پارس ناز پورتال

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

برخی از افراد در اوایل بهار و تابستان اقدام به سفر می کنند اما در مقابل افرادی هم هستند که فصل زمستان را برای مسافرت انتخاب می نمایند. در واقع به علت آب و هوای حاکم در فصل زمستان تعداد سفرها کاهش می یابد اما در فصول سرد سال نیز تفریحات بسیار مناسبی وجود دارند که می‌ توان از آن ها لذت برد.

 

جاهای دیدنی استانبول در زمستان مانند سورتمه سواری و شهربازی سرپوشیده علاقه مندان زیادی دارد که باعث شده تا یکی از مقاصد گردشگری در فصول سرد باشد.

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

معرفی تفریحات زمستانی استانبول

 

شهر استانبول یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای کشور ترکیه به شمار می آید که علاوه بر فصل های پیک سفر،  در زمستان نیز دارای جذابیت های بسیار زیادی است. این جذابیت ها، این شهر را به یک مقصد جذاب برای استفاده از تفریحات منحصر به فرد تبدیل کرده اند که شامل فعالیت ها و استفاده از تجهیزات زمستانی بوده که با هر سلیقه ای سازگاری دارند.

 

از جمله این تفریحات می توان به سورتمه سواری بر روی دریاچه چلیدر اشاره کرد. همچنین بسیاری از مسافران تور استانبول لحظه آخر علاقه بسیار زیادی برای نوشیدن یک فنجان ثعلب در هوای سرد دارند. با توجه به رستوران ها و کافه های بسیار مناسب، برخی از گردشگران ترجیح می دهند تا از غذاهای بسیار باکیفیت در هوای سرد استفاده کنند.

 

سورتمه سواری روی دریاچه چلیدر

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های طبیعی کشور ترکیه به شمار می آید که در میان اهالی محلی آن و همچنین در میان تمامی گردشگران خارجی دارای شهرت زیادی است. دریاچه چلیدر در قسمت شمال شرقی ترکیه قرار گرفته و به عنوان دومین دریاچه آب شیرین در منطقه آناتولی شناخته می شود.

 

به بیان دیگر این مکان یکی از مکان های زمستانی به شمار می رود؛ زیرا آب این دریاچه بزرگ در فصل زمستان یخ می زند و همین موضوع باعث تجمع گردشگران برای انجام انواع ورزش های زمستانی مانند سورتمه سواری می شود.

 

شایان ذکر است این مکان در فصل تابستان نیز محل بسیار مناسبی برای ورزش های آبی تابستانی مانند قایق سواری است. دمای این مکان در فصل زمستان به منفی ۱۰ درجه سانتی گراد می رسد و بر روی سطح این دریاچه یخی به ضخامت ۲۵ سانتی متر تشکیل می شود.

 

در طول فصل سرد زمستان این میزان از یخ بر روی سطح دریاچه قرار دارد، همین موقعیت باعث به وجود آمدن یک فرصت عالی برای لذت بردن از تفریحات زمستانی است. یک رستوران بسیار مناسب و با کیفیت از غذاهای دریایی در حوالی این دریاچه تاسیس شده که در فصل زمستان اقدام به ارائه انواع غذا های لذیذ می کند. 

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

شهربازی سرپوشیده موی پارک

این شهربازی تفریحات بسیار لذت بخشی را در تمامی فصل های سال به گردشگران ارائه می دهد اما یکی از بهترین تفریحات و فعالیت هایی که در روزهای سرد استانبول به گردشگران ارائه می شود، بازی ها و سرگرمی هایی است که در داخل این شهربازی تعبیه شده اند.

 

این شهربازی یکی از جاهای دیدنی استانبول در زمستان به شمار می آید. با استفاده از شهربازی سرپوشیده موی پارک می توانید از تمامی بارش های احتمالی برف و برودت هوا در امان بمانید و با انجام انواع بازی ‌ها و سرگرمی ‌ها، یک تجربه به یاد ماندنی را از سفر به استانبول داشته باشید.

 

از جمله تفریحات هیجان انگیز این شهربازی می ‌توان به تونل وحشت و ترن هوایی پر سرعت اشاره کرد. همچنین ماشین بازی و مرکز بازی های الکترونیکی از بخش های دیگر در نظر گرفته شده در شهربازی سرپوشیده موی پارک هستند. در صورتی که قصد سفر به این شهر را دارید می توانید از تور استانبول لحظه آخری استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن از تفریحات بی نظیر این شهربازی بهره ببرید. 

 

تله کابین استانبول

تله کابین سواری یکی دیگر از تفریحات دوست داشتنی شهر استانبول است که در محله ایوب قرار دارد. در این مجموعه تله کابین های ۸ نفره به صورت کاملاً ایمن تعبیه شده اند و با استفاده از این تله کابین ها می توانید به تماشای بی نظیر شهر استانبول بپردازید. اگر به صورت دسته جمعی به استانبول سفر می کنید، پیشنهاد می شود تا از این تله کابین نیز بهره ببرید.

 

شرکت در فستیوال های زمستانی

با شروع شدن فصل سرما و زمستان فستیوال های بسیار زیادی در اقصی نقاط شهر استانبول آغاز می شود. این فستیوال ها در واقع جشنواره های خیابانی هستند که با اجرای موسیقی در فضای شهر یک خاطره ای بی نظیر را ثبت می نمایند. بسیاری از افراد فقط برای شرکت در این فستیوال ها در زمستان به این شهر سفر می کنند.

 

لازم به ذکر است برای استفاده از برنامه های متنوع و جشنواره ها و فستیوال های موجود در استانبول باید در ماه نوامبر به آن سفر داشته باشید، چرا که در این ماه تمامی نقاط اصلی شهر و مراکز تجاری میزبان جشنواره ها و فستیوال های زمستانی هستند.

 

علاوه بر تمامی این موارد در فصل زمستان کاروان ‌هایی به برپایی جشن های خیابانی می پردازند که به شاد شدن محیط شهر کمک بسیاری می کنند. از جمله فستیوال های دیگری که در استانبول برگزار می ‌شود فستیوال غذا شناسی است.

 

در این فستیوال انواع غذاهای محلی و غذاهای ترکی ارائه می شوند. در صورتی که به این جشنواره ها علاقه مند هستید می توانید در ماه نوامبر یعنی در اواسط زمستان به این شهر سفر داشته باشید. 

جاهای دیدنی استانبول در زمستان

اسکی سواری در پیست های استانبول

افرادی که به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستند مطمئنا اسکی سواری برای آن ها بسیار مناسب است. اغلب افراد از اسکی به عنوان یکی از شیوه های تردد در مناطق برفی استفاده می کنند. اسکی بیشتر در مناطق سردسیر و در بسیاری از کشورهای شمالی اروپا به دلیل وجود شرایط اقلیمی خاصی که در آنجا حاکم است استفاده می شود.

 

در حال حاضر یکی از محبوب ترین فعالیت های فصل زمستان در استانبول به شمار می آید که یک سرگرمی جالب برای گردشگران و مسافران است. مسافرت در فصل زمستان به شهر استانبول باعث استفاده از این فرصت بی نظیر خواهد شد. تور استانبول لحظه آخر این امکان را به گردشگران و مسافران می دهد تا بتوانند از تمامی امکانات و تجهیزات در نظر گرفته شده در این شهر استفاده کنند.

 

پیست اسکی کارتپه استانبول

یکی دیگر از مراکز بسیار مهم در کشور ترکیه برای گردشگران و مسافرانی که علاقه زیادی به اسکی دارند، پیست اسکی کارتپه است. این پیست اسکی در فاصله ۱۱۰ کیلومتری ارتفاعات جنوب شرقی شهر استانبول قرار گرفته است و به عنوان پیست های تازه تاسیس این شهر شناخته می شود.

 

تجهیزات و امکاناتی که در این مجموعه در نظر گرفته شده است از بالاترین تجهیزات ممکن در کشور ترکیه به شمار می آیند.همین موضوع باعث شده تا این پیست اسکی به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد تفریحی شناخته شود.

 

شایان ذکر است مسیر پیست کارتپه بر روی بلندی های کوهی به همین نام قرار دارد که ارتفاع آن در حدود 1650 متر بوده و مسیرهایی کاملاً جداگانه برای افراد حرفه ای و مبتدی در آن طراحی و تعبیه شده است. اطراف این پیست، درختان زیبای فندق وجود دارند که باعث به وجود آمدن یک منظره بی نظیر شده اند. 

 

کلام پایانی

سفر در فصل زمستان به کشور ترکیه می تواند بسیار خاطره انگیز باشد. همچنین بسیاری از افراد و گردشگران فصول سرد را برای مسافرت به استانبول انتخاب می کنند. وجود انواع تفریحات زمستانی مناسب و مکان هایی مانند پیست اسکی باعث شده تا گردشگران زیادی قصد سفر به این شهر را داشته باشند. جاهای دیدنی استانبول در زمستان بسیار زیاد و جذاب هستند و برای دیدن این مکان های گردشگری نیازمند زمان زیادی خواهید بود.