پارس ناز پورتال

راهکارهای خانگی برای اینکه مژه های بلند داشته باشیم

راهکارهای خانگی برای اینکه مژه های بلند داشته باشیم

راهکارهای خانگی برای اینکه مژه های بلند داشته باشیم 

داشتن مژه های بلند در زیبایی افراد بسیار تاثیرگذار هست به خصوص خانم ها دوست دارند که همۀ وقت} مژه هاي بلندی داشته باشند. عاشق آن هستید که مژه هاي بلند داشته باشید؟ چه کسی داشتن مژه هاي بلند آرزویش نیست؟! برای آن‌که به مژه هایمان ظاهری اغراق آمیز بدهیم، از ریمل یا مژه هاي مصنوعی بهره گیری میکنیم. اما تا کی؟ چرا به دنبال درمان خانگی برای داشتن مژه هاي بلند نباشیم؟

 

این نوشتار را بخوانید تا بفهمید چطور ۸ درمان خانگی برای داشتن مژه هاي بلند به کمک شما می‌آیند

 

مراقبت از مژه ها به اندازه‌ي مراقبت از موها مهم هست.

ما همۀ وقت} مراقب موهای مان هستیم، خب چرا به مژه‌هایمان نرسیم؟ همانگونه که مراقبت از موها انها را سالم‌تر میکند، مراقبت از مژه‌ها هم نتایج مثبتی در درازمدت خواهد داشت. کار راحتی هست و لازم نیست به اندازه‌ي موهایتان روی آن ها کار کنید. هروقت سعی کنید مراقبت هرروز از مژه‌هاي‌تان را آغاز کنید،

 

یادتان باشد نتایج آن به سرعت قابل دیدن نخواهد بود. میتوانید در چرخه‌ي بعدی مژه‌هایتان متوجه تغییرات شوید. پس باید دو ماه صبر کنید تا متوجه تفاوت مژه‌هایتان شوید.بیایید ببینیم چطور میتوانیم به صورت طبیعی مژه‌هایي طبیعی و بلندتر داشته باشیم.

 

۱. در پایان هر روز آرایش چشم‌تان را پاک کنید

آرایش روی پوست اطراف چشم جمع می شود که بسیار نازک هست، و ریمل روی مژه‌ها سنگینی میکند. پاک کردن آن در شب به مژه‌هایتان استراحت می دهد. هم‌چنین هنگام پاک کردن آرایش چشم خیلی آرام و محتاط باشید. اگر با مژه‌ها خشن رفتار کنید کم پشت میشوند و ممکن هست مثه سابق رشد نکنند. رشد مجدد مژه‌ها از رشد مجدد مو هاي سر بیش تر طول میکشد پس بهتر هست به آن ها آسیب نزنید.

 

۲. روغن زیتون

روغن زیتون را روی مزه‌ها بمالید. اینکار کمک می کند مژه‌ها بلندتر و قوی‌تر شوند.

 

۳. مخلوط روغن زیتون و روغن قرچک

روغن زیتون را با روغن کرچک مخلوط کنید. حالا آن را روی مژ‌ه‌ها بمالید. اینکار رشد مژه‌ها را تقویت میکند.

 

۴. وازلین

در صورتی که وازلین خالص مرتب و هرشب روی مژه‌ها بهره گیری شود، کمک میکند مژه‌هایتان سریع‌تر رشد کنند و ضخیم‌تر شوند.

 

۵. چای سبز

برگ‌هاي چای سبز را به آب گرم اضافه کنید و این آب را روی مژه‌ها بهره گیری کنید. با اینکار باعث میشوید مژه‌ها سالم رشد کنند و بلندتر، ضخیم‌تر و قوی‌تر شوند.

 

۶. پوست لیموی خیس خورده در روغن کرچک یا زیتون

پوست لیمو را چند روز در روغن زیتون یا روغن کرچک بخوابانید. آن را روی مژه‌ها بمالید تا ساللم رشد کنند.

 

۷. مژه‌هایتان را کوتاه کنید

اینکار واقعا کمک میکند! می توانید مژه‌هایتان را هر دو الی سه ماه، یک‌بار کوتاه کنید. فقط قسمت کوچکی از آن را کوتاه کنید «یک چهارم آن‌ها». کوتاه کردن مژه‌ها فولیکول مژه‌ها را تحریک می کند و باعث می شود سریع‌تر رشد کنند.

 

دقت: بدون بازرسی یک متخصص اینکار را انجام ندهید.

 

۸. رژیم خوراکی

باید یک رژیم متعادل داشته باشید که از درون به رشد سالم موها کمک کند.خوراکی‌هاي زیر برای تقویت سلامت چشم‌ها و مژه‌ها مفیدند:

 

سیب
گواوا
بیش‌تر میوه‌ها
سبزیجات سبز
تخم‌مرغ
گوشت
ماهی

 

موارد بالا همراه با سایر منابع پروتئینی باید در رژیم‌تان گنجانده شوند. هم‌چنین نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.

 

یادتان باشد

هرگز از صبحانه نگذرید و مقداری چربی در رژیم‌تان بگنجانید.به خودتان گرسنگی ندهید تا پوست و استخوان شوید! سالم غذا بخورید و مرتبا ورزش کنید، چه در باشگاه ورزش کنید یا فقط سریع پیاده‌روی کنید.