پارس ناز پورتال

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

بیت کوین (BTC) تقریباً 50 درصد از ابتدای سال تا به امروز کاهش یافته است، در حالی که اکثر آلت کوین های پیشرو از ابتدای سال 2022 حدود 90 درصد کاهش یافته اند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از بازارهای رمزنگاری خارج شوید زیرا نیمه اول سال بدی را سپری می کنیم.

 

در ادامه با گزارشی از سایت اخبار کریپتو فارسی همراه باشید تا بیاموزید که چگونه می توانید در شرایط فعلی بازار ارزهای دیجیتال، از طوفان عبور کنید.

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

 

چه اتفاقی افتاده است؟

بازارهای رمزنگاری پس از رکوردهایی که در سال 2021 به جا گذاشتند، در شروع امسال افت کردند. سال گذشته شاهد رکورد های قیمتی بالای کریپتو، بازار NFT در حال انفجار با فروش میلیون ها JPEG، گسترش بازار DeFi فراتر از اتریوم (ETH) و چند زنجیره ای شدن بودیم.

 

امروز شرایط فرق کرده است. ما به شدت از بالاترین رکوردهای تاریخ فاصله گرفته ایم. سقوط اخیر UST و LUNA باعث سقوط قیمت‌ها شده است، زیرا سرمایه‌گذاران یادآوری جدی از میزان ریسک دارایی‌های رمزنگاری شده دریافت کردند.

 

 سرمایه گذاران کریپتو احساس ناراحتی می کنند و با توجه به شاخص ترس و طمع ، آنها در “ترس شدید” هستند.

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

اما این بدان معنا نیست که سرمایه گذاران باید کریپتو را ترک کنند و منتظر بمانند تا بازار صعودی بعدی دوباره بازگردد.

 

اکنون سرمایه گذاران کریپتو چه کاری می توانند انجام دهند؟

 

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه سرمایه گذاران می توانند در این بازار نزولی کریپتو انجام دهند.

 

1- به سمت استیبل کوین های قابل اعتماد حرکت کنید

 

اگر نگران هستید که بازار نزولی ادامه پیدا کند و قیمت دارایی ها یک مرحله دیگر پایین بیاید، می توانید بخش بزرگی از دارایی های خود را به استیبل کوین منتقل کنید.

 

با این حال، احتمالاً می خواهید از استیبل کوین های قابل اعتماد استفاده کنید. USDC و BUSD شاهد ورود سرمایه بوده اند که نشان می دهد سرمایه گذاران به این استیبل کوین ها بیش از سایرین اعتماد دارند. در همین حال، محبوب ترین استیبل کوین، تتر (USDT) به تازگی ثابت کرد که می تواند بازخریدهای بزرگ را مدیریت کند.

 

با استفاده از استیبل کوین های دلاری، شانس خود را برای محافظت از سبد خود در برابر افت شدید ارزش در صورت سقوط بازار افزایش می دهید،همچنین به شما این امکان را می دهد که به محض اینکه بازار دوباره صعودی شد، به سمت فرصت های خرید بروید.

 

2- حرکت به سمت دارایی های با کیفیت بالا

اگر تحلیل نزولی ادامه دار ندارید و نگران هستید که ممکن است چرخش بازار را از دست بدهید، می توانید سرمایه خود را از سکه های با سرمایه کوچک و متوسط ​​به دارایی های با کیفیت بالاتر مانند BTC و ETH منتقل کنید.در گذشته ضرر BTC و ETH نسبت به سایر الت کوین ها کوچکتر بود. 

 

3- هولد کنید 

در نهایت، اگر به موفقیت آینده دارایی‌های رمزنگاری که در اختیار دارید اطمینان دارید، می‌توانید آنها را “HODL” کنید و منتظر بازار نزولی باشید.علاوه بر HOLDing، می‌توانید دارایی‌هایی را که بیشتر به آنها اعتماد دارید نیز افزایش دهید.

 

مسلماً این برای تازه واردان بسیار دشوار خواهد بود، اما اگر تاریخ تکرار شود، بسیاری از دارایی‌های کریپتو که بیش از 90 درصد از زمان اوج خود افت کرده‌اند، ممکن است دوباره به بالاترین حد خود برسند. با این حال، مانند همیشه هیچ تضمینی در مورد آینده وجود ندارد، بنابراین فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر راهنمای مبتدیان برای استراتژی های مبادله ارز دیجیتال را بخوانید.

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟

4- استیک کنید

دارایی های خود را در پلتفرم های قابل اعتماد مثل صرافی های معتبر استیک کنید و در قبال آن سود سالانه دریافت کنید.مقدار سود برای هر ارز در هر پلتفرمی  متفاوت است. پس به دنبال بهترین گزینه برای سپرده گذاری یا استیک کردن باشید.

 

5- از گزینه های فروش استفاده کنید

اگر تسلط کافی به ابزار فیوچرز دارید میتوانید با مدیریت سرمایه بخش اندکی از سرمایه خود را برای این کار کنار بگذارید.در این روش شما مثلا ارزی را در قیمت 100 دلار می فروشید و با کاهش قیمت، آن را در 80 دلار بازخرید میکنید. و در اینجا شما 20 دلار سود کرده اید.

 

سخنان پایانی

همیشه سعی کنید برای سرمایه گذاری سبد متنوعی از دارایی های کم ریسک تا پر ریسک ایجاد کنید و هیچگاه با پولی که نمیتوانید از دستش بدهید در بازار های ریسکی سرمایه گذاری نکنید.

 

تیم اخبار کریپتو فارسی متشکل از افراد متخصص این حوزه است که در تلاش است تا شما را از تازه ترین و مهم ترین اخبار روز ارز دیجیتال باخبر کند. ما همچنین مقاله های آموزشی  معتبر و مهم این حوزه را برای شما آماده می کنیم تا بتوانید در این بازار، با علم تصمیم های درست و سودآور بگیرید.

در بازار خرسی و نزولی چگونه سرمایه گذاری کنیم؟