پارس ناز پورتال

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات 

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی را با هم مرور میکنیم تا ببینیم اخیرا چه رویدادهایی در این دنیای شلوغ اتفاق افتاده است . 

 

یک رمزعبور خوب باید چه ویژگی های داشته باشد

برطبق نظریه یک کارشناس : ترکیب یک رمز عبور خوب باید لااقل بیشتر از شش کاراکتر باشد.به گزارش ایتنا از ایسنا، داریوش زندی با تاکید بر اینکه برای داشتن یک رمز عبور خوب اکثر کارشناسان امنیتی ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص را پیشنهاد می‌دهند اظهار داشت: رمز عبور باید به صورتی باشد که به راحتی فراموش نشود.

 

همچنین وی افزود: ساختن یک رمز عبور خوب به گونه ای که برای افراد سودجو قابل حدس و دسترسی نباشد مستلزم روش‌های مختلفی است.

 

این کارشناس ارشد هوش مصنوعی با اشاره به اینکه این روش‌ها برای افراد مختلف متفاوت است افزود: بعضی از افراد با ترکیب اطلاعات شخصی خود اقدام به ساخت رمز عبور می‌کنند به این صورت که فردی به اسم احمد با شماره شناسنامه 1209 با ترکیب نام شماره شناسنامه خود به یک رمز عبور به ظاهر ahmad1209 دست می‌یابد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتوی افزود: این روش هم یک رمز عبور طولانی را می سازد و هم ترکیبی است از اعداد و حروف و همچنین قابل فراموشی نیست.

 

زندی با بیان اینکه هک کردن یک رمز عبور با این روش توسط برنامه‌های کامپیوتری بسیار سخت است، عنوان کرد: یک روش برای هک اینگونه رمز عبورها هک اجتماعی می باشد که طرف سودجو با استفاده از طرح ریزی‌های گوناگون برای فرد مورد نظر، اطلاعات شخصی وی را بدست می‌آورد.

 

وی ادامه داد: یکی از بهترین روش ها برای ساخت رمز عبور مطمئن استفاده از نرم‌افزار LastPass است. به طور خلاصه این نرم افزار یک ابزار برای مدیریت رمز عبورهای شماست به علاوه این قابلیت را به شما می‌دهد تا رمز عبورهای مطمئنی را برایتان به صورت ترکیب عدد و حرف و کاراکترهای خاص تولید کند.

 

وی افزود: برای اکثر افراد فارسی زبان این اتفاق افتاده که می‌خواهید فارسی تایپ کنید اما به اشتباه بدون اینکه زبان کیبورد را عوض کنید می‌بینید که کلی کاراکتر انگلیسی کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچ معنی خاصی نمی‌دهند.

 

میتوان از همین روش برای ساخت رمز عبور استفاده کرد؛ به این شکل که یک جمله یا یک بیت شعر یا مطلبی که در ذهنتان هست و قابل فراموش کردن نیست را بدون اینکه کیبورد صفحه را به زبان فارسی تغییر دهید تایپ کنید. نتیجه کار یک رمز عبور عجیب و غریب و بسیار امن می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر این روش را با عدد و کاراکترهای خاص ترکیب کنید یک رمز عبور تقریبا غیرقابل نفوذ به دست خواهید آورد.

 

ثبت اثر انگشت توسط ساعت جدید سامسونگ

سامسونگ طی سال جاری اقدامات گسترده‌ای را در حوزه ساعت‌های مچی هوشمند انجام داده است و این بار پیش‌بینی شده که مدل جدید ساعت مچی هوشمند مجهز به اسکنر تشخیص اثر انگشت توسط این شرکت کره‌ای روانه بازار ‌شود.

 

به گزارش ایتنا از شماران سیستم، سامسونگ طی چند ماه گذشته ساعت‌های پیشرفته Gear 2، Gear 2 Neo،‌ Gear Live و Gear S را عرضه کرده است و پیش‌بینی می‌شود در مراحل بعدی ساعتی با نام شرکت مایکروسافت دور دست کاربران جهانی بسته شود که توانایی اسکن اثر انگشت کاربران را می دارد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتبر اساس بیانیه‌ای که سامسونگ در کشور کره جنوبی منتشر کرده است، در “کنگره جهانی تلفن همراه”(MWC 2015) که اوایل ماه مارس برگزار می‌شود، سامسونگ فناوری پوشیدنی جدیدی ارایه می دهد که قابلیت تشخیص اثر انگشت کاربر را دارد.

 

این نخستین فناوری پوشیدنی سامسونگ با قابلیت مذکور به حساب می آید. البته برای ثبت اثر انگشت کاربر از روش‌های معمول در گوشی‌های هوشمنداستفاده نمی‌شود.

 

مقاومت آیفون 6 و دیگر گوشی ها در برابر فشار

بیزنس اینسایدر یک تست فشار برای برخی از گوشی‌ها انجام داده است تا میزان مقاومت آن‌ها در برابر فشار را اندازه بگیرد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتبر طبق نتایج این تست گلگسی نوت ۳ با ۱۵۰ پوند قادر به تحمل بیشترین فشار و آیفون ۶ و اچ تی سی وان M8 با ۷۰ پوند کمترین مقاومت با ۷۰ پوند را دارند. نتایج این تست حاکی از آن است که اتفاقا آیفون ۶ پلاس که در مورد خم شدن آن بحث‌های زیادی وجود دارد با ۹۰ پوند مقاومت بیشتری نسبت به آیفون ۶ دارد.

 

نتایج این تست‌ها حاکی از محکم بودن همه این موبایل‌ها دربرابر فشارهای معمول است و این نظریه را که آیفون ۶ پلاس به راحتی خم می‌شود را رد می‌کند.

 

 بروزرسانی ویندوز 8 به ویندوز 9 رایگان خواهد بود

در آستانه‌ی معرفی ویندوز ۹ مایکروسافت، اخبار متعددی در مورد امکان رایگان بودن این نسخه از ویندوز منتشر شده است که به‌ لطف اظهار نظر مقام رسمی این کمپانی در اندونزی، این خبر تایید شده. براساس گزارش‌های منتشر شده، ادریاس دیانتورو، مدیر مایکروسافت در اندونزی در پروفایل LinkedIn خود این خبر را تایید کرده است.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتبراساس اطلاعات منتشر شده، دیانتورو اعلام کرده که کاربرانی که تمایل به بروزرسانی از ویندوز ۸ به ویندوز ۹ دارند، از این امکان بصورت رایگان بهره‌مند خواهند شد. مایکروسافت در تلاش است تا تمامی کاربران خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز انتقال دهد که حذف هزینه‌های لازم برای بروزرسانی نیز یکی از مشوق‌ها است.

 

با توجه به تغییر مدل تجاری مایکروسافت برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها، این کمپانی نیازبه بالا رفتن تعداد کاربران سیستم‌عامل خود دارد، از این‌رو مایکروسافت تمامی سیاست‌های تشویقی خود را برای بروزرسانی کاربران از سایر نسخه‌ها به آخرین نسخه‌ی ویندوز به کار می گیرد.

 

لباس هوشمند Hexoskin، اطلاعات کامل مربوط به سلامت را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد.

بسیاری از افراد دنیای گجت‌های پوشیدنی را با ساعت‌های هوشمند، دستبندهای هوشمند یا عینک‌های هوشمند می‌شناسند؛

 

ولی شاید جالب باشد که بدانیم کم‌کم لباس‌های هوشمند هم از راه می‌رسند و هیچ بعید نیست که در آینده نزدیک شاهد رقابت بین شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری در مورد لباس‌های هوشمند باشیم. به تازگی استارت‌آپ کانادایی Hexoskin لباسی را برای کسانی که بطور مرتب ورزش می‌کنند تهیه کرده.

 

این لباس مجهز به سنسورهایی است که قادرند تا در هر دقیقه بیش از 42٫000 نکته را در مورد شما به ثبت برسانند.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتاین لباس اطلاعات آماری مختلفی را در هنگام تمرین شما جمع‌آوری می‌کند علاوه بر این فعالیت‌های روزانه شما مانند خواب را نیز ثبت می‌کند. این لباس هوشمند ضربان قلب شما را ثبت می کند و اطلاعات مربوط به فعالیت الکتریکی قلب (ECG) را نیز با دقت بالایی بصورت لحظه‌ای ارائه می‌دهد.

 

نرخ تنفس معیار دیگری است که توسط این لباس هوشمند نمایش داده می‌شود و ورزشکار می‌تواند با کنترل میزان تنفس خود بازدهی تمرین خود را بیشتر کرده و از میزان استرس خود بکاهد.

 

Hexoskin میزان ضربان قلب را در هنگامی که از فعالیت‌های پر فشار روزانه فاصله می گیرید و در حال استراحت و خواب هستید نیز اندازه می‌گیرد. همچنین این لباس قدم‌های برداشته شده، سرعت پیاده‌روی و شدت فعالیتهای شما را ثبت می‌کند.

 

باتری این لباس هوشمند در حالتی که تمرینات مختلفی انجام دهید بیش از 14 ساعت ماندگاری دارد. در حال حاضر این لباس فقط در آمریکا قابل خریداری است و قیمت 399 دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

 

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری سامسونگ برای ساخت کارخانه تولید تراشه

به‌نظر سامسونگ برای تقویت مواضع خود در مورد تولید تراشه‌ها برنامه‌های مدونی را در پیش گرفته ، چراکه این کمپانی کره‌ای اعلام کرده که تا سال ۲۰۱۷ میلادی کارخانه‌ی بزرگی را در جنوب سئول با هدف تولید تراشه‌ها افتتاح می کند.

 

براساس اعلام سامسونگ این کمپانی کره‌ای از برنامه‌های خود برای تاسیس یک کارخانه‌ی تولید تراشه و افتتاح آن برای سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ ریزی کرده. حجم این سرمایه‌گذاری برابربا ۱۴.۷ میلیارد دلار است.

 

اطلاعات منتشر شده شروع عملیات ساخت این مجتمع جدید را سال آتی میلادی عنوان کرده که منطقه‌ی Pyeongtaek در جنوب سئول میزبان آن بوده و برای افتتاح این مجتمع در سال ۲۰۱۷ میلادی برنامه‌ریزی شده.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتKwon Oh Hyun، مدیرعامل سامسونگ در سخنانی در مورد این مجتمع تولید چنین اظهار نظر کرده است:

سرمایه‌گذاری سامسونگ برای تاسیس واحد تولیدی تراشه، سیمای جدیدی به کسب و کار ریزپردازنده‌های این کمپانی در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد بخشید.

 

چنین انتظار می‌رود سامسونگ گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم خود را منتشر کند. این کمپانی با انتشار گزارش مربوط به فصل دوم از سال جاری میلادی خبر از کاهشی ۲۵ درصدی در سود عملیاتی داده که با احتساب فصل مذکور، سامسونگ برای سه فصل متوالی در حال کاهش سود است.

 

سامسونگ پیش از این نیز نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی را به‌عنوان مقطع چالش برانگیزی خوانده بوده است، چراکه از نظر این کمپانی رقابت شدید در بازار تلفن‌های‌هوشمند‌های هوشمند محصولات را به سمت کاهش قیمت سوق می‌دهد که می‌تواند تاثیر منفی روی درآمدهای کمپانی‌ها داشته باشد.

 

مسواک هوشمند کدباز با اشتراک سالانه

اگر تاکنون به خود گفته‌اید: “من به یک مسواک احتیاج دارم که فعالیت‌های داخل دهانم را پیگیری کند”، خوش شانس هستید. زیرا یک مسواک هوشمند طراحی شده که می‌توانید از فعالیت‌های داخل دهانتان از طریق وب سایت یا گوشی هوشمند خود اطلاع یابید.

 

اهالی شرکت Goodwell ارزیابی کرده‌اند که هر کدام از ما در طول عمر خود، 300 مسواک مصرف می‌کند. این شرکت قصد دارد مبارزه‌ای علیه مسواک‌های فعلی راه‌اندازی کند. شما تنها با 69 دلار یک دسته آلومینیوم توخالی به همراه یک برس زغالی به دست می‌آورید که تعویض می‌شود.

 

با اشتراک 79 دلاری از قطعات جایگزین نیز بهره خواهید برد که هنوز هم ارزان‌تر از مسواک‌های سری هوشمند اورال‌بی است. اگر فکر می‌کنید این مبلغ ناچیز است، می‌توانید از اشتراک بسته ممتاز استفاده کنید که یک نخ دندان پیچی و تمیز کننده زبان نیز دارد و 89 دلار است.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتاما اگر بخواهید از طریق وب یا گوشی هوشمند خود بدانید دقیقاً با این مسواک جذاب چه می‌کنید، باید 150 دلار بپردازید. این مبلغ دسترسی نرم‌افزاری به شتاب‌سنج و کنترل‌گر کوچک داخل مسواک را نیز شامل می‌شود.

 

کل این قضیه یک کد باز است، در نتیجه امیدواریم که شرکت تولید کننده اپلیکیشن‌های بیشتری برای بهره‌برداری از این سخت‌افزار بسازد. البته، هیچ کدام از این‌ها واقعیت نخواهد یافت، مگر این که بودجه 12500 دلاری از سوی مردم تأمین شود. اما مطمئناً دوست دارید که شرکت اورال‌بی نیز یک رقیب داشته باشد، اینطور نیست؟

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

اندروید 5 آبنبات چوبی 12 آبان ماه بصورت رسمی منتشر خواهد شد

هفته‌ی گذشته گوگل با معرفی نسل جدید تلفن‌هوشمند و تبلت خود، سیستم‌عامل خود را نیز که پیش‌تر در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل با عنوان اندروید L معرفی شده بود، بصورت رسمی با عنوان اندروید آبنبات چوبی رونمایی کرد.

 

پس از انتشار نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش این سیستم‌عامل برای نکسوس ۵، انتظار می‌رفت که نسخه‌ی نهایی در فاصله‌ی اندکی منتشر شود. براساس اخبار منتشر شده، اندروید آبنبات چوبی ۱۲ آبان ماه رسما منتشر خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتامروز گوگل طی پیامی به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی به این نکته اشاره کرده که اندروید آبنبات چوبی ۱۲ آبان ماه، یعنی سوم نوامبر بصورت رسمی منتشر خواهد شد که همزمان با اولین روزی است که نکسوس ۹ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

 

گوگل با ارسال این پیام از توسعه‌دهندگان خواسته تا با تست کردن اپلیکیشن خود روی نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش اندروید آبنبات چوبی پیش از آپلود آن روی گوگل‌پلی، از بی‌نقص بودن آن اطمینان حاصل کنند. پیش‌ از این گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال انتشار نسخه‌ی نهایی در همین روز مطرح شده بود که تایید گوگل این گمانه‌ها را تصدیق کرد.

 

با توجه به تلاش‌های گوگل در ماه‌های اخیر، این کمپانی در تلاش است تا اپلیکیشن‌های توسعه یافته برای اندروید از الگوی طراحی متریال دیزاین پیروی کنند. گوگل علاوه بر سایر اپلیکیشن‌ها، سرویس‌هایی که توسط خود توسعه یافته را نیز به سمت طراحی متریال سوق داده است.

 

یقینا شباهت اپلیکیشن‌ها منجر به سهولت استفاده در نتیجه‌ی یادگیری سریع نحوه‌ی استفاده خواهد بود. اندروید آبنبات چوبی علاوه بر تغییر در ظاهر و پیروی از الگوی طراحی متریال دیزاین، شامل بهبود‌های عمده‌ای در پشت صحنه است که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از ماشین مجازی ART اشاره کرد.

 

همچنین اضافه شدن قابلیت‌هایی چون تعیین الویت برای نمایش اعلانیه‌ها از جمله‌ی سایر قابلیت‌های این سیستم‌عامل است.

 

خودروی بدون راننده لکسوس سری GS در ایران

خودورهای جدید لکسوس (سری GS) که مجهز به سیستم رادار برای رانندگی خودکار وارد کشور شده است. این خودرو که در مدل های متفاوت بیش از 300 میلیون تومان به فروش می رسند علاوه بر امکانات و تجهیزات رفاهی معمول در خودروهای لوکس لکسوس، سیستم رانندگی اتوماتیک دارد که این اجازه را به راننده می دهد خستگی بسیار کمتری را در رانندگی تجربه کند.

 

وجود سنسورهای مختلف در دور تا دور خودرو اقدام به تشخیص موانع می کنند و رانندگان میتوانند بدون نگرانی کنترل فرمان را به خودرو بسپارند.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتاز نظر امکانات و تجهیزات این خودرو مانند تمامی دیگر محصولات لکسوس در سطح بسیار خوبی است و روی آن امکاناتی مانند سیستم خودکار روشن و خاموش شدن چراغ‌ها (سنسور نور)، چراغ‌های زنون، آینه‌های برقی و مجهز به گرمکن،

 

چراغ‌های LED مخصوص روز، سنسور باران، رینگ‌های آلومینیومی 17 اینچی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، BSM، BAS، EPS، EBD، EPB، HAC، TRC، VDIM، VSC، سیستم نشان‌ دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم صوتی مجهز به 12 بلندگو و قابلیت پخش DVD، صفحه نمایش 8 اینچی، سیستم نشان‌دهنده اطلاعات سفر روی شیشه جلو، کروز کنترل،

 

سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان به صورت استاندارد یعنی روی مدل Comfort نصب شده‌اند. البته اگر پکیج‌های F Sport و یا Luxury را تهیه کنید این لیست پربارتر از گذشته خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

گرفتن عکس‌های دنیای زیر آب با یک دستگاه اسکنر!

به تازگی یک عکاس به نام ناتانیل اشترن، نمایشگاه عکسی برگزار کرده است که در آن عکس‌های زیبا از دنیای زیر آب در نزدیکی ساحل فلوریدا نمایش داده می‌شود.

 

اما چیز متفاوت و متمایزکننده این نمایشگاه نحوه گرفته شدن این عکس‌هاست، این عکس‌ها توسط یک اسکنر گرفته شده‌اند! بله، همان اسکنرهایی که ما در کنار کامپیوترهایمان داریم و با آن عکس‌ها و اسناد را اسکن می‌کنیم.

 

یک دهه است که اشترن تکنیک خاص خود را دنبال می‌کند و از مناظر طبیعی با اسکنر، عکس برمی‌دارد. این بار ایده عکاسی از دنیای زیر آب را برادر ناتنی‌اش به او داد. اشترن تا به حال ۱۰ سیستم اسکن زیرآبی طراحی کرده است، اما فقط ۵ تا آنها را تا آخر تکمیل کرده است و ۳ تا از آنها را عملا با خود با زیر آب برده است.

 

این اسکنرها، همان اسکنرهای معمول هستند، منتها با “پلکسی‌گلس”، فلز و نوارهای عایق ترتیبی داده شده که آب به داخل آنها نفوذ نکند. بارها پیش آمده است ک وسایل مورد استفاده اشترن شکسته‌اند یا آب داخل آنها شده یا کیفیت عکس‌هایشان خوب نبوده، منتها اینها اشترن با این چیزها مأیوس نشده است.

 

او اسکنرها را با باتری و اتصالاتی بر پشتش می‌نهند و به داخل آب می‌رود و از طبیعت زیبا و اغلب ناشناخته زیر آب عکس برمی‌دارد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

لنوو با گوشی Sisley، گویی که نسخه اندروید آی‌فون ۶ را می‌سازد!

لنوو در حال کار روی یک گوشی هوشمند اندرویدی به نام Sisley است. اما بعد از درز کردن عکس‌هایی از این گوشی، همه شگفت‌زده شده‌اند، چون کاملا واضح است که این گوشی بسیار شبیه ای‌فون ۶ ساخته شده است. ضخامت گوشی مثل آی‌فون ۶٫۹ میلیمتر است.

 

کناره‌های گردش هم ما را یاد آی‌فون ۶ می‌اندازد. چیز جالب وجود یک خط نسبتا ضخمیم در پایین پنل پشتی گوشی است که ما را دقیقا یاد خط مشابهی می‌اندازد که آی‌فون در قسمت بالایی پنل پشتی گذاشته است.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتیک مزیت: خبری از لنز برآمده پشت نیست!
از نظر سخت‌افزاری البته اطلاعات ما در مورد Sisley کافی نیست، فقط می‌دانیم که گوشی ۵ اینچی است و وضوح صفحه نمایش آن ۷۲۰p است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی پشت و ۸ مگاپیکسلی جلو دارد و به نظر نمی‌رسد از نظر پردازنده و رم، به گوشی‌های پرچم‌دار کنونی نزدیک باشد.

 

مشخص نیست که این گوشی به صورت انحصاری برای بازار چین ساخته خواهد شد یا راهی به بازارهای بین‌المللی هم پیدا خواهد کرد ولی جالب است که عکس‌العمل اپل را در قبال آن ببینیم.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتدر شرایطی که جانی آیو اخیرا شرکت شیائومی را “دزد” خطاب کرده بود، فکر می‌کنید بعد از دیدن Sisley چه خواهد گفت؟!

 

اپل و فیسبوک به کارمندان خود جهت انجماد تخمک های شان تسهیلات ارائه می دهند

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتآنچه اکنون می خوانیم و می شنویم شاید بیشتر شبیه برخی فیلم های علمی و تخیلی باشد، شرکت های بزرگی که به کارکنان زن خود مبالغی را به منظور انجماد تخمک هایشان می پردازند تا سبب بهره وری بیشترشان در دوران اوج کاری شوند که این مسئله معنایی جز به تاخیر انداختن بچه دار شدن ندارد.

 

عمل یاد شده، دقیقا کاری است که دو شرکت بزرگ دره ی سیلیکون در حال انجام آن هستند تا این امکان را برای زنان فراهم بیاورند که بهترین سال های عمرشان را صرف کار خود کرده و در آن پیشرفت نمایند. فیسبوک و اپل، هر دو هزینه انجماد تخمک ها را به عهده می گیرند، مبلغی نزدیک به ۲۰ هزار دلار برای هر کارمند.

 

براساس گزارش های منابع مختلف، فیسبوک این سیاست را از امسال پیاده می کند در حالی که کارمندان اپل باید تا اوایل سال ۲۰۱۵ منتظر بمانند. هزینه انجماد تخمک ها تقریبا ۲۰ هزار دلار است.

 

انجماد تخمک، به عنوان یک فرآیند انتخابی، هنوز هم رویکردی جدید محسوب می شود که اولین بار در سال ۱۹۸۶ از آن استفاده شد. چنین فرآیندی، به یک فرد بالغ اجازه می دهد که حتی پس از دوران اصلی و کم خطر باروری خود (۲۰ تا ۳۵ سالگی) هم بتواند صاحب فرزند شود.

 

به طور کلی، فرآیند انجماد تخمک، زمانی انجام می شود که زنان در دوران اوج بلوغ تخمک ها هستند و انجام این عمل تقریبا ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول خواهد کشید و بسته به فرد، می توان ۰ الی ۴۵ تخمک را کِشت کرد.

 

سپس، جایگاه سلول های جنسی درون کلینیک باروری خواهد بود تا زمانی که مورد استفاده قرار بگیرند. بسته به نوع انجماد، تخمک ها می توانند تا حداکثر ۱۰ سال زنده بمانند. این تکنولوژی چندان قابل اعتماد نبوده و تجربی در نظر گرفته شده است.

 

همچنین، هزینه های گزاف آن یکی دیگر از معضلاتی است که باعث می شود کمتر افرادی به فکر استفاده از آن باشند اما حمایت فیسبوک و اپل می تواند برای زنان بالغ در سنین پایین تر که خواهان انجام این فرآیند هستند کمک شایانی محسوب شود.

 

البته هدف از برنامه یادشده توسط شرکت های مذکور جلوگیری از افزایش نسل و باروری زنان نیست، بلکه آن ها تلاش می کنند تا به بانوان این فرصت را بدهند در سال های اوج جوانی شان به کاری که علاقه مند هستند و به آن اشتغال دارند بپردازند و در آن پیشرفت نمایند. سپس در سال های بعدی که فرصت بیشتری دارند، خانواده را در اولویت قرار دهند.

 

راز قهوه‌خور بودن شما در DNA شما نهفته است

چه چیز باعث می‌شود که بعضی‌ از ماها به نوشیدن مایعات دارای کافئین مثل قهوه، علاقه بیشتری داشته باشیم؟ آیا همه چیز عادتی است؟

 

مطابق تحقیقات جدید، همان طور که سیگاری بودن و مصرف الکل، ریشه‌هایی در DNA ما دارند، مصرف قهوه هم برای خودش ریشه‌های ژنتیکی دارد. این تحقیق که نتایج در نشریه Molecular Psychiatry منتشر شده است توسط محققان بیمارستان زنان برایمن و دانشکده سلامت هاروارد انجام شده است.

 

در این تحقیق با تعیین توالی ۱۲۰ هزار نفری که خودشان اظهار کرده بودند، اهل مصرف قهوه زیاد هستند، شش ناحیه ژنتیکی مشخص شد که با مصرف قهوه در ارتباط است.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتPOR و ABCG2 مهم‌ترین این نواحی ژنتیکی هستند که به صورت غیرمستقیم سوخت و ساز کافئین را تغییر می‌دهند. دو تای بعدی BDNF و SLC6A4 هستند که میزان پاداش و لذت متعاقب مصرف کافئین را تقویت می‌کنند.

 

GCKR و MLXIPL دو تای آخری هستند که مستقیما ربطی با عادت قهوه‌نوشی ندارند، اما در سوخت و ساز گلوکز و لیپید نقش دارند. مصرف زیاد قهوه برای سلامت خوب نیست و در معیارهای جدید DSM، هم مسمومیت و هم محرومیت از مصرف قهوه فهرست شده‌اند.

 

این نقاشی‌های زیبا با آی‌پد کشیده شده‌اند!

یک هنرمند اسپانیایی ۳۳ ساله به نام Sanjuan Ocabo مهارت زیادی در هنر دیجیتال دارد. او در سال ۲۰۰۶ از داتشگاه Cuenca فارغ‌التحصیل شد. او مدتی است که روی هنرهای دیجیتال و نقاشی با آی‌پد تمرکز کرده است. او برای کشیدن هر یک از آثارش ۱۰۰ ساعت وقت می‌گذارد.

 

او از اپلیکیشن‌های مختلف برای نقاشی استفاده می‌کند و برای اینکه بتواند با نوک انگشتانش، اثاری با این دقت و ظرافت ایجاد کند، زوم را بسیار بالا می‌برد، طوری که اندازه قلم‌موی مجازی‌اش که همان نوک انگشتش باشد، معادل ۲ تا ۴ پیکسل بشود.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطات

فیسبوک ۲۲ میلیارد دلار داد و WhatsApp را خرید!

همان طور که در جریانید فیسبوک چندی پیش با پرداخت مبلغی در حدود ۱۹ میلیارد دلار توانست صاحبان اپلیکیشن پیام رسان WhatsApp را راضی کند و این مجموعه را خریداری نماید. نکته جالب و حائز اهمیت این خرید آن بود که فیسبوک این مبلغ را به دو صورت پرداخت کرد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتاز قرارداد فیسبوک و WhatsApp خبر رسیده است که فیسبوک مقداری از مبلغ را به صورت نقدی (در حدود ۴ میلیارد دلار) و مقدار دیگری را به صورت سهام تحویل داده است.

 

اگر سری به آمار و ارقام بزنیم متوجه خواهیم شد که، در آن زمان که توافق اولیه میان این دو شرکت صاحب نام برقرار شده بود، حدود ۲۵۰ میلیون کاربر عضو WhatsApp بوده اند ولی حالا این رقم رشد داشته است.

 

شایان ذکر است که بالارفتن ارزش سهام فیسبوک مشکل جدید را در قرار داد بین طرفین ابجاد نموده است. این رشد سهام فیسبوک باعث شد تا علاوه بر میزان پرداختی توافق شده اولیه میان فیسبوک و WhatsApp، فیسبوک ۳ میلیارد دلار دیگر نیز هزینه نماید! گفتنی است که مدیر عامل فیسبوک مشکلی با افزایش قیمت نداشته است و سرانجام WhatsApp با ۲۲ میلیارد دلار زیر مجموعه فیسبوک گشت!

 

ال‌جی اولین تلفن مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای NUCLUN را رونمایی کرد

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتچندی پیش در زومیت خواندید که ال‌جی قصد دارد اولین تلفن مجهز به پردازنده‌ی ساخت خود را که تا پیش از این Odin خوانده می‌شد، راهی بازار کند. امروز ال‌جی رسما از تلفن G3 Screen با ظاهر مشابه G3 اما پردازنده‌ی جدید و صفحه نمایش بزرگ‌تر رونمایی کرد.

 

رشد دوچرخه‌ی LittleBig Bike همگام با رشد کودک شما

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتبا بزرگ شدن کودکان، والدین مجبورند دوچرخه‌های بزرگ‌تری برایشان تهیه کنند و این روند می‌تواند برای برخی هزینه‌بردار باشد، از این رو یک کارآفرین ایرلندی با نام سیمون ایوانز، محصول جایگزینی را طراحی نمود.

 

دوچرخه‌ی LittleBig Bike او می‌تواند از یک دوچرخه‌ی تمرینی کوچک به یک دوچرخه‌ی بزرگ و سپس به یک موتور پدالی تبدیل شود. LittleBig کار خود را به عنوان یک دوچرخه‌ی تمرینی کوچک با فریم 12 اینچی آغاز می‌کند. این دوچرخه مجهز به ترمزهای رینگ جلو و عقب بوده اما سیستم هدایت ندارد.

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتبا این حال، با بزرگ شدن کودک قسمت خمیده‌ی فریم آلومینیومی دوچرخه برداشته می‌شود، پشت و رو شده و دوباره متصل می‌شود. این قسمت اکنون رو به بیرون خمیدگی دارد و علاوه بر این قسمت طولانی‌تر زین دوچرخه اکنون به بخش جلو انتقال داده می‌شود.

 

در نتیجه 100 میلی‌متر به ارتفاع صندلی و 50 میلی‌متر به فاصله‌ی زین تا دسته فرمان افزوده خواهد شد.هنگامی که فرزند شما آماده‌ی تمرین پدال‌زنی شد، یک واحد پدال مجزا به انتهای زین نصب می‌شود و همچنین مجهز به یک چرخ‌دنده نیز خواهد شد. LittleBig به این ترتیب به یک موتور پدالی16 اینچی تبدیل می‌شود.

 

 

بنا به اعلام ایوانز، یکی از این دوچرخه‌های می‌تواند برای مدت پنج سال نیازهای کودکان دو تا هفت سال را برطرف نماید. گروه وی اکنون در حال دریافت پیش‌سفارش‌ها بوده و قرار است دوچرخه‌های LittleBig از بیست و نهم ماه نوامبر به مشتریان عرضه شود. این دوچرخه در سه رنگ و با قیمت 195 یورو ارائه خواهد شد، در حالی که واحد پدال آن دارای قیمت اضافی 45 یورو می‌باشد.

 

ایتالیا درصدد ارائه WiFi رایگان برای رونق اقتصادی خود است

جدیدترین اتفاقات دنیای تکنولوژی و ارتباطاتقانون‌گذاران ایتالیایی طرحی را برای ارائه اینترنت Wi-Fi رایگان در اماکن عمومی این کشور ارائه داده‌اند تا از این طریق اقتصاد این کشور را بهبود داده و فاصله خود را با سایر کشورهای اروپایی در زمینه دولت الکترونیک کاهش دهند.

 

ایتالیا کشوری است که به غذاهای لذیذ و بناهای تاریخی معروف است؛ اما این کشور چندان در زمینه اینترنت دارای موقعیت چشمگیری در بین کشورهای اروپایی نیست. اما به تازگی طرحی در پارلمان ایتالیا در جریان است تا عقب‌ماندگی این کشور در حوزه دولت الکترونیک نسبت به سایر کشورهای اروپایی را جبران نماید و البته موجب پیشرفت اقتصادی ایتالیا شود.

 

بر طبق این طرح، فروشگاه‌های بزرگ، تاکسی‌ها، فرودگاه‌ها، دادگاه‌ها و سایر اماکن عمومی باید مجهز به اینترنت وای‌فای بدون پسورد باشند.

 

Sergio Boccadutri یکی از اعضای حزب حاکم دموکراسی و از حامیان این طرح در مورد این موضوع گفته است: وضعیت ما در مورد دسترسی به اینترنت بسیار بد است.

 

ارائه اینترنت رایگان به شکل وایرلس، تأثیر فرهنگی بزرگی بر کل کشور دارد و منجر به رونق و بهبود وضعیت اقتصادی خواهد شد که بدون تردید صنعت توریسم اولین جایی است که تاثیر اینترنت رایگان عمومی را در آن شاهد خواهیم بود.

 

این طرح که در همین هفته پیشنهاد شده، توسط بیش از 100 نماینده پارلمان ایتالیا پشتیبانی می‌شود و نیازمند هزینه‌ای برابر با ۵ میلیون یورو در ‌سه سال برای خرید و نصب تجهیزات است. قرار است،‌ این طرح تا اواسط سال ۲۰۱۵ در پارلمان ایتالیا تصویب شود.

 

طبق گزارشی که در ماه جاری از سوی دانشگاه پلی‌تکنیک میلان منتشر شده‌، بهای بالای اینترنت و فقدان زیرساخت‌های ارتباطی لازم مشکل اصلی کاربران اینترنت در کشور ایتالیا است. این گزارش نشان می‌دهد که نفوذ خدمات اینترنتی با سرعت 30 مگابایت در ثانیه در ایتالیا کمتر از 1 درصد است که نسبت به میانگین 6 درصدی قاره اروپا پایین‌تر است.