پارس ناز پورتال

خطرات لاک ناخن در خانم ها بیش از حد تصور

خطرات لاک ناخن در خانم ها بیش از حد تصور

خطرات لاک ناخن در خانم ها بیش از حد تصور 

همانطور که می دانید در لوازم آرایشی خانم ها مواد سمی وجود دارد و همیشه از بابت آن ها هشدارهایی هم صادر شده است. برخی از لوازم آرایشی و بهداشتی حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث بروز مشکلات باروری و سرطان می گردند و دانشمندان در رابطه با آنها هشدار می دهند. یکی از متخصصین اپیدمیولوژی

 

از دانشگاه استنفورد اظهار می کند که محصولات مراقبت از ناخن حاوی مواد سمی و خطرناک هستند. تولین ، فرمالدئید و فتالات دیبوتیل به عنوان سه ماده سمی شناخته شده اند که اگر در معرض این مواد شیمیایی قرار گیرند باعث آسیب رسیدن به هورمون ها و سیستم عصبی می گردند و امکان ابتلا به سرطان یا بروز مشکلات باروری را در فرد بالا می برند.

 

از لاک های پر زرق و برق امروزی گرفته تا فرنچ های قدیمی ، اکثر خانوم ها بدون حتی یک لاک ساده خانه را ترک نمی کنند و لاک زدن از جمله سرگرمی ها و علایق آنها بشمار می آید و بنوعی آرایش ناخن نیز است. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط یکی از دانشمندان مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از ناخن سمی هستند

 

که می توانند بطور جدی بر سلامت فرد اثر می گزارند. این متخصص معتقد است که قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی می تواند در بروز سرطان و مشکلات باروری تاثیر داشته باشد که در قسمت پایین بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

 

محصولات مراقبت از ناخن همانگونه که اشاره شد حاوی مقادیری از مواد سمی و خطرناک هستند که برخی از مواد شیمیایی به کار رفته در آنها از ترکیبات سرطان زایی نظیر فرمالدئید تشکیل شده اند که در بروز اختلالات هورمونی نقش دارند. آن سه ماده سمی که در قسمت بالا مورد اشاره قرار گرفتند بخصوص برای سلامت افرادی که در سالن های زیبایی کار می کنند و با آنها سروکار دارند مضر می باشند.

 

تولوئن بعنوان یک حلال در لاک ها استفاده می شود تا آنها را یکدست نماید این ماده می تواند سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار دهد و باعث ناباروری شود. زیرا کاربرد اصلی تولوئن بعنوان یک افزودنی در بنزین است.فرمالدئید نیز بعنوان یک ماده سرطان زا شناخته شده است که برای سفت و سخت کردن ناخن ها و ضدعفونی کردن ابزارهای مراقبتی ناخن در سالن ها استفاده می گردد.

 

قرار گرفتن در معرض فتالات دیبوتیل که برای یکدست کردن لاک در سالن ها به کار می رود باعث بروز مشکلات باروری می گردد.علاوه بر این سه ماده ، بسیاری از مواد شیمیایی مضر دیگر هستند که در محصولات مراقبت از ناخن بکار می روند. همچنین بسیاری از سالن ها تهویه مناسب ندارند

 

در نتیجه راهی برای ورود و خروج هوا نیست که این امر برای سلامتی افراد شاغل در آن محیط بسیار مضر می باشد. افراد شاغل در این زمینه بیشتر در معرض تماس مستقیم با مواد شیمیایی موجود در محصولات هستند زیرا آنها دائما در حال تنفس هوای تهویه نشده سالن های آرایش می باشند.