پارس ناز پورتال

جنین در رحم مادر این چیزها را یاد می گیرد

جنین در رحم مادر این چیزها را یاد می گیرد

جنین در رحم مادر این چیزها را یاد می گیرد 

جنین در رحم مادر می تواند بسیاری از محرک های بیرونی را درک کند و حتی آن ها را بیاموزد. موسیقی یکی از نکته های جالبی است که جنین می تواند آن را گوش کند. دانشمندان معتقدند که انسان ها حتی قبل از تولد هم خیلی چیزها یاد می گیرند. از جمله چیزهایی که کودک قبل از تولد داخل رحم مادر می آموزد موارد زیر هستند:

 

تجربه طعم ها

 

پروفسور پیتر هپر از دانشگاه بلفاست کوئینز معتقد است که ما انسان ها ممکن است از قبل از تولد به غذایی علاقمند شویم. در یکی از تحقیقاتی که او انجام داده است زنان بارداری که در دوره بارداری سیر خوردند یا سیر خرد کردند در نتیجه کودکانشان بعد از تولد تا سن ۸ الی ۹ سالگی به غذاهایی که سیر داشتند علاقه نشان می دادند.

 

همین نتیجه در تحقیق دیگری هم نشان داده شد. در این تحقیق کودکانی که مادرانشان در دوره بارداری آب هویج می خوردند علاقه زیادی به این آبمیوه نشان می دادند. به گفته هپر دلیل این موضوع شناختی است که کودکان از مادرانشان دارند زیرا در دوره بارداری تجربه طعم یکسانی دارند.

 

شنیدن صداها

جنین در رحم مادر این چیزها را یاد می گیرد

گروهی از دانشمندان در فنلاند آزمایشی انجام دادند که در آن زنان باردار به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه روزانه موسیقی لالایی گوش می دادند و گروه دیگر گوش نمی دادند. در نتیجه بچه های گروه اول بعد از تولد به آهنگ واکنش نشان می دادند در حالی که گروه دوم کاملا نسبت به موسیقی بی تفاوت بودند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که کودکان گروه اول داخل رحم مادر با این موسیقی لالایی آشنا شده اند.

 

تشخیص صداها

جنین در رحم مادر این چیزها را یاد می گیرد

 به گزارش پارس ناز آتنا ولومانوس یکی از روانشناسان دانشگاه نیویورک واکنش کودکان تازه متولد شده را نسبت به صداها مقایسه کرده است و به این نتیجه رسیده است که کودکان واقعا به صداها واکنش نشان می دهند. به خصوص زمانی که صدای مادر را می شنوند.

 

یکی از نتایج مهمی که این تحقیق به آن رسیده این است: ایجاد یک محیط شنوایی خوب و مناسب برای کودکان داخل رحم ضروری است و اگر به اندازه کافی در دوره قبل از تولد صدای انسان را نشنیده باشند دچار مشکلات گفتاری می شوند.