پارس ناز پورتال

طرز تهیه سوپ رژیمی هویج و عدس خوشمزه

طرز تهیه سوپ رژیمی هویج و عدس خوشمزه

طرز تهیه سوپ رژیمی هویج و عدس خوشمزه 

آموزش درست کردن سوپی را برای شـما داریم کـه رژیمی هست و میتوانید بـه اسانی و خوشمزگی آن را مصرف کنید بدون این کـه نگران افزایش وزن باشید.اگر از طرفدارهای غذای تند هستید مطمئنا این سوپ نظرتان را جلب خواهد کرد. اگرهم چندان غذای تند دوست ندارید باید بگویم فلفل میتواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن تان شود

 

این یعنی میتواند کمی بـه کاهش وزن نیز کمک کند. همینطور این سوپ خوش طعم سرشار از آهن هست کـه بهرهگیری اش مخصوصا برای خانمها بسیار پیشنهاد میشود. درست کردن این سوپ زمان زیادی نیز لازم ندارد و میتوانید آن را در کمتر از نیم ساعت آماده کنید، همینطور میتوانید از زودپز نیز برای پختش بهره ببرید.

 

مواد لازم:

دو قاشق غذا خوری بذر زیره

بـه اندازه یک بند انگشت قطعات فلفل

2 قاشق غذا خوری روغن زیتون

600 گرم هویج، شسته و رنده شده « نیازی بـه پوست کندن نیست »

140 گرم عدس قرمز

یک لیتر آب سبزیجات داغ

125 میلی لیتر شیر

ماست ساده و نان برای سرو کردن

 

روش پخت:

یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت گرم کنید و زیره و فلفل را بـه صورت خشک بـه مدت یک دقیقه درون آن تفت دهید یا میتوانید تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید کـه شروع بـه حرکت در ماهی تابه کنند و عطر خود را اکران کنند. نیمی از بذرها را با یک قاشق غذا خوری بیرون بیاورید و کنار بگذارید. روغن، هویج، عدس، آب سبزیجات و شیر بـه ماهی تابه اضافه کنید و بـه جوش بیاوریدش. اجازه دهید بـه مدت 15 دقیقه یا تا زمانی کـه عدس ها متورم و نرم شوند بجوشد.

 

محتویات ماهی تابه را داخل مخلوط کن بریزید تا نرم شوند « اگرچه میتوانید هم مخلوطشان نکنید ». برای طعم گرفتن بـه سوپ چاشنی بزنید زیره ای کـه کنار گذاشتید را روی غذا بریزید و بـه همراه ماست و مقداری نان سرو کنید.

 

اطلاعات تغذیه ای:

موادی کـه در این دستور پخت بکار رفته برای 4 وعده هست. هر وعده شامل یک کاسه سوپ هست.

اطلاعاتی کـه در ادامه می آید مربوط بـه یک وعده از این سوپ هست.

کالری: 238

چربی در یک وعده: 7 گرم

چربی اشباع در یک وعده: 1 گرم

کربوهیدرات در یک وعده: 34 گرم

قند در یک وعده: 0 گرم

فیبر در یک وعده: 5 گرم

پروتئین در یک وعده: 11 گرم

سدیم در یک وعده: 0.25 گرم