پارس ناز پورتال

توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل اثر نیل آلیسون کمپبل (زیست‌شناسی)

توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل اثر نیل آلیسون کمپبل (زیست‌شناسی)

همه ­چیز چون بسیار شود خوار و ارزان گردد، مگر علم و دانش که هرچه بیشتر شود عزیزتر باشد! هیچکس نمی­تواند ادعا کند که به همه موضوعات و علوم جهان آگاهی دارد و هیچ­ چیز نیست که نداند.

 

 هر چه‌قدر‌ هم بخوانید باز شکافی در معلومات شما وجود دارد که برای گرفتن آن نیاز به مطالعه خواهیدداشت. اما مطالعه کتاب­های خوب چنان بصیرتی به شما می‌دهند که سال­ها مصاحبت و هم­نشینی با انسان­های عالم و فرهیخته به شما نمی­دهد؛ از جمله کتاب بیولوژی کمپبل.

 

کتاب بیولوژی اثر نیل آلیسون کمپبل یکی از معروف­ترین کتاب­ها در زمینه زیست­شناسی است که در بسیاری از دانشگاه­های ایران و سایر کشورها تدریس می­شود. این کتاب برجسته در سال 1987 برای اولین‌بار تألیف شد و شامل 56 فصل و 7 بخش است که به زبان انگلیسی نوشته شده­است.

 

مجموعه 7 جلدی این کتاب در ایران توسط انتشارات مختلف به فروش می­رسد و طی آمارها مشخص شده که هر سال بیش از نیم‌میلیون دانشجو و دانش­­آموز از آن استفاده می­کنند.

 

کتاب بیولوژی کمپبل کمک می­کند مفاهیم زیست­شناسی را بهتر درک کنید و برای داوطلبان کنکور و المپیاد زیست­شناسی یک مرجع عالی و قابل‌اطمینان است. به‌طوری که در سال­های گذشته برای طرح سؤالات آزمون‌های دکتری و فوق­لیسانس وزارت علوم از این کتاب استفاده شد.برای آشنایی کامل با کتاب Biology Campbell و سرفصل­های آن در ادامه همراه ما باشید.

 

آشنایی با نویسندگان کتاب بیولوژی کمپبل

 

توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل اثر نیل آلیسون کمپبل (زیست‌شناسی)

1 نویسنده کتاب بیولوژی کمپبل

این کتاب معروف به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شده­است و نیل آلیسون کمپبل برای نگارش قسمت­های مختلف آن از افراد مشهور و فرهیخته­ای چون مایکل کاین، مایکل استیون واسرمن، لیزا یوری، پیتر مینورسکای، جین ریس و رابرت جکسون کمک گرفته­است. اما پس از مرگ وی مؤلفین آن تصمیم گرفتند برای تقدیر از زحمات بسیار پروفسور نیل نام آن را از بیولوژی به بیولوژی کمپبل تغییر دهند.

 

نیل آلیسون کمپبل پس از دبیرستان وارد رشته زیست­شناسی دانشگاه کالیفرنیا و در سال 1975 با اخذ مدرک دکترا فارغ­التحصیل شد. پروفسور نیل جوایز متعددی را در دوران زندگی­اش دریافت کرد اما علت مشهورشدن او تألیف کتاب ارزشمند بیولوژی بود. ایشان سرانجام در سال 2004 زمانی که 58 سال داشتند در اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفتند.

 

ویرایش 12 کتاب بیولوژی کمپبل 2020

 

این کتاب هرچند سال یک بار ویرایش می­شود و مورد بازبینی قرار می­گیرد تا بتوان اطلاعات جدید و روش­های نوین را در آن جای‌ داد. در حال حاضر ویرایش 12 جدیدترین نسخه آن است که نکات مهم هر فصل، تصاویر باکیفیت رنگی، خلاصه هر فصل و آزمون­های چالش برانگیز را در بر دارد. کتاب کمپبل به صورت تک­جلدی منتشر شده­است اما نسخه فارسی آن در دوره 7 جلدی به چاپ رسیده که مباحث این کتاب را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می­دهد.

 

معرفی بخش­های مختلف کتاب بیولوژی کمپبل

 

توضیحات برای خرید کتاب بیولوژی کمپبل اثر نیل آلیسون کمپبل (زیست‌شناسی)

2ویرایش دوازدهم کتاب بیولوژی

همانطور که گفتیم این کتاب در 7 بخش اصلی تألیف شده که هر بخش آن شامل یک جلد است:

 

1- جلد اول: شیمی حیات (فصل 1 تا 5)

2- جلد دوم: سلول (فصل 6 تا 12)

3- جلد سوم: ژنتیک (فصل 13 تا 21)

4- جلد چهارم: مکانیسم تکامل و تاریخچه تکامل تنوع زیستی (فصل 22 تا 34 )

5- جلد پنجم: ساختار و عمل گیاهان (فصل 35 تا 39)

6- جلد ششم: ساختار و عمل جانوران (فصل 40 تا 50)

7- جلد هفتم: اکولوژی (فصل 52 تا 56)

 

تکه‌ای از کتاب بیولوژی کمپبل(ژنتیک)

 

والدین، اطلاعات به رمز درآمده به شکل واحدهای وراثتی، تحت عنوان ژن را به فرزندان خود انتقال می­دهند. این ارتباط ژنتیکی با والدین، دلیل شباهت­های خانوادگی مانند رنگ چشم یا خال­ها است. همچنان که ما از تخم لقاح­یافته تا بزرگسالی نمو پیدا می­کنیم، ژن­های ما ویژگی­های اختصاصی معینی را که پدیدار می­شوند برنامه­ریزی می‌کنند. برنامه ژنتیکی به زبان DNA نوشته می­شود، شما در سرفصل­های 1-1 و 5-5 آموختید که DNA، پلیمری از چهار نوع مونومر مختلف به نام نوکلئوتید است.

 

مطالعه کتاب بیولوژی کمپبل به چه کسانی توصیه می­شود؟

 

مخاطبان این کتاب داوطلبان المپیادهای زیست­شناسی، کنکور سراسری، دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، معلمان زیست­شناسی، زیست­شناسان، بیوتکنولوژیست­ها، پزشکان، اساتید دانشگاه­ها و همه اشخاصی هستند که به مباحث زیست­شناسی و بیولوژی علاقه دارند.

 

اساتید می­توانند به کمک کتاب بیولوژی کمپبل مفاهیم زیست­شناسی را بهتر و با روش­های نوین به دانشجویان خود تدریس کنند و دانش‌­آموزان نیز به کمک آن درک عمیق­تری از مباحث زیست داشته باشند.

 

کتاب بیولوژی کمپبل را از کجا بخریم؟

 

بانک کتاب ذره بین مارکت یکی از بزرگترین مراکز خرید کتاب‌های کمک‌درسی است. شما می‌توانید تمام جلدهای این کتاب و همچنین هزاران عنوان کتاب کمک‌درسی دیگر را به‌راحتی از این فروشگاه سفارش دهید.

 

ذره بین مارکت هم بابت کیفیت خیال شما را راحت می‌کند و هم بابت قیمت کتاب‌ها.پس اگر قصد خرید و یا اطلاع از قیمت کتاب بیولوژی کمپبل را دارید ، از این سایت دیدن فرمایید.