پارس ناز پورتال

حقایق وحشتناک درباره ماده مخدر شیشه

حقایق وحشتناک درباره ماده مخدر شیشه

حقایق وحشتناک درباره ماده مخدر شیشه 

ماده مخدر شیشه این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده هست،بدترین ماده مخدری که میتواند زندگی افراد را کلا نابود کند و از بین ببرد. همه ي ما به خوبی از ضررهای مواد مخدر آگاهی داریم و می‌دانیم که نباید تحت هیچ شرایطی حتی به انها فکر کنیم. این مواد میتوانند زندگی هر شخصی را به نابودی کشانده و اضافه بر ایجاد مسائل روحی،

 

مشکلات جسمی جبران ناپذیری به وجود بیاورند. مواد مخدر زیادی با اسامی گوناگون وجود دارد، اما این روزها اکثر از شیشه صحبت میشود.مت آمفتامین یا همان شیشه از جمله مواد مخدر صنعتی هست که چند سالی از ورود آن به بازار می گذرد و بسیاری را به کام مرگ کشانده هست. این ماده روانگردان و محرک، روی مکانیسم هاي مغز به صروت مستقیم تاثیر گذاشته

 

و در فرد شادی و هیجان ایجاد میکند. علی رغم آنکه تا به حال بحث هاي زیادی درمورد شیشه به میان آمده، اما نکاتی درمورد این ماده وجود دارد که کمتر کسی از انها آگاه هست.ما قبلا در مطلب اي نکات باور نکردنی درمورد هروئین را به اطلاع شما رسانده ایم و امروز نیز قصد داریم ۱۶ حقیقت عجیب درمورد شیشه را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان همراه باشید.

 

مت آمفتامین در بین مصرف کنندگان با نام هاي شیشه، یخ و گچ نیز شناخته میشود. شیشه معمولا در حالت سفید، بدون بو، تلخ مزه و کریستالی دیدن میگردد.بر خلاف هروئین، کوکائین و ماریجوانا، شیشه در طبیعت یافت نمی‌شود و برای ساخت آن از مواد شیمیاییِ کالاهای قانونی مثل داروهای سرما خوردگی و کود بهره گیری می‌گردد.

 

شیشه در سال ۱۸۸۷ هنگامی که دانشمندان در حال جدا کردن افدرین از بوته افدرا بودند، اختراع گشت. دانشمندان در سال ۱۹۱۹ میلادی مت آمفتامین را با بهره گیری از ترکیب افدرین، فسفر قرمز و يُد ساخت کردند.بر خلاف موادی مثل هروئین و کوکائین، شیشه ماده اي سریعا اعیاد آور نیست. این باور نادرست در بین مردم رواج یافته و اکثر مصرف کنندگان تا مدتی به آن اعتیاد پیدا نمی‌کنند. راه هاي درمانی برای رهایی از اعتیاد به شیشه، نمونه با دیگر مواد مخدر هست.

 

مت آمفتامین با دقت به نوع مصرف حالات ذهنی را تغییر میدهد. در صورت کشیدن و یا تزریق آن، شیشه نوعی فشار در مصرف کننده به وجود می آورد و فرد تا چند دقیقه در همین حالت باقی می‌ماند. در صورت استشمام و یا تزریق توسط سوزن، شوک شدیدی به فرد وارد خواهد شد.

 

شیشه معمولا با الگویی موسوم به «خوشگذرانی و سقوط» مورد سوء بهره گیری قرار می‌گیرد. بعضی از مصرف کنندگان به قدری زیاده روی میکنند که در مدت چند روز مصرف پیاپی، نه چیزی میخورند و نه میخوابند.احساس خوبی که فرد از مصرف شیشه به دست می آورد، ناشی از رها شدن مقدار زیادی دوپامین در مغز هست.

 

اکثر مواد مخدر همین مکانیسم را در بدن ایجاد می‌کنند و باعث میشوند احساس سرخوشی و لذت کاذب در مصرف کننده به وجود بیاید.مدتی پس از اعتیاد و مصرف چندان، فرد دچار افسردگی، خستگی و زود رنجی می‌شود. همین طور گزارش شده که پس از مصرف چندان شیشه، فرد با مشکلات روانی رو به رو گشته و حتی احساس لذت نیز به وی دست نمیدهد و همین امر سبب می‌گردد که وی به مصرف اکثر روی بیاورد.

 

در طول جنگ جهانی دوم، آدولف هیتلر بین سربازان خود مت آمفتامین توزیع می‌کرد تا روحیه انها را تقویت کرده و افراد را هوشیار نگه دارد.آمفتامین به نوعی از خانواده مت آمفتامین هست. این ماده تقریبا همان تاثیر را روی فرد می‌گذارد. دیدنی هست بدانید که بدن ما در فرایند هضم نهایتا مت آمفتامین را به آمفتامین تبدیل می‌کند.

 

رفتار همراه با اضطراب، برانگیخته حرف زدن، عصبانیت، تحریک پذیری، افزایش فعالیت فیزیکی و عدم مصرف غذا و یا خوابیدن به مدت طولانی، از جمله نشانه هاي فرد مصرف کننده شیشه به شمار میروند. مردمک چشم گشاد و ضربان قلب بالا نیز باید مورد دقت قرار بگیرد.

 

شیشه از نظر میزان قابلیت سوء مصرف در درجه دوم که میزان بالایی هست قرار میگیرد. شما تنها با مجور دکتر و برای مصرف دارویی به طور قانونی به آن دسترسی خواهید داشت. شیشه میتواند برای درمان «حمله خواب» مورد بهره گیری قرار بگیرد. به علاوه دوز مصرفی نیز بسیار پایین تر از چیزی هست که معتادان به بدن خود وارد می‌کنند.

 

در قبل شیشه بعنوان دارویی برای درمان احتقان بینی فروخته می شد. بهره گیری در اسپری هاي نایژه «بینی» هم از دیگر موارد مصرف آن بود.دِسوکسین یکی از معدود برندهایی هست که شیشه را به صورت قانونی ساخت می‌کند، اما به ندرت تجویز میگردد. این دارو برای درمان اختلال کم توجهی-بیش فعالی، چاقی شدید و حمله خواب به کار گرفته میشود.

 

مت آمفتامین به صورت گسترده بعنوان دارویی برای کاهش وزن و درمان افسردگی معرفی شد. آمفتامین نیز برای نظارت وزن، افسردگی خفیف و عملکرد ورزشی بهتر مورد بهره گیری قرار میگرفت. رانندگان وسایل نقلیه سنگین نیز برای رانندگی طولانی تر و پرهیز از خواب این ماده را مصرف می‌کردند.

 

شیشه همانند قرص هاي روانگردان، در میهمانی ها و جشن هاي شبانه مصرف میشود و اکثر جوانان ۱۵ تا ۴۰ ساله به سمت آن تمایل نشان می‌دهند.