پارس ناز پورتال

حیا کردن بهترین راه برای جلوگیری از خیانت

مجموعه : مذهبی
حیا کردن بهترین راه برای جلوگیری از خیانت

حیا کردن بهترین راه برای جلوگیری از خیانت 

حیا کردن و شرم داشتن از جنس مخالف برای ارتباط نامشروع میتواند کلید ماندگار هر ارتباط اي برای عدم خیانت کردن باشد.در بلبشوی نظریه‌هاي ضد و نقیض اجتماعی و راهکارهای من در آوردی روانشناسان پیدا کردن مرشدی که راه را از چاه نشانمان دهد کار سختی نیست؛ فقط کافی هست طالب باشیم تا نوری قدسی راه را نشانمان دهد.

 

تاهل نوعی پایبندی و تعهد زوجین نسبت به یکدیگر را ایجاد می‌کند که این تعهد دو طرفه هست. این تعهد به قدری مهم هست که زمینه اعتماد در یک زندگی مشترک هست و در صورت شکستن این تعهد توسط هر کدام از طرفین از بین رفته یا دچار آسیب هاي جدی می‌شود.

 

ریشه بخش قابل توجهی از جنایات خانوادگی و طلاق ها در خیانت زوجین نهفته هست و خانواده ها باید سعی کنند با پرهیز از اینکار زندگی خود را در معرض انواع آسیب هاي اجتماعی مهلک قرار ندهند.متاسفانه بی وفایی و خیانت همه ي وقت وجود داشته ولی متاسفانه در سال هاي قبل به جای بررسی دلایل و تبعات آن در جامعه به پاک کردن

 

صورت مساله پرداخته ایم. اما اکنون و با افزایش آمار بی وفایی همسران نسبت به یکدیگر در جامعه برخی از کارشناسان و آسیب شناسان به طرح موضوع پرداخته و درصدد حل آن بر آمده اند.اما براستی چرا بعضی از مردان خیانت می‌كنند؟همۀ مردان تا حدی می دانند كه خیانت كار درست و پسندیده اي نیست و از ابتدا اکثر انها حتی اجازه نمی دادند که فكر خیانت به ذهن شان خطور کند ولـی مـتاسـفانه گاهی دچار این اشتباه و گناه بزرگ می شوند.

 

کارشناسان حوزه خانواده از بین رفتن عشق و علاقه، عدم جذابیت همسر، سهل انگاری زنان، اخلاق و رفتار غیر قابل تحمل همسر، بولهوسی و هوسرانی، عقده‌ها‌ي جنسی، زیاده خواهی و تنوع طلبی ، بی خطر شمردن خیانت و عدم رقبت زن به داشتن روابط با شوهر خود را از مهم ترین دلایل خیانت به همسر معرفی کرده‌اند؛ اما حضرت علی«ع» در تعبیری ظریف ریشه پاکدامنی را یک چیز معرفی کرده هست: حیا.

 

امیر المومنین«ع» تضمین کرده‌اند در صورتی که در شما ریشه حیا نخشکیده باشد، میوه پاکدامنی خواهید داد.حیا برای روح انسان همان نقش گلبول‌هاي سفید برای بدن را بازی میکند. گلبول‌هاي سفید عامل بازدارنده و محافظان بدن به حساب می‌آیند تا در صورت حمله عوامل بیرونی به مقابله با انها بپردازند. حیا نیز در شرایطی که عوامل بیرونی همانند

 

از بین رفتن عشق و علاقه، عدم جذابیت همسر، سهل انگاری زنان و امثالهم به روح انسان حمله ور شوند از آلوده شدن شخص به مریضی خیانت جلوگیري میکنند. در صورت از بین رفتن و یا ضعیف شدن حیا در شخص احتمال تاثیر گذاری این عوامل بیرونی اکثر می‌شود.

 

بی حیایی زنگ خطری هست که با دیدن آن باید گوش به زنگ باشیم که امروز یا فردا همسرمان به وادی خیانت بی افتد. پس اگر میخواهید همسرتان به شما خیانت نکند با امر به مشهور و نهی از منکر در مقابل بی‌حیایی بایستید.

 

امام على عليه السلام: اَصلُ المُروءَةِ الحَياءُ وَ ثَمَرَتُهَا العِفَّةُ؛
امیر المومنین «ع» می فرمایند: ريشه مردانگى حيا و ميوه اش پاكدامنى هست.

 

«غررالحكم، ج2، ص418، ح3101»