پارس ناز پورتال

طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون خوشمزه

طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون خوشمزه

اگر اهل خوردن ته دیگ هستید میتوانید سورپرایز آشپزی امروز ما را امتحان کنید که با بوقلمون خوشمزه سرو می‌شود و خوراکی فوق العاده به شمار میرود. 

 

مواد لازم برای پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون ریش شده :
برنج 3 پیمانه
رشته پلویی 1 پیمانه
گوشت بوقلمون چند تکه
پیاز 1 عدد
زردچوبه، نمک و فلفل و زعفران به مقدار لازم
زرشک مقداری
رب یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه پلو با ته دیگ رشته و بوقلمون ریش شده :
ابتدا پیاز را رنده یا ریز خرد کنید داخل تابه اي مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید پیاز و زردچوبه، نمک و فلفل را به روغن اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود بعد گوشت بوقلمون را اضافه کنید سپس یک لیوان آب اضافه کنید حرارت را کم کنید و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بپزد بعد از پخت کافی گوشت را ریش ریش کنید و با پیاز و کمی رب و زعفران دم کرده همۀ را سرخ کنید و در آخر هم زرشک را اضافه کنید.

 

از نیم ساعت گذشته برنج را خیس دهید داخل قابلمه آب و مقداری نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس برنج را اضافه کرده و پس از این که برنج کمی نرم شد آبکشی کنید.

 

برای ته دیگ یک پیمانه رشته را جداگانه داخل کمی آب 5 دقیقه حرارت بدهید کمی که نرم شد کف قابلمه را کمی روغن بریزید مانند ته دیگ بریزید و دو قاشق زعفران روی آن بریزید بعد برنج را روی ته دیگ بریزید حرارت را چندان کنید تا برنج کمی بخار کند سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا برنج دم بکشد.