پارس ناز پورتال

معرفی خاصیت های مفید تخم کدو برای سلامتی

معرفی خاصیت های مفید تخم کدو برای سلامتی

معرفی خاصیت های مفید تخم کدو برای سلامتی 

تخم کدو را ما بعنوان یک غذایی تنقلاتی بهره گیری میکنیم, غذایی که خواص بسیار مفیدی برای سلامتی نیز همراه خود دارد. 

 

فواید و خواص تخمه کدو
تخمه کدو به انگلیسی «pumpkin seed», که بعنوان pepita هم شناخته می‌شوند دارای اندازه ي کوچک و پر از مواد مغذی ارزشمند برای سلامتی می باشند. خوردن فقط مقدار کمی از آن ها میتواند مقدار قابل توجهی از چربی هاي تندرست, منیزیم و روی مورد نیاز شما را فراهم کند.تخمه کدو تنبل و تخمه کدو حلوایی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب اشباع نشده, پتاسیم, ویتامین B2 و فولات می‌باشد.

 

تفاوت کدو تنبل و کدو حلوایی
کدو تنبل میوه‌ اي هست به رنگ نارنجی اما کدو حلوایی شیرین و به رنگ زرد یا نارنجی هست و یک طرف آن بزرگتر و پهن تر از سوی دیگر میباشد, تخمه کدو از هر دو نوع این کدو ها به دست می‌آید.طبع تخمه کدو سرد و تر می‌باشد. امروزه تخمه کدو را به صورت تخمه کدو خام و یا تخمه کدو بوداده مصرف میکنند.

 

خواص تخمه کدو برای پوست صورت
تخمه کدو برای نمناک کردن پوست
تخمه کدو دارای اسیدهای چرب اشباع نشده مثل امگا 3 می‌باشد که پوست را نمناک نگه می دارند.یک فنجان تخمه کدوی صدمه شده, یک شماره تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری کره را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست بمالید, 10 تا 15 دقیقه بگذارید تا خشک شود و سپس با آب سرد بشویید.

 

تخمه کدو برای آکنه و جوش صورت
تخمه کدو مقادیر بالایی روی دارد که برای درمان جوش صورت, آکنه و جای جوش مناسب میباشد.اندکی تخمه کدو را پودر کرده و با آب ترکیب کنید و بنوشید.

 

تخمه کدو برای درمان زخم
تخمه کدو تنبل حاوی مقادیر بالای روی و ویتامین A میباشد که برای درمان زخم مناسب می‌باشد.

 

تخمه کدو برای جوانسازی پوست
مصرف تخمه کدو چروک پوست صورت را نابود کرده و باعث جوان سازی پوست میشود.

 

تخمه کدو برای سرطان پوست
امگا -3 موجود در تخم کدو ي تواند برای پیشگیری و درمان سرطان پوست خوب باشد.

 

خواص تخمه کدو برای موی سر
تخمه کدو برای ریزش مو و رشد مو
تخمه کدو تنبل دارای مقادیر بالایی آهن می‌باشد که برای پیشگیری از ریزش مو شوند و افزایش رشد مو خوب می‌باشد.روغن تخمه کدو را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید, بگذارید یک شب بماند و سپس بشویید.

 

تخمه کدو برای شوره سر
روی موجود در تخمه کدو برای درمان شوره سر خوب می‌باشد.روغن تخمه کدو را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید, بگذارید یک شب بماند و سپس بشویید.

 

فواید تخمه کدو برای لاغری و کاهش وزن
چربی هاي موجود در تخمه کدو میتوانند متابولیسم بدن را افزایش دهند, میزان تعادل هورمونی را حفظ کنند و هم‌چنین باعث کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و کاهش وزن شما شوند. دهد و به بازرسی قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دو کمک کند.