پارس ناز پورتال

تلاش برای یافتن نیمه گمشده در زندگی (نکات قبل ازدواج)

تلاش برای یافتن نیمه گمشده در زندگی (نکات قبل ازدواج)

تلاش برای یافتن نیمه گمشده در زندگی 

نیمه گمشده در زندگی را هر شخصی می‌خواهد پیدا کند تا پس ازآن با خیال آسان به زندگی خود درکنار او ادامه دهد. تلاش برای پیدا کردن نیمه گم شده، نیمه کامل‌کننده و تلاش برای کامل شدن یک ایده اشتباه و رایج است که بیشتر از هر چیز در تربیت اشتباه به ارث رسیده است.

 

متاسفانه هیچکس قرار نیست ما را کامل کند ما با نقص‌هایمان باقی خواهیم ماند مگر این که بخواهیم آن ها رابه‌خاطر خودمان اصلاح کنیم.

 

برای این که آدم بهتری باشیم هیچکس نمی تواند به جز خود ما تلاش کند. در واقع این یک تلاش فردی است.

 

ما با دیگران ارتباط برقرار نمی کنیم تا کامل شویم ما درکنار دیگران فقط میتوانیم بیشتر یاد بگیریم و بیشتر تجربه کنیم.

 

هرگز نمی‌فهمید احساس دیگری دقیقاً چیست

فقط به این دلیل که یک زوج هستید و هم دیگر را در تعداد زیادی از جنبه‌ها شناخته‌اید به معنای آن نیست که همه ی افکار، ایده‌ها و تصورات هم را می‌شناسید. شما حتی نمیتوانید از تصور دیگری راجع به خودتان کاملاً مطمئن شوید. بهمین دلیل نمیتوانید انتظار داشته باشید هر چیزی راکه دیگری واقعاً فکر یا احساس میکند بشناسید.

 

یادتان باشد

* ما حتی نمی توانیم با خاطرجمعی و صراحت درباره تجربه‌هاي مشترک از واژه «ما» استفاده کنیم. چیزی که یک نفر دریک موقعیت مشترک احساس میکند شاید کاملاً با تصور و احساس ما فرق داشته باشد.

 

* ما نباید از قول و زبان دیگری حرف بزنیم. چون ما کامل‌کننده هم نیستیم.

 

* این که فکر کنیم همه ی چیز را درباره هم میدانیم گمراه‌ کننده است. همیشه چیزهای تازه‌اي درباره ما و دیگران وجوددارد که کسی ازآن خبردار نیست.

 

ما به کمال مطلوب نمی رسیم

هیچکس نمیتواند کافی باشد. شما در موارد زیادی ضعیف و ناتوان هستید. تصورایده‌آلی که از یک دیگر دارید طبق معمولً با شکست مواجه میشود چون اشتباهات و خطاها اجتناب‌ناپذیرند. پس بهتر است تصویر آرمانی و کامل شریک زندگیتان را تغییر بدهید. او واقعاً کامل و بی‌نقص نیست. در عین حال شما نباید شریک زندگیتان رابه‌خاطر این که کامل نیست متهم کنید و لازم نیست ضعف‌هاي شریک رابطه را بیشتر از آنچه هست ببینید.

 

از رابطه عاشقانه دست برندارید

یک پیوند عاطفی قوی دریک رابطه معنا دار وعاشقانه شکل میگیرد. رابطه عاشقانه شما با رعایت هویت فردی یک دیگر و عشق ورزی به کسیکه در کنارتان است ایجاد میشود. با این حال شما نباید طوری رفتار کنید که گویا شریک زندگیتان تنها آدم ارزشمند و مورد احترام است. رؤیاپردازی درباره عشق اشتباه است. یاد بگیرید بجای خیال‌پردازی، عشق ورزی را نشان بدهید و دلایل دوست‌داشتن را بشناسید.