پارس ناز پورتال

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویر

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویر

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویر

این حیوانات از اندازه طبیعی خود خیلی بزرگتر هستند . بطوری که انسان گاهی ترسش میگیرد . بله همه‌ی ما می‌دانیم که فیل، شتر، کرگدن، اسب آبی و زرافه جزو حیوانات غول پیکر بر روی کره‌ی زمین محسوب می‌شوند و داخل آب اقیانوس‌ها هم گونه‌هایی نظیر نهنگ‌های قاتل، وال‌های آبی و کوسه‌های سفید، هیبتی عظیم الجثه دارند و تقریبا در راس هرم غذایی اکوسیستم خود قرار گرفته‌اند.

 

این حیوانات غول پیکر به دلایلی نظیر جفت گیری والدین آنها با حیواناتی از نژادهای دیگر، قرار گرفتن در معرض پدیده‌های شیمیایی، تغذیه‌ی خارج از قاعده و البته دلایل ناشناخته‌ی دیگری به‌طور غیر قابل باوری رشد کرده‌اند و به اندازه‌هایی رسیده‌اند که آن اندازه‌ها با تصوراتی که ما در ذهنمان از آن حیوان و از آن گونه‌ی طبیعی داریم، هم‌خوانی ندارد و همین باعث می‌شود که به صحت آن تصاویر شک کنیم!

 

– اسبی از نژاد پرچرون (Percheron)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراسب‌های نژاد پرچرون معمولا دارای اندازه‌های بلندتری و عظیم الجثه‌تری نسبت به اسب‌های معمولی هستند، اما اسب مورد نظر ما حتی از دیگر گونه‌های این نژاد هم بزرگ‌تر و بلندتر است و قامتی معادل ۱۹ وجب (مقیاسی که در منبع ذکر شده است)

 

دارد و همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در مقایسه با انسان‌هایی که دارای قامتی بلند هستند هم یک موجود عجیب الخلقه به نظر می‌رسد!

 

۲- یک ماهی از نژاد پاروماهیان

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرپاروماهی (oarfish) یکی از آن دسته ماهیانی است که به دلیل طول غیر عادی بدنش، معمولا در تصاویر ماهی‌گیری و تبلیغات این رشته استفاده می‌شوند، اما ماهی داخل این تصویر که بعد از ساعت‌ها زحمت جمعی و از داخل آب‌های گرمسیری گرفته شده است،

 

دارای طولی بسیار بلندتر از ماهیان بالغ این گونه دارد و علاوه بر طول غیر عادی آنکه توسط حدود پانزده نفر در هوا نگه داشته شده است، حجم بدنی بسیار بزرگی هم دارد که ظاهری ترسناک به آن داده است.

 

۳- یک خرچنگ عنکبوتی ژاپنی

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرخرچنگ‌های عنکبوتی ژاپنی (spider crab) همانطور که از اسم عجیبشان مشخص است، گونه‌های خاصی هستند که ظاهر بدن آنها از ترکیب خرچنگ با عنکبوت تشکیل شده است. وزن این خرچنگ‌های عجیب که بیشتر در آب‌های ساحلی اطراف ژاپن یافت می‌شوند، می‌تواند تا مقدار ۴۱ پوند (حدود ۱۹ کیلوگرم) هم افزایش یابد!

 

البته افرادی که به صید این موجود ترسناک می‌پردازند، باید مراقب چنگک‌های بسیار بلند آن باشند زیرا این اعضای قدرتمند می‌توانند آسیب جدی به بافت‌های پوست و اعضایی نظیر دست انسان وارد کنند.

 

۴- یک روباه پرنده‌ (Flying fox)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراشتباه نکنید! قصد نداریم یک روباه با قابلیت پرواز را که جزو حیوانات غول پیکر هم قرار دارد را به شما معرفی کنیم! روباه پرنده نام دسته‌ای خاص از خفاش‌های میوه‌خوار است و به دلیل شباهتی که سر آن و رنگ‌ کرک‌های بر روی بدن آن به سر و بدن روباه دارد، این نام را برایش انتخاب کرده‌اند.

 

خفاشی که در تصویر مشاهده می‌کنید، در جزیره‌ی گینه‌ی نو قرار دارد و بزرگ‌ترین خفاشی در این دسته است که در جهان تا به حال شناخته شده است. البته برخلاف ظاهر ترسناک این خفاش، روباه پرنده کاری به انسان‌ها ندارد و ترجیح می‌دهد که از میوه‌های استوایی به جای مغز انسان تغذیه کند!

 

۵- Trigger؛ معنای واقعی گاو بودن!

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرتریگر نام گاوی است یا بهتر است بگوییم بزرگ‌ترین گاوی در جهان است که تا به حال توسط دامپروران در جهان پرورش یافته است. این گاو که وزنی بیشتر از یک تن دارد، ۶.۵ فوت (حدود دو متر) قد داشته و طولی معادل ۱۴ فوت (کمی کمتر از ۴.۵ متر) برای آن ثبت شده است!

 

یک محاسبه‌ی جالب و البته بی‌رحمانه بر روی حجم گوشت قابل تهیه از این گاو انجام شده است که طبق نتایج به دست آمده در آن محاسبه، با گوشت بدن تریگر می‌توان ۷ هزار و ۶۶۵ همبرگر بیگ مک (یکی از همبرگرهای بزرگ رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد) را تهیه کرد!

 

۶- یک سوسک سنگی آمریکا

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرسوسک‌ها به تنهایی و به خودی خود برای خیلی از انسان‌ها جزو موجودات ترسناک و عامل فوبیا محسوب می‌شوند، حالا تصور کنید که وقتی این موجود در دسته‌ی حیوانات غول پیکر قرار بگیرد چه اتفاق ناگواری رخ می‌دهد!

 

تصویری که مشاهده می‌کنید مربوط به یک سوسک با پوسته‌ای بسیار سخت و سنگین است که در کشورهای حوزه‌ی آمریکا جنوبی یافت می‌شود و بدن آن می‌تواند تا اندازه‌ی معادل ۶.۵ اینچ (بیش از ۱۶.۵ سانتی‌متر) رشد داشته باشد!

 

۷- گربه ماهی داخل رودخانه‌ی مکونگ

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویررودخانه‌ی مکونگ (Mekong) یکی از بزرگ‌ترین رودهای جهان و هفتمین رود طولانی در آسیا به‌حساب می‌آید و در بخشی از این رودخانه که وارد آبراه‌های آلوده‌ی صنعتی در کشور چین می‌شود، این دو گربه ماهی غول پیکر صید شده‌اند.

 

گربه‌ ماهی‌های داخل این تصویر می‌توانند تا اندازه‌ای معادل ۱۰.۵ اینچ (کمی کمتر از ۳.۵ متر) رشد کنند و اگر این اندازه به تنهایی برای شما ترسناک نیست، باید بدانید که طبق افسانه‌های محلی کشور چین، این گربه ماهی‌ها از کابوس‌های بچه‌ها تغذیه می‌کنند و بزرگ می‌شوند!

 

۸- ستاره‌های دریایی Macroptychaster

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرستاره‌های دریایی معمولا موجودات دوست داشتنی (بله آنها موجوداتی زنده هستند، نه سنگ!) به‌حساب ‌می‌آیند و کمتر باعث وحشت می‌شوند؛ اما این ستاره‌های دریایی Macroptychaster که در سال ۲۰۰۸ و توسط محققان در آب‌های اقیانوسی نزدیک قطب جنوب یافت شده است، با اندازه‌ای بسیار بزرگ و غیر عادی، شاید نظر شما را تغییر دهند!

 

۹- عروس دریایی Nomura

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین نوع خاص از عروس‌های دریایی که کمی دورتر از آب‌های ساحلی ژاپن پیدا شده است، دارای اندازه‌ی بسیار بزرگی است و می‌تواند تا وزنی معادل ۴۴۰ پوند (حدود ۲۰۰ کیلوگرم) رشد داشته باشد!

 

این حیوان نادر و البته ترسناک، دارای اندازه‌ی نسبتا یکسانی با عروس دریایی یال شیری (lion’s mane jellyfish) است و این دو گونه جزو بزرگ‌ترین عروس دریایی‌های جهان به‌حساب می‌آیند که دیدن آنها هنگام غواصی و شنا کردن، می‌تواند حسی ترکیب شده از ترس و تعجب را برایتان به وجود بیاورد؛ با این اوصاف شاید خیلی هم عجیب نباشد که ایده‌ی فیلم‌های گودزیلا برای اولین بار از کشور ژاپن شروع شده است!

 

۱۰- یک گراز وحشی

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرگرازهای وحشی اگر در شرایط خوبی از نظر تغذیه و تهدید نشدن توسط شکارچی‌های دیگر قرار نگیرند، معمولا جزو حیوانات غول پیکر دسته‌بندی می‌شوند و رشد سریعی دارند؛

 

اما این گراز وحشی که در این مطلب در گجت نیوز به سراغ آن رفته‌ایم، بزرگترین گرازی است که به‌صورت رسمی در جهان ثبت شده است و جالب اینجاست که یک شکارچی یازده ساله (همان پسری که در تصویر قرار دارد)، این موجود ترسناک و غول پیکر را شکار کرده است!

 

وزن این گراز معادل ۱۰۵۱ پوند (حدود ۴۷۷ کیلوگرم) بوده است و برای طول آن از نوک پوزه تا انتهای دم، رقمی معادل ۹.۴ فوت (کمی کمتر از ۳ متر) به ثبت رسیده است!

 

۱۱- قورباغه‌ی goliath در آفریقا

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین نوع قورباغه‌ها که در کشور کامرون بیش از هر نقطه‌ی دیگی در جهان دیده شده‌اند، ابعاد و وزن بسیار بیشتری نسبت به دیگر همسانان خود دارند و می‌توانند تا حدود ۱۵ سال عمر کنند. به دلیل اندازه‌ی بزرگ این گونه، تقریبا هر چیزی در اطراف آنها می‌تواند در رژیم غذایی روزانه‌شان قرار بگیرد: از مار، حشرات و پرنده‌های کوچک گرفته تا دیگر قورباغه‌های منطقه!

 

۱۲- عنکبوت شکارچی غول پیکر

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرعنکبوت‌ها هم مانند اکثر حیوانات غول پیکر داخل این لیست، دارای گونه‌‌های کوچک‌تری هم بین خانواده‌ی زیستی خود هستند، اما عنکبوت شکارچی غول پیکر (Giant huntsman spider) که در کشور لائوس در جنوب شرقی آسیا زندگی می‌کند، ابعاد بسیار بزرگی دارد.

 

این ابعاد بسیار بزرگ باعث شده است که به جای اینکه این عنکبوت هم مانند دیگر هم‌خانواده‌های خود از حشرات تغذیه کند، به سراغ پرندگان برود و این موجودات پروازی را وارد چرخه‌ی غذایی خود کند!

 

عنکبوت شکارچی غول پیکر دارای ابعاد بسیار بزرگ‌تری نسبت به دیگر گونه‌های مشابه در کشور استرالیا است و ترجیح می‌دهد که در مکان‌های تاریک نزدیک گوشه‌های دیواره‌ی غارهای آبی (و شاید هم زیر تخت شما) زندگی کند و بعد از کمین کردن بسیار ماهرانه، پرنده‌های بیچاره را به کام مرگ بکشاند!

 

۱۳- حلزون غول پیکر آفریقایی

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین حلزون که در کشورهای حوزه‌ی شرق آفریقا بیشتر دیده شده است، می‌تواند تا طولی معادل ۸ اینچ (بیش از ۲۰ سانتی‌متر) رشد کند و به یکی از بزرگ‌ترین حشرات جهان تبدیل شود.

 

حلزون غول پیکر آفریقایی در شهرهایی که زندگی می‌کند، جزو آفات مزاحم برای مردم شهرنشین محسوب می‌شود و می‌تواند باعث انتقال ویروس‌های ناقل بیماری‌های انسانی هم باشد. شاید با دیدن این تصویر و خواندن این توضیح، افرادی که علاقه به غذای فرانسوی خوراک حلزون (اسکارگو – Escargot) دارند، دیگر به سراغ این غذای مورد علاقه‌ی خود نروند!

 

۱۴- خرچنگ نارگیل (Coconut crabs)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین گونه از خرچنگ‌ها که برخلاف اسمشان به هیچ وجه خوش‌مزه نیستند (!)، در کشورهای حوزه‌ی اقیانوس هند و اقیانوس آرام زندگی می‌کنند و به دلیل برخورداری از چنگک‌های بزرگ و قدرتمندی که می‌توانند پوسته‌ی نارگیل را بشکند و سوراخ کنند، به این نام شناخته می‌شوند.

 

۱۵- لقمه‌ماهی غول پیکر آب شیرین (Giant freshwater stingray)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین نوع از ماهی‌های در معرض خطر انقراض که یکی از گونه‌های سفره‌ماهی‌ها به‌حساب می‌آیند، دارای ظاهر بسیار ترسناکی هستند و اگر شرایط زیستی برای رشد و تغذیه‌ی آنها مناسب باشد، می‌توانند تا وزنی معادل ۱۳۰۰ پوند (حدود ۵۹۰ کیلوگرم) را به دست بیاورند!

 

۱۶- یک موش عظیم الجثه

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین موش که احتمالا بزرگ‌ترین موشی باشد که تا به حال در فضای شهری یافت شده است، در ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۲ میلادی و در محله‌ی برانکس ایالات نیویورک آمریکا کشته شد.

 

خیلی از مردم آن حوالی و البته محله‌ی منهتن امیدوار بودند که این عکس تکذیب شده و صحت آن نقض شود، اما متاسفانه این‌طور نشد و طبق اخبار مستند، موش حاضر در این تصویر واقعا وجود داشته است و توسط کارکنان یک انبار اسناد در برانکس کشته شده بوده است!

 

۱۷- خرگوش فلاندری غول پیکر (Flemish rabbits)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرخرگوش‌های فلاندری نژادی از خرگوش‌های اروپایی هستند که به‌طور عادی هم تا اندازه‌های بسیار بزرگی رشد می‌کنند واین موضوع علاوه بر مسائل نژادی، به تغذیه‌ی مناسب و فعالیت کم آنها هم مربوط می‌شود؛

 

اما سندی (Sandy) که چند ماه هم بیشتر از عمر آن نگذشته است، بزرگ‌ترین خرگوش فلاندری در جهان است که تا به حال به‌صورت رسمی ثبت شده است و در این تصویر می‌توانید او را در کنار حیوان مورد علاقه‌اش که کمی هم از خود سندی کوچک‌تر است، مشاهده کنید!

 

۱۸- کروکدیل آب‌های شور (Saltwater crocodile)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویرکروکدیل یا تمساح جزو موجوداتی است که آن را چه جزو حیوانات غول پیکر قرار دهیم و چه این کار را نکنیم، دارای ظاهر مهیب و هیبت ترسناکی است و معمولا اکثر افرادی که تا به حال این موجود را از نزدیک ندیده‌اند، از آن بسیار وحشت دارند. کروکدیلی که در این تصویر مشاهده می‌کنید، بزرگ‌ترین کروکدیل آب شوری است که تا به حال در جهان صید شده است و مشخصات آن به‌صورت رسمی توسط خبرگزاری‌های محلی ثبت شده است.

 

این کروکدیل که حدود ۲۱ فوت (تقریبا ۶.۵ متر) طول دارد، به دلیل ترس و وحشتی که در دل مردم ساکن منطقه ایجاد کرده بوده است، طی یک شکار دسته جمعی و بعد از یک تلاش سه هفته‌ای، به‌صورت زنده اسیر شده و توسط شکارچیان از محل خارج شد تا بار دیگر ساکنان بتوانند با خیال راحت سرشان را بر روی بالشت بگذارند و استراحت کنند!

 

۱۹- کریکت وتا (weta cricket)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین حشره‌ی غول پیکر که دارای ظاهری شبیه به ملخ‌سانان است و در تصویر آن را مشاهده می‌کنید، تنها در یک جزیره‌ی کوچک به نام هیولای لسر (lesser Monster) یافت می‌شود؛ این جزیره در نزدیکی کشور نیوزلند (زلاند نو) قرار گرفته و در فاصله‌ی کمی از کشور استرالیا بر روی نقشه قرار دارد.

 

به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند یک هویج (و البته یک انگشت دست انسان) را به‌طور کامل قطع کند و آن را توسط آرواره‌ی قدرتمند خود بجود!

 

۲۰- سمندر غول پیکر چینی

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویراین سمندر که یک نوع سوسمار چینی محسوب می‌شود، می‌تواند تا طولی معادل ۶ فوت (کمی کمتر از ۲ متر) رشد کند و بزرگ شود. سمندر غول پیکر چینی، بزرگ‌ترین حیوان در گونه‌ی دوزیستان محسوب می‌شود و در دریاچه‌های مه آلود کشور چین یافت می‌شود؛

 

البته باید بدانید که این سمندر کاملا نابینا است و تنها با استفاده از حواس بویایی و شنوایی خود برای شکار و تغذیه بهره می‌برد. حالا تصورش را بکنید که اگر این حیوان می‌توانست ببیند و طعمه‌های بیشتری را شکار کند، آن وقت تا چه اندازه‌ای رشد می‌کرد!

 

۲۱- وزغ نیشکر (Cane toad)

حیوانات عجیب و غول پیکر به روایت تصویروزغ نیشکر که اولین بار در کشورهای حوزه‌ی آمریکای جنوبی و مرکزی یافت شده است، امروزه بیشتر در کشور استرالیا دیده می‌شود و سبب اینکه پوست بسیار سمی و خطرناکی دارد، شکارچیان کمی در طبیعت می‌توانند برای شکار و خوردن آن اقدام کنند.

 

همین موضوع هم باعث شده است که معمولا وزغ های نیشکر جزو گونه‌هایی باشند که هیچ حیوانی به سراغشان نمی‌رود و آنها تا آخر عمر طبیعی‌شان به تغذیه و رشد کردن ادامه می‌دهند! نتیجه هم می‌شود یکی از بزرگ‌ترین گونه‌های وزغ سمی در جهآنکه در تصویر مشاهده می‌کنید.

 

امیدواریم که شما عزیزان گجت نیوزی که به دنیای حیوانات و محیط زیست و به‌خصوص به چنین موجودات نادری که از میان حیوانات غول پیکر انتخاب شده‌اند، علاقه دارید، از این مطلب لذت برده و با گوشه‌ای دیگر از این دنیای هیجان انگیز آشنا شده باشد.

 

منبع : گجت نیوز