پارس ناز پورتال

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا 

وقتی بحث کیفیت خودرو پیش می آید ملاک های مختلفی در نظر گرفته می شود,کمپانی های بزرگی از لحاظ کیفیت خودروها تا به حال زیر سوال رفته اند. تولیدکننده های معتبر دنیای خودرو هر ساله گزارشی از میزان خرابی های تولیدات خود اعلام می کنند که با بررسی آمار و اطلاعات نمایندگی های مختلف به دست آمده،

 

اطلاعاتی که امسال با توجه به حجم زیاد رسوایی های رسانه های شده از سوی کمپانی های معتبر همچون فولکس، مرسدس و میتسوبیشی عملا اعتبار خود را به شکل قابل توجهی از دست داده است.اما دیگر منبع معتبری که برای میزان خرابی های خودروها و کیفیت آنها ملاک قرار می گیرد،

 

آمارهای سالیانه شرکت جی دی پاور است. این شرکت طی 30 سال گذشته اطلاعات اتومبیل های مختلف را جمع آوری کرده و با توجه به آنها نتیجه می گیرد که چه شرکتی بالاترین کیفیت را در اختیار داشته.جی دی پاور امسال هم طبق رسم سال های گذشته آمار خود را منتشر کرده که حاوی نتایج قابل توجهی است.

 

در شرایطی که معمولا برندهای پریمیوم یا ممتاز از صدر فهرست های سالیانه جی دی پاور قرار می گرفتند، امسال شاهد این هستیم که یک برند غیرممتاز یعنی کیا طی حرکتی بی سابقه در 27 سال گذشته در صدر باکیفیت ترین تولیدکننده های خودروی سال 2016 قرار گرفته.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا

کره ای ها با استفاده از طراحان و مهندس های اروپایی توانسته اند سطح محصولات خود را ارتقا دهند، امسال بهترین عملکرد خود را نشان داده و توانسته اند رقبای اروپایی را در زمینه کیفیت پشت سر بگذارند. اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که کیفیت کلی خودروها نسبت به سال گذشته سه درصد بهبود یافته.

 

از 33 برند بررسی شده، 23 شرکت افزایش کیفیت محصولات را تجربه کرده، یک برند درجا زده و بقیه در زمینه افت کرده اند.جی دی پاور به این مسئله هم اشاره کرده که برای دومین سال متوالی خودروهای وارداتی به آمریکا در مجموع کیفیت بهتری از تولیدات داخلی این کشور دارند.

 

کرایسلر و جیپ تنها برندهای آمریکایی هستند که نسبت به سال گذشته ارتقای کیفی قابل توجهی را تجربه کرده اند. این سازمان آماری توضیح داده که برای بررسی کیفیت، آمار خرابی 100 خودروی مختلف از هر برند در 90 روز ابتدایی خرید مورد بررسی قرار گرفته است.

 

این نکته نیز حائز اهمیت است که در نمودارها هرچه عدد به دست آمده (تعداد خرابی) کمتر است، کیفیت تولیدات شرکت مورد نظر وضعیت بهتری داشته. یکی از نکات جالب فهرست منتشرشده مربوط به وفاداری خریداران است. طبق توضیحات دی جی پاور 100 درصد کسانی که خودروی آنها خرابی جدی را تجربه نکرده

 

برای خرید اتومبیل بعدی باز هم به سراغ همان برند رفته اند. این در حالی است که حتی با یک خرابی جدی این میزان 50 درصد کاهش یافته است.در نهایت باید به این مسئله اشاره کرد که 100 خودروی مورد بررسی از هر برند در کلاس های مختلف قرار داشته اند و جی دی پاور در مجموعه به این نتیجه رسیده

 

که برندهای کیا، پورشه، هیوندای، تویوتا، ب ام و و شورولت در صدر فهرست باکیفیت ترین تولیدکننده ها قرار گرفته اند. در ادامه سعی کرده ایم به بررسی بهترین خودروهای هر کلاس بپردازیم که از سوی جی دی پاور معرفی شده اند.

 

خودروی کامپکت: تویوتا کرولا

کرولا همیشه در مطالعه کیفیت ابتدایی جی دی پاور قوی عمل کرده و در این بخش به رتبه اول دست یافته است. کیا فورته و هویندای الانترا نیز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفته اند. بسیاری از کارشناس ها طی سال های گذشته نسبت به طراحی خودروهای تویوتا ایرادات فراوانی را مطرح کرده اند

 

اما اکثر آنها با انتخاب محصولات این شرکت به عنوان باکیفیت ترین های دنیا از سوی جی دی پاور به احتمالا فراوان موافق هستند. کورولا که سابقه طولانی در میان خودروهای کامپکت دارد، نسل یازدهمش را از سال 2012 تجربه کرده.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا

خودروی کوچک: هیوندای اکسنت

در بخش خودروی کوچک، هیوندای اکسنت با افتخار در رتبه اول قرار گرفته و شورولت سونیک و کیا ریو در تعقیب این خودرو هستند. اکسنت در بعضی کشورها تحت عنوان هیوندای آی 25 هم شناخته می شود. خودرویی که تولیدش از سال 2010 به صورت رسمی شروع شد و در سال 2011 با اضافه شدن

 

بعضی قابلیت های جانبی به روز شد. نکته قابل توجه این است که هیوندای این مدل از خودروهای کوچک خود را طی سال های اخیر به روز نکرده اما همچنان از خط تولید مناسبی برای آن استفاده می کند.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاام پی وی کامپکت: کیا سول

اگرچه کیا در میان همه خودروسازها بهترین رتبه را دارد اما تنها دو مدل آن در رتبه اول قرار دارد. کیا سول باکیفیت ترین خودروی این بخش بوده و درواقع تنها خودروی ام پی وی حاضر در فهرست جی دی پاور است. در این بخش هیچ خودرویی نتوانسته به متوسط کیفیت دست پیدا کند.

 

ام پی وی شاید ناشناخته ترین کلاس خودرویی هم در ایران باشد. این دسته که برای اولین بار در اروپا شکل گرفت، اتومبیل هایی را دربر می گیرد که به نوعی میان رده هستند و هر چند خصوصیات یک کامپکت را در اختیار دارند اما می توان از آنها برای خودروی خانواده نیز استفاده کرد.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاشاسی بلند: کیا اسپورتیج

اسپورتیج دیگر خودروی کیا است که توانسته در یک بخش رتبه اول را به خود اختصاص دهد. این شاسی بلند کوچک رقبایی همچون هیوندای توسان و بیوک انکور را پشت سر گذاشته و رتبه نخست باکیفیت ترین شاسی بلند سال 2016 را به دست آورده. البته در بخش ممتاز این رتبه به پورشه ماکان رسیده

 

اما همچنان حضور اسپورتیج از سوی تولیدکننده ای که تا همین چند سال پیش حرفی در بازار شاسی بلندها نداشت، جای تعجب بسیاری دارد. نسل چهارم این خودرو از سال جاری میلادی وارد بازار شده.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی کوچک ممتاز: لکسوس سی تی

لکسوس سی تی که نسخه لوکس تویوتا پرپوس است در برابر ب. ام. و سری 2 و مرسدس بنز سی. ال. ای پیروز شده و رتبه اول باکیفیت ترین خودروی بخش کوچک ممتاز را به دست آورده است. باید به این نکته توجه کرد که جی دی پاور محصولات مختلف را در دو رده معمولی و ممتاز قرار داده و آنها را به صورت جداگانه با یکدیگر مقایسه کرده.

 

برندهای ممتاز معمولا از قابلیت های به مراتب بهتری از محصولات معمولی بهره می برند، تولید آنها نیز محدودتر است. برندهایی همچون ب. ام.و، مرسدس، پورشه و لکسوس در شاخه ممتاز قرار می گیرند. در شرایطی که پریوس تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای حال حاضر دنیا شده،

 

دیدن نسخه لوکس آن به عنوان باکیفیت ترین محصول کوچک بازار جهانی عجیب نیست خودرویی که موتوری 1.8 لیتری را به شکل هیبرید در اختیار دارد.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی اسپورت کامپکت: کاسکادا سایون تی سی

امسال در بخش باکیفیت ترین خودروهای اسپورت کامپکت شاهد حضور دو خودروی بیوک کاسکادا و سایون سی تی در رتبه اول هستیم. در این بخش باید به این مسئله توجه کرد که بیوک کاسکادا در اصل همان اپل کاسکادا است که با برند بیوک در آمریکا به فروش می رسد. سایون تی سی در اصل از مجموعه تولیدات کمپانی تویوتا است که با برند سایون در بعضی نقاط دنیا در اختیار خریدارها قرار می گیرد.

 

هیوندای ولوستر نیز در رده بعدی قرار دارد. خودرویی که باز هم طرفداران بسیاری در ایران دارد. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که کاسکادار از سال 2016 با تغییرات گسترده ای وارد بازار آمریکای شمالی شده و با توجه به تمام مشخصاتی که در اختیار دارد، آن را می توان در میان بهترین اسپورت کامپکت هایی قرار داد که در حال حاضر تولید می شوند.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا

خودروی ممتاز کامپکت: لینکلن ام کی زی

پیشروی کلاس خودروهای ممتاز کامپکت لینکلن ام کی زی است و خودروهای لکسوس ای اس و ب. ام. و سری 3 در تعقیب آن هستند. فورد برای طراحی این خودرو از پلتفرم اولیه فیوژن استفاده کرده و سعی کرده با اضافه کردن قابلیت های رفاهی و البته افزایش قدرت خروجی آن را در فهرست محصولات ممتاز لینکلن قرار دهد.

 

ام کی زی در بهترین مدل خود از یک موتور 3.7 لیتری با قدرت خروجی 240 اسب بخار بهره می برد. مشخصاتی که می تواند برای یک کامپکت لوکس بهترین عملکرد را در اختیار راننده قرار دهد. البته نباید فراموش کرد ام کی زی در کنار کیفیت بهتر از دیگر رقبایش، شاید ظاهری عجیب تر و متفاوت تر را ارائه کند. مسئله ای که توانسته آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین خودروهای کامپکت آمریکا کند.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی اسپورت ممتاز و کامپکت: آئودی تی تی

آئودی تی تی در این بخش بهتر از همه عمل کرده و در رتبه اول قرار گرفته است و دو رقیب هموطن یعنی پورشه باکستر و پورشه کیمن در رده های بعدی جای دارند. در شاخه ای که با توجه به نوع استفاده از محصولات آن شاهد خرابی های زیادی هستیم، آئودی تی تی المانی بهترین عملکرد را از خود نشان داده و توانسته همچنان در بهترین فهرست جی دی پاور قرار گیرد.

 

این خودروی کامپکت و اسپورت آئودی برای اولین بار در سال 1998 معرفی شد و نسل سوم آن دو سال پیش وارد بازار جهانی شد. طراحی جذاب و موتوری دولیتری که قدرت خروجی 230 اسب بخاری را در اختیار تی تی قرار می دهد، این اتومبیل را تبدیل به یکی از بهترین انتخاب ها برای نسل جوان کرده. نسلی که به دنبال یک خودروی کوچک، قدرتمند و جذاب است.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی میان سایز: تویوتا کمری

همانند کرولا، کمری نیز در مطالعه کیفیت ابتدایی جی دی پاور خوش می درخشد. در بخش باکیفیت ترین خودروی میان سایز، پس از کمری، خودروهای نیسان آلتیما و هوندا آکورد در رده های بعدی هستند. کمری همچون کرولا یکی زا قدیمی ترین و با پرطرفدارترین تولیدات، برند ژاپنی است و نسل جدید آن که تحت عنوان ایکس وی 50 شناخته می شود با کمی به روز رسانی از سال 2012 روانه بازارهای جهانی شده.

 

کمری نسبت به آلتیما و آکورد که در این بخش رتبه های بعدی را به دست آورده اند، ظاهری قدیمی تر دارد اما همچنان از سوی تویوتا با کیفیتی قابل توجه تولید می شود. جی دی پاور به این نکته اشاره کرده که 75 درصد قطعات مورد استفاده برای تولید مدل فعلی در آمریکا از این کشور گرفته شده و یکی از دلایل باکیفیت بودن آن همین مسئله است.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی اسپورت میان سایز: دوج چلنجر

شگفت انگیز است که تنها دوج چلنجر در این بخش بالاتر از متوسط کلاس عمل کرده و به تنهایی در رده اول قرار گرفته است. در ابتدا توضیح دادیم که امسال هم تولیدکننده های امریکایی نسبت به رقبای آسیایی و اروپایی عقب افتاده و حضور یک محصول آمریکایی تنها در این بخش نشان دهنده همین موضوع است.

 

نسل سوم چلنجر که از سال 2011 روانه بازار شد، طی سال های اخیر بارها به روزرسانی شده و قابلیت های بسیاری به آن اضافه شده است.غول عضلانی آمریکایی توانسته دیگر رقبای هموطن خود را پشت سر گذاشته و با به دست آوردن امتیازی بالاتر از میانگین اعلام شده به تنهایی در بخش خودروی اسپورت میان سایز قرار گیرد.

 

چلنجر به صورت پیش فرض یک موتور 6.2 لیتری را در اختیار داشته و خصوصیاتی آشنا برای علاقه مندان به ماسل های امریکایی را ارائه می کند.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی ممتاز میان سایز: لکسوس جی اس

در بخش خودروهای ممتاز میان سایز رقابتی سختی شکل گرفته اما بازوی لوکس تویوتا یعنی لکسوس هنوز هم بهترین است. لکسوس جی اس در رده اول قرار گرفته در حالی که آئودی ای 7 و هیوندای جنسیس در تعقیب این خودرو هستند. تویوتا با زیرمجموعه لوکس خود طی سال های اخیر بارها ثابت کرده که در این زمینه حرف اول را می زند و دیگر رقبایش همچون هیوندای و آئودی هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

 

جی اس که برای اولین بار در سال 1991 معرفی شده، در حال حاضر نسل چهارم خود را تجربه می کند و به تکامل مهندسی در بخش خودروهای میدسایز رسیده. تویوتا حتی برای این مدل از لکسوس گزینه قراردادن موتور پنج لیتری یوآر را هم فراهم کرده که به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین گزینه های شرکت ژاپنی شناخته می شود.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی اسپورت ممتاز و میان سایز: پورشه 911

همانند بخش خودروهای اسپورت میان سایز، تنها یک خودرو بالاتر از حد متوسط این قسمت عمل کرده و آن پورشه 911 است، نوع استفاده از این دست خودروها و علاقه خریدارانش به سرعت بالا معمولا خرابی های بسیاری را به همراه دارد و همین مسئله دلیل اصلی حضور نداشتن خودروی دیگری جز 911 بالاتر از میانگین اعلام شده است.

 

پورشه طی سال های اخیر تغییرات اساسی را در خط تولید خود به وجود آورده و توانسته میزان خرابی محصولاتش را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.مطمئنا آلمانی ها با توجه به اینکه پورشه 911 یکی از پرمخاطب ترین خودروهای شان است، تمرکزی بیشتری روی این محصول کرده و توانسته اند،

 

کیفیت آن را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. جی دی پاور در این بخش رتبه های بعدی را اعلام نکرده اما می توان بسیاری از خودروهای اسپورت اروپایی که خرابی زیادی دارند را به عنوان گزینه های بعدی 911 درنظر گرفت.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی بزرگ: هیوندای آزرا

در بخش خودروهای بزرگ، هیوندای آزرا در رتبه اول قرار گرفته و بیوک لاکراس و شورولت ایمپالا رده های بعدی را در اختیار دارند. در بخشی که معمولا خودروهای آمریکایی طرفداران بیشتری داشته و سابقه طولانی تری هم دارند، حضور هیوندای نشانه از موفقیت قابل ملاحظه کره ای ها حتی در بازارهای خارجی دارد.

 

آزرا در کشورمان هم محبوبیت بالایی دارد و حالا به نظر می رسد که یکی از باکیفیت ترین تولیدات دنیا است. در این بخش کره ای ها با تولید محصولاتی همچون اپتیما و کادنزا حرف های بسیاری برای گفتن دارند اما هیچ کدام از آنها نتوانسته اند رتبه اول تا سوم باکیفیت ترین خودروهای بزرگ سال 2016 را به خود اختصاص دهند.

 

آزرا به ع نوان یک سدان چهاردر با گزینه های متعددی در زمینه موتور به فروش می رسد که از جمله آنها می توان به نسخه 3 لیتری اشاره کرد که چیزی حدود 250 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیاخودروی شهری: شورولت اسپارک

شورولت اسپارک تنها خودرویی است که در زیرمجموعه خودروهای شهری رتبه بندی شده و مدل دیگری نتوانسته بالاتر از متوسط این بخش قرار بگیرد. نکته قابل توجه این است که اسپارک در اصل چهارمین نسل خودرویی است که در ابتدا تحت عنوان دوو ماتیز شناخته می شد و در کشورمان نیز طرفداران بسیاری داشت.

 

این خودرو که از سال 2015 به صورت رسمی وارد بازار جهانی شد، موتوری 1.4 لیتری را در اختیار داشته و 98 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.با توجه به مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی مناسب، اسپارک توانسته تبدیل به یکی از محبوب ترین تولیدات شورولت در آمریکا شود.

 

خودرویی کوچک که تمام نیازهای شهری راننده را برطرف کرده و با اینکه در کلاس شهری قرار می گیرد اما ظاهر قابل قبولی را در اختیار دارد.

خودروهای با کیفیت در تمام دنیا