بـه مانند یک غسال مردگان را در کفن می کند بیانگر آن اسـت کـه از شخص مرده مالی حرامی بدست می‌آورد و اگر بیننده خواب فرد فاسقی باشد منافق و بد دین خواهد شد.

 

ابراهیم کرمانی گوید:

اگر بیند مرده را کفن کرد، دلیل کـه از خویشان مرده یکی را کفن کند.

 

آنلی بیتون:

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

دیدن اجساد کفن پوش در خواب، نشانه بداقبالی و بدبختی اسـت. اگر خواب ببینید کفن از روی جسدی کنار زده میشود، نشانۀ آن اسـت کـه مشاجرات و اختلافات بـه جدایی منجر خواهد شد.

 


 

تعبیر خواب تشییع جنازه

همراهی جنازه و شرکت در تشییع آن بـه گفته مرحوم مجلسی رسیدن خبری از غیب اسـت کـه امیدی بـه شنیدن آن نداشته‌اید.

 

مطیعی تهرانی:

مشاهده جنازه اي کـه بـه دوش می برند نیکو اسـت چون فراغت از رنج و اندوه اسـت و چنان چـه بیمار باشیم التیام مییابیم و اگر مدیون باشیم ادای دین میکنیم.

 

لیلا برایت می گوید:

اگر در خواب تشییع جنازه کسی را دیدید، بـه این معنا اسـت کـه در کاری سود فراوانی نصیب شـما میشود و یا این‌کـه عده‌اي بـه خانواده‌ي شـما اضافه می شوند.

 

محمدبن سیرین گوید:

تعبیر خواب دیدن مردگان + تعبیر خواب مردن و مرگ (مجموعه کامل از انواع تعبیر خواب)

اگر بیند جنازه کسی را می برند و تشییع می کنند دلیل اسـت خداوندش را بر چندین مردمان کـه از پس جنازه بودند فرمانروا شود ولکن برایشان ستم کند

 

تعبیر خواب تشییع جنازه خود بیننده خواب

ابن سیرین: اگر بیند بمرد و خودش را تشییع می کنند و مردمان از پیش جنازه او می‌رفتند دلیل کـه شرف و بزرگی یابد لکن دین او بـه فساد اسـت ویا بر آن قوم کـه پس او می‌رفتند فرمانرواست

 

ابن سیرین:

اگر بیند جنازه مرده برداشت و تشییع می کرد دلیل کـه بـه خدمت سلطان پیوندد واز او خیر ونیکی بیند اگر بیند قومی در پس او می‌رفتند و در هوا می شدند دلیل اسـت مردی بزرگ ازآن شهر در سفر بمیرد.

 

مرحوم مجلسی:

اگر کسی ببیند جنازه اي میبرند خداوند او را برتعداد افرادی کـه بـه دنبال جنازه روان هستند و او را تشییع میکنند امارت و فرمان روایی میدهد. اگر در خواب دیدید کـه تابوتی رابه دوش میبرند و شـما هم در زمره تشییع کنندگان هستید خبری از غایب بشما می رسد یا بـه چیزی کـه ازآن دل بریده‌ اید امیدوار میشوید.