پارس ناز پورتال

معرفی بهترین خوراکی های پروتئینی برای کاهش وزن

معرفی بهترین خوراکی های پروتئینی برای کاهش وزن

معرفی بهترین خوراکی های پروتئینی برای کاهش وزن 

بهترین منابع پروتئینی برای کاهش وزن و لاغری رابه شما معرفی می‌کنیم، میتوانید از آنها در رژیم هاي خود استفاده کنید. اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، احتمالا نیازی به یادآوری این نکته نیست که نیاز به مقادیر زیاد پروتئین خواهید داشت. پروتئین حتی از تعداد زیادی از منابع گیاهی، شما را سریعتر به اهداف کاهش وزن تان میرساند.

 

بهترین گزینه هاي غذایی سرشار از این ماده مغذی که حاوی کمترین میزان کالری هم هستند، از این قرارند:

 

تخم مرغ: هردو شماره تخم مرغ تنها 140 کالری دارد در حالیکه 14 گرم پروتئین به بدن شما می‌رساند. چربی موجود در زرده تخم مرغ قندخون شما را بازرسی می‌کند و باعث کاهش میل به پرخوری میشود. یافته ها حاکی از آنند که مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه هورمون گرلین که مرتبط با گرسنگی است را کاهش می‌دهد.

 

ماهی سالمون:هر 3 اونس از این ماهی 22 گرم پروتئین به بدن شما میرساند. این نوع ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که باعث افزایش سوزاندن چربی بدن میشود و به حفظ اشتها نیز کمک میکند.

 

پنیر کم چرب:یک فنجان از این نوع پنیر ۲۸ گرم پروتئین دارد و مصرف آن به زنان دارای اضافه وزن توصیه می‌شود.

 

سینه مرغ بدون پوست:هر تکه سینه مرغ دارای ۲۶ گرم پروتئین و تنها ۱۲۸ کالری است. مصرف روزانه سینه مرغ به کسانی که قصد کاهش وزن سریع دارند توصیه میشود.

 

عدس:منبع غنی از پروتئین، فیبر و موادمعدنی است و همچنین دارای کالری کم و تقریباً بدون چربی است. یک فنجان عدس پخته شده حاوی ۲۲ گرم پروتئین، ۳۰۰ کالری و کمتر از یک گرم چربی است.

 

کره دانه هاي چرب:روغن بادام زمینی، بادام، گردو و دیگر دانه هاي مشابه، منابعی غنی از پروتئین هستند. تقریباً هردو قاشق از این روغن دارای ۷ گرم پروتئین است. مصرف روزانه انواع مختلف این روغن در مقادیر کم، یک رژیم غذایی مناسب محسوب میشود که پروتئین مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌نماید.

 

تخم کدو:کدو سرشار از فیبر، موادمعدنی و ویتامین ها است. 28 گرم تخم کدو حاوی هشت گرم پروتئین و مقادیر زیادی موادمعدنی شامل پتاسیم، منگنز و آهن است. البته بدلیل داشتن چربی بالا، باید در میزان مصرف آن دقت کرد.

 

بوقلمون:هر 100 گرم از گوشت بوقلمون حاوی 25 گرم پروتئین و تنها 140 کالری انرژی است. توجه داشته باشید که مقدار سدیم دراین گوشت بالاست. بهتر است گوشت تازه بوقلمون را تهیه کرده و آنرا کباب کنید تا از مصرف مقدار اضافه نمک و سدیم جلوگیري شود.