پارس ناز پورتال

جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید

جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید

جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید 

عده ای از جاده ها در جهان مانند جاده چالوس خودمان واقعا دیدنی و جالب هستند.رانندگی در امتداد این جاده ها واقعا شگفت انگیز خواهد بود. با این کـه سفر با هواپیما راحت و سریع است اما مسافر از دیدن مناظر بدیع مسیری کـه پیموده است ، محروم میشود.رابرت لوئیس استیونسون نویسنده ، شاعر و گردشگر مشهور اسکاتلندی قرن نوزدهم می گفت: مهم نیست مقصد کجا باشد ، مهم خود سفر است.

 

در جهان جاده هـای بسیار دیدنی و فوق العاده ای وجود دارند کـه بهتر است قبل از این کـه راننده ای گواهینامه رانندگی اش باطل شود دستکم یک بار از طریق زمینی از این مسیرها مسافرت کند.

 

برای این گزارش عکسهای جذابی از 10 جاده دیدنی جهان را انتخاب کرده ایم. شاید از نظر برخی کاربران محترم جای جاده چالوس و عده ای از جاده هـای زیبای کشورمان در این گزارش خالی باشد. با این حال، بسیاری از ما از نزدیک این جاده هـای زیبا را دیده ایم.

 

10 جاده بسیار دیدنی دنیا:

1- جاده 66 ، ایالات متحده کشور کشور آمریکا. جاده 66 کـه بـه « جاده مادر» مشهور است یک مسیر زمینی اسطوره ای در ایالات متحده ایالات امریکا محسوب میشود. این جاده بـه طول بیش از 4000 کیلومتر با عبور از 8 ایالت شهر هـای شیکاگو و لس آنجلس را بـه هم مرتبط می کند.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید2 – جاده اقیانوس اطلس، نروژ. جاده اقیانوس اطلس « آتلانتیک» در کشور نروژ یک شاهکار مهندسی بـه طول 8.3 کیلومتر است کـه شهر هـای مولده و کریستیانسوند در فیوردهای غربی بـه هم متصل می کند. این جاده کـه دارای دهها پل است بـه روی جزایر کوچک و صخره هـای متعددی بنا شده

 

و از فراز آب هـای اقیانوس اطلس شمالی عبور میکند. رانندگان هنگام سفر از این جاده تصور می‌کنند کـه روی سطح آب اقیانوس در حال حرکت هستند.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید3 – جاده قراقروم ، پاکستان. جاده بین المللی قراقروم در ارتفاع 4693 متری در مرز میان چین و پاکستان واقع شده و مرتفع ترین جاده اسفالته جهان است. جاده قراقروم در عین حال کـه دیدنی است اما یکی از خطرناکترین جاده هـای دنیا نیز محسوب میشود.

جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید

4 – شاهراه یک ، کالیفرنیا. پاسیفیک کاست هایوی « شاهراه ساحل اقیانوس آرام » از ابتدا تا انتهایش یک رویای آمریکایی است. این شاهراه بـه طول 882 کیلومتر در طول ساحل اقیانوس آرام و از شهر هـای مهمی مانند سان فرانسیسکو و لس آنجلس می گذرد. مناظر پیرامون این شاهراه فوق العاده زیبا هستند.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید5 – گردنه سانی ، آفریقای جنوبی. این جاده بـه طول 9 کیلومتر در منتهی الیه غرب ایالت کوازولو- ناتال آفریقای جنوبی در مرز با لسوتو و در ارتفاع حدود 2800 متری احداث شده است. گردنه سانی جاده ای بسیار تماشایی اما در عین حال خیلی خطرناک است.بـه گزارش پارس ناز با توجه بـه دره هـای بسیار عمیق بهتر است راننده از حاشیه جاده کـه مشرف بـه این دره ها است فاصله بگیرد.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید6 – جاده تیانمن ، چین. جاده تیانمن فقط 11 کیلومتر طول دارد اما در همین مسیر کوتاه دارای 99 پیچ است کـه عده ای از آنها تند « 37 درجه زاویه » هستند بـه طوری‌كه راننده ناوارد دچار سرگیجه می شود. این جاده کوهستانی در شمال استان هونان چین بـه غارهای تیانمن منتهی میشود.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید7 – جاده دادس ، مغرب. جاده کوهستانی دادس در شرق شهر مراکش در کوهستان هـای اطلس علیا واقع شده است. این جاده پر پیچ و خم از جاذبه هـای توریستی کشور مغرب محسوب میشود. 
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید8 – جاده بزرگ اقیانوس، استرالیا. جاده بزرگ اقیانوس در طول ساحل جنوب شرقی استرالیا بین شهر هـای تورکای و آلنسفورد قرار دادرد. این جاده در فهرست میراث ملی استرالیا ثبت شده است.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید9 – جاده 40 ، آرژانتین. جاده 40 کـه بـه موازات سلسله جبال آند در آرژانتین احداث شده با 5500 کیلومتر طول یکی از طویل ترین جاده هـای جهان است. مناظر پیرامون این جاده فوق العاده زیبا و بسیار متنوع است. جاده 40 از 20 پارک ملی و 18 رودخانه آرژانتین عبور میکند.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید10 – جاده خلیج کیپ، جزیره موریس. جاده خلیج کیپ در جنوب جزیره موریس بین فلیک – آن – فلاک و بل اومبر قرار دارد. این جاده بـه اندازه ای ایمن و راحت است کـه راننده با خیال آسوده می تواند مناظر چپ و راست جاده را مشاهده کرده و لذت ببرد. در یک سوی جاده چشم انداز آب هـای فیروزه ای رنگ و در سوی دیگر منظره پوشش گیاهی انبوه و متنوعی مسافران را بـه خود جلب می‌کنند.
جاده های شگفت انگیز جهان را بشناسید