پارس ناز پورتال

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینی

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینی

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینی

خودروهای چینی در نوع مفهومی خود یکی از بهترین ها در دنیا میباشند, تولید کنندگان ماشین در چین به فکر ایجاد ایده هاي مدرن افتاده اند. بیش از اندازه چین را حداقل گرفتن کاری هست خطا و تبعات خوبی ندارد. صنعت خودروی این کشور با همه ي معایبی که اعم از ایمنی پایین, کیفیت تولید نه عمده بالا و نیز کپی برداری پدیدار در اساس طراحی,

 

به سرعت در حال رشد هست و توانسته به خوبی سیر صعودی خود را حفظ کند. هر چه محصولات چینی بازار ایران را محصولاتی کم کیفیت و نه عمده معتبر تشکیل میدهند, اما برخی حرکات همین سازندگان نشان میدهد دست شان برای ترقی خالی نیست و کاملا با افق و راهبرد به سمت جلو حرکت می کنند.

 

اگر گزاف نباشد, خودروهای مفهومی برندهای چینی این روزها در نمایشگاه‌هاي گوناگون اتومبیل جولان می دهند و به محض رونمایی با موجی از پیشباز, انتقاد و شایعات همراه می شوند.موضوع اصلی اما تاثیرگذاری این کانسپت‌ها روی نگرش عمومی به سازندگان چینی هست که در طول دو سه سال جدید به شدت تغییر کرده و کم‌کم انها را به انتخاب‌هاي مقبول تر از گذشته تبدیل نموده هست. این جا به طور مختصر با ۱۸ خودروی مفهومی اعم از سدان,

 

کوپه و شاسی بلند که حاصل خلاقیت و تلاش شرکت هاي چینی از قبیل چری, لیفان, جک و … آشنا میشویم. این خودروها از آنجا برای ایرانی‌ها از اهمیت ویژه‌اي برخوردارند که احتمالاً به زودی شاهد ورود برخی از انها به بازار کشور خواهیم بود, چه به صورت تولیدی و چه به شکل وارداتی. در قسمت اول با ۹ خودروی مفهومی چینی ها آشنا شوید.

 

چری تیگو نیو
چری خودروساز چینی به دنبال ترویج حضور خود در بازارهای جهانی هست و میخواهد اینکار را با محصولات جدیدی انجام دهد. یکی از این محصولات شاسی‌بلند کامپکتی خواهد بود که نخستین علامت‌ها از آن پدیدار گشته هست. این اتومبیل در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی خواهد شد و هم‌اکنون اسکچ هاي طراحی آن منتشر شده هست.

 

هنوز نام این شاسی‌بلند مشخص نشده اما گفته شده که از فلسفه طراحی تکامل یافته کمپانی سود خواهد برد. این ماشین که همانند مفهومی آن سال گذشته در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد از زبان طراحی جدیدی سود می‌برد که به طور اختصاصی به چری متعلق هست گرچه برخی علامت هاي برند تویوتا را نیز با خود دارد.

 

مدل اف.وی۲۰۳۰ «FV2030» فرمی کوپه مثل داشته و طرحی رادیکال دارد و به لطف درب هاي نیمه شفاف, رینگ و لاستیک غول آسا, و نیز چراغ هاي ال اي دی ظاهری جسورانه دارد.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیارو کانسپت
این خودروی عجیب چینی توسط شرکت اس.دبلیو.ام موتورز که یکی از زیرمجموعه هاي برلیانس هست طراحی شده و با بدنه دو رنگ, موتور برقی, سقف کوتاه کوپه مثل و نیز رینگ هاي بزرگ قادر هست تا با گنجاندن۵ سرنشین بزرگسال, تجربه حمل و نقل با نیروی الکتریکی را به خریدارانش ارائه کند.

 

برلیانس برنامه دارد با کمک شاینری که از سازندگان سرشناس موتورسیکلت در چین هست, این خودروی دیدنی را روی خط تولید خود در آلبوم «جین بی» چین ببرد. گفته شده ارو به لطف تکنولوژی جدید خود با یکبار شارژ کامل تا ۵۸۰ کیلومتر برد خواهد داشت.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینی
جیالینگ اس۳۳۰ یوشنگ
گرچه نام خود را به شکلی موذیانه از روی برند آمریکایی سرشناس یعنی جی.ام.سی کپی کرده اما زیرکانه با خلق یک حجم جدید, شباهتی دیدنی به همانند آمریکایی پیدا کرده هست. این اتومبیل با ظاهری که از مدلهای تولیدی دور هست کوشش دارد تا در رده اس یو وی- پیکاپ هاي کوچک به رقابت پرداخته

 

و سهم مناسبی از بازار چین را به خود اختصاص دهد. دو چراغ بزرگ جلو در کنار فرم عضلانی بدنه و جلوپنجره تیره این اتومبیل به بیننده حسی توام با هیجان را القا میکند. این ماشین احتمالاً از موتور هیبریدی سود می‌برد و به آخرین تکنولوژی هاي ارتباطی روز مجهز هست.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیهونتنگ EV الکتریکی
به جگوار چشم دارد اما شبیه بورگوارد هم هست و در عین حال فرم کلی خود را دارد. کوچک و پویا و الکتریکی تعریفی بوده که شاید طراحان پیش از فرآوری ان مطلوب داشته اند و در نهایت نیز کلیتی معقول را شکل داده اند. این اتومبیل به زودی روی خط تولید میرود.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیهونگ کی کانسپت یو
نگاه شما به صنعت خودروی چین با این محصول تغییر میکند. هونگ کی از 1950 به تولید اتومبیل مشغول هست و نمادش نیز یک گل آفتابگردان هست. مدل یو کانسپت هم چیزی بین یک اشکودای کاروک, یک لینکلن و حتی یک لکسوس هست اما از نوع چینی. ظاهر دلفریب و لوکسی دارد که خشن هم هست

 

و این یعنی چینی ها تلاش دارند به سمت تولیدات جدی تر گام بردارند. از حق نگذریم طراحی بدنه و اتاق مفید از کار درآمده و هونگ کی هم امید زیادی به موفقیت این اتومبیل دارد.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیچری تیگو۵ نیو
اما در حالی‌که همه ي منتظرند تا نسل جدید کراس‌اوورهای شرکت چری را در نمایشگاه فرانکفورت ببینند, قرار هست تا ابتدای سال آینده نسل جدید چری تیگو 5 به بازار ایران وارد شده و احتمالاً روی خط تولید رود. این ماشین که با همانند فعلی کاملا طرح متفاوتی دارد, از بدنه‌اي مدور و مواج بهره برده و به آخرین زبان طراحی چری مجهز شده هست.

 

گرچه در نمای جانبی چری «Tiggo 5» جدید نمره خوبی نمیگیرد. طراحی شیشه‌ها تغییر کرده و خطی که سرتاسر نمای جانبی کشیده شده بود و به اتومبیل ظاهر عضلانی‌تری می‌داد نیز حذف شده هست.در قسمت عقبی ماشین اما چری کم‌کاری‌اش را جبران کرده هست؛ سپر و چراغ‌هاي عقب کاملا جدید و زیباترند,

 

محل پلاک نیز به پایین‌ترین قسمت درب صندوق آورده شده و جای خالی پلاک اکنون با لوگوی چری پر شده هست. رینگ‌هاي جدید ۱۸ اینچی, سقف دو رنگ و سانروف پانوراما با طول تقریبی ۱۰۰ سانتیمتر «حدود ۲۰ سانتیمتر بزرگتر از نسل گذشته» آخرین مشخصات جدید تیگو ۵ مدل ۲۰۱۸ هست.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیفاو رنز
این ماشین که فاو چین آنرا با نام دقیق «Ranz RF-EA2 C» به کمک تویوتا ساخته به لطف طراحی متفاوت و گرچه متقارن خود توانست در نمایشگاه ماشین پکن در سال 2016 به خوبی بدرخشد و نگاه ها را به خود جلب کند. جلوپنجره رنز واقعا زیباست و در کنار چراغ هاي تیزی که در دو گوشه اتومبیل در درون هواکش هاي بزرگ سپر قرار گرفته فرمی پویا را به همراه اورده هست. فعلاً خبری از تولید این محصول نیست اما فاو بدش نمی‌آید در این حیطه نیز خود را محک بزند.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیجک اس سی 5
ظاهر این اتومبیل هرچه در نسل گذشته به محصولات هیوندای و آئودی شبیه بود, در نسل جدید از زبان طراحی اختصاصی خود سود برده و چهره خشنی به خود گرفته هست. کانسپت این اتومبیل با نام اس‌سی۵ دارای نوارهای کرومی با طراحی خاص سپرهای جلو هست که در نوع یک مد طراحی جدید و شایع در میان سازندگان چینی هست

 

و اخیرا به شکلی ویژه در شاسی بلندها و کراس اوورها به کار میرود. جک SC-5 مطابق مد روز طراحی شده و نوار کرومی که چراغ هاي عقب را به یک دیگر متصل میکند نیز در این ماشین تعبیه شده هست.گرچه چراغ هاي عقب بزرگ به تدریج در حال حذف شدن میباشند اما جک در این راستا برخلاف مد پیش رفته و چراغ هایي بزرگ

 

را در SC-5 تعبیه کرده که تقریباً تا وسط قسمت پشت آن کشیده شده اند. بدبختانه جک درهای این اتومبیل را باز نکرده و اطلاعاتی از جزئیات داخلی SC-5 منتشر نکرده هست.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینیچانگان یویو
درست وقتی که دارید از خودروی بتمن با ظاهری مخوف میترسید , با یک مارک بزرگ چانگان روبرو میشوید که جلوی یک کانسپت چینی برای شما آشنا به نظر می‌رسد. این ماشین محصول همکار چینی سایپا هست که با نام یویو چندی پیش رونمایی شد و سر و صدای بسیاری نیز ایجاد کرد.

 

چانگان که با سایپا ارتباط خوبی دارد, چندی پیش از یک شاسی بلند مخوف با ظاهری جسورانه رونمایی کرد که گفته میشود احتمالاً از طرح کلی آن در تولید نسل جدید سی‌اس 75 بهره گیری میشود. فرم کوپه مثل و دماغه تیز این اتومبیل مهمترین نکته‌اي هست که همۀ به خوبی آن آن یاد می کنند. چانگان که برای بازار ایران برنامه ویژه‌اي دارد, قرار هست به زودی نسل فعلی سی‌اس 75 را در ایران تولید کند.

معرفی خودروهای برتر مفهومی برندهای چینی

خودروهای چینی،خودروهای جدید چینی،بهترین خودروهای چینی،خودروهای مدرن چینی،اتومبیل مفهومی چینی