پارس ناز پورتال

هر آنچه باید در مورد انتخاب و خرید پمپ آب استخری بدانید

هر آنچه باید در مورد انتخاب و خرید پمپ آب استخری بدانید

پمپ استخر چیست؟

پمپ استخر مهمترین بخش سیستم فیلتراسیون استخر است و اگر وجود نداشته باشد، آب به فیلتر پمپ نمی شود. در نتیجه هیچ گردشی وجود نخواهد داشت و آب تصفیه نمی شود. وجود سیستم فیلتراسیون و همچنین پمپ استخر جزء جدایی ناپذیر هر استخر است.

 

تمام سیستم های گردش استخر باید حداقل یک فیلتر و یک پمپ داشته باشند. پمپ آب با مکیدن آب از طریق کفگیر استخر یا سرریز شدن آب از سوراخ های اطراف استخر کار می کند.پمپ استخر باید در مدت زمان معینی تمام آب استخر را تعویض و فیلتر کرده و پس از تمیز شدن به استخر برگرداند.

 

عملکرد فیلتر استخر تمیز کردن آب از اجسام کوچک و برخی ناخالصی ها است. در نهایت نمک از قسمت های دیگر سیستم تصفیه مانند دستگاه پمپ کلر زنی و UV عبور کرده و توسط جریان آب به استخر بازگردانده می شود. پمپ استخر از نظر هد یا دبی، چیدمان قطعات، تفاوت آن با سایر پمپ ها و ظرفیت مناسب برای استخر بسیار مهم است که این مقاله قصد دارد به آن بپردازد.

هر آنچه باید در مورد انتخاب و خرید پمپ آب استخری بدانید

پمپ استخر چگونه کار می کند؟

 

پمپ استخر آب را به دو طریق می کشد: کفگیر یا سرریز. در روش اول یک کفگیر در بالای قسمت عمیق استخر و یک شیر مکنده در عمیق ترین قسمت استخر نصب می شود تا آب را به پمپ هدایت کند.

 

بهترین ارتفاع برای نصب پمپ کمتر از ارتفاع شیر مکش است، زیرا دقیقاً زیر مرکز ثقل استخر قرار می گیرد و مکش خوبی دارد. این کار باید فشار کافی آب ورودی به پمپ را تضمین کند. حدود 80 درصد آب ورودی به پمپ از شیر مکش کف استخر و 20 درصد باقی مانده از فیلتر می آید.

 

هنگام طراحی یک استخر، مهم است که به یاد داشته باشید که برنامه ریزی محل پمپ بسیار مهم است. به زبان ساده، هنگام برنامه ریزی و ساخت استخر، لازم است چاهی برای قرار دادن پمپ استخر تعبیه شود، در غیر این صورت نمی توان پمپ را نصب کرد و در نهایت باید از پمپ شناور یا پمپ استخر استفاده کرد. اب. به سمت سیستم تخریب هدایت می شود، دور انداخته می شود.

 

معایب این کار بسیار است; علاوه بر هدر رفتن آب، مصرف گاز، برق و مواد شیمیایی (کلر و اسید) به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه بر این، جاروبرقی ها و پمپ های شناور نیاز به تلاش انسانی دارند که در نهایت باعث کاهش طول عمر تجهیزات استخر می شود.

 

مزیت وجود پمپ در قلب گردش و نظافت استخر، نیاز به پاک کننده ها و تجهیزات نظافت استخر را بی نیاز می کند. پس از کوبیدن، آب به داخل پمپ و سبد صافی وارد می شود.سبد صافی داخل محفظه پمپ استخر.

 

اجزا و قطعات اصلی پمپ استخر

 

هر پمپ دارای سه قسمت اصلی است:

* محفظه

* پروانه و موتور

 

داخل محفظه یک فیلتر با یک سبد فیلتر برای جداسازی زباله از آب تعبیه شده است. پس از عبور از سبد مشبک یا فیلتر پمپ استخر، آب توسط پروانه به سمت خروجی مکیده می شود. آب همچنان حاوی ناخالصی است و برای مرحله دیگری از تصفیه از فیلتر عبور می کند. پروانه پمپ توسط یک موتور الکتریکی تک فاز یا سه فاز (دینام) به حرکت در می آید.

 

ساختار پمپ استخر

 

نحوه انتخاب پمپ استخر مناسب

پارامتر اصلی در انتخاب پمپ استخر دبی آن است. یک پمپ مناسب باید بتواند تمام آب استخر را یکبار در یک بازه زمانی مشخص پمپاژ کرده و به فیلتر فیلتراسیون برساند که به آن نرخ تعویض می گویند. درصد برای استخرهای مختلف متفاوت است.

 

محاسبه دبی پمپ بر این اساس کار ساده ای است اما نکته مهم در این بحث عامل موثر افت فشار پمپ استخر می باشد. عوامل زیادی در افت فشار پمپ استخر موثر است که از جمله آنها می توان به فاصله لوله کشی، اتصال مسیر لوله کشی، فاصله پمپ و استخر و ارتفاع رسیدن اشاره کرد. استخر و غیره مجموع این عوامل باعث می شود برای محاسبه دبی پمپ مورد نیاز به یک متخصص در این زمینه مراجعه کنیم.

 

برای محاسبه افت فشار و دبی پمپ مورد نیاز به منبع غیر قابل اعتماد اعتماد نکنید، زیرا ممکن است هزینه ها را افزایش دهد. اگر در محاسبه پمپ استخر اشتباه کردید، می توانید پمپی را انتخاب کنید که به ظرفیت آب استخر پاسخ نمی دهد و اقدام به خرید پمپ استخری  و نصب آن کنید.

 

از طرفی اگر پمپ انتخابی بزرگتر از توان مورد نیاز باشد، متحمل هزینه های اضافی خواهید شد. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد نحوه محاسبه توان پمپ استخر می توانید با متخصصین مجرب شرکت نوین آب بزرگمهر تماس حاصل فرمایید.

 

مشکل هد چگونه بر انتخاب پمپ تأثیر می گذارد؟

 

به عبارت ساده تر، هر چه فاصله پمپ و استخر بیشتر باشد، پمپ فشار قوی تر است. مقدار فاصله پمپ هم به طول لوله ها و هم به ارتفاع محل نصب پمپ مربوط می شود. دلیل اهمیت این موضوع این است که فاصله لوله و خم های موجود در مسیر آن باعث افت فشار پمپ می شود و از طرفی زمانی که پمپ در ارتفاع کمتری نسبت به استخر نصب می شود، بیشتر می شود.

 

فشار مورد نیاز است. تا آب به استخر برگردد. اگر قصد انتخاب پمپ نظافت استخر را دارید، باید این دو سوال را نیز در نظر بگیرید. برای محاسبه هد پمپ با متخصص تماس بگیرید.

 

مقایسه پمپ تصفیه آب استخر و پمپ آبرسانی

 

برخی افراد به اشتباه پمپ شناور را برای تمیز کردن آب استخر انتخاب می کنند. اگرچه این تجارت گاهی با اهدافی مانند هزینه کم انجام می شود، اما معایب زیادی دارد. فشار کاری پمپ آبرسانی بیشتر از پمپ استخر است که بدون شک به فیلتر و شیر آسیب می رساند زیرا فیلتر جدید از پلاستیک و فایبرگلاس ساخته شده است بنابراین پمپ باید مطابق با تکنولوژی های جدید ساخته شود تا با آن مطابقت داشته باشد. همچنین زمانی که فشار آب ورودی به فیلتر زیاد باشد، محیط داخل فیلتر نمی تواند آب را از ناخالصی ها پاک کند و در نتیجه تصفیه نامناسب انجام می شود.

 

پمپ استخر و تامین آب

 

پروانه پمپ های آب از فلز (برنج یا چدن) ساخته شده و در این حالت دچار خوردگی می شود، در حالی که پروانه پمپ های استخر از نوعی آلیاژ پلاستیکی به نام نوریل ساخته شده است که ضد خوردگی است.

تمام پمپ ها دارای صافی هستند که کمک می کند تا مقدار زیادی زباله قبل از رسیدن به پروانه از آب جدا شود و یا پمپ های آبرسانی صافی ندارند و باید یک صافی جداگانه در بالای پمپ قرار گیرد. اگر فیلتر جداگانه استفاده شود، بستن اتصال بسیار مشکل خواهد بود.

 

بهترین برندهای پمپ استخر

 

امروزه شرکت های زیادی در زمینه شنا در زمینه تولید پمپ و لوازم شنا فعالیت دارند که از جمله بهترین محصولات می توان به برندهای کرپسول، لسویم، هایوارد و ساعتچی اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این برندها و مشاهده محصولات آنها، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

* پمپ پنتاکس

* پمپ لئو

* پمپ نوید موتور

پمپ استخر با مصرف انرژی بسیار کم

 

پمپ های چند سرعته محصولات جدیدتری در زمینه تجهیزات استخر هستند که سرعت چرخش متغیری دارند. برخی از پمپ ها دارای دو سرعت و برخی دارای پروانه تک سرعته هستند. این پمپ ها دارای مزایایی از جمله مصرف انرژی کمتر و صدای کمتر هستند که برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله پمپ های دور متغیر را مطالعه کنید.

 

* ساختار پمپ استخر

* اشتباهات رایج در انتخاب پمپ مناسب

* انتخاب پمپ های غیر استخری

* انتخاب پمپ با محفظه فلزی و درج

* پمپی غیر از پمپ استخر مانند  انتخاب و خرید پمپ برای خانه پمپ آبرسانی، پمپ سانترفیوژی را در نظر بگیرید

* محاسبات نادرست افت فشار استخر و لوله کشی جکوزی منجر به انتخاب پمپ با ظرفیت کمتر می شود.

* پمپ مناسب را بر اساس ولتاژ و توان انتخاب کنید

* عدم قرار دادن سوراخ در ارتفاع مناسب هنگام ساخت استخر

 

اصطلاحات مهم مربوط به پمپ تصفیه استخر

 

* پمپ های مخزن کشاورزی: ​​این پمپ ها به پمپ های شناور معروف هستند که در مخازن کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

* جت پمپ جکوزی: پمپ های گریز از مرکز با ظرفیت بالا برای جت جکوزی مناسب هستند. وظیفه این پمپ ها پمپاژ آب به داخل جکوزی است تا افراد جکوزی بتوانند ماساژی به یاد ماندنی داشته باشند.

 

* پمپ آبیاری استخر: آب موجود در استخر از پمپ استخر گرفته می شود و برای این منظور نیازی به تهیه پمپ مجزا نیست.

 

* پکیج های تصفیه آب استخر: گاهی اوقات پمپ های استخر و فیلترهای شنی به صورت پکیج ارائه می شوند که به آن پکیج تصفیه استخر می گویند. یکی از بهترین پکیج های استخر درمانی موجود در بازار پکیج استخر درمانی کریپسول در مدل گرانادا می باشد که کیفیتی بی نظیر دارد.

 

* کلر ماده خطی: دستگاهی است که بعد از فیلتر شنی در سیستم تصفیه استخر قرار می گیرد و وظیفه آن افزودن کلر به آب برگشتی استخر است.

 

* فیلتر شنی: آب استخری که ذرات، گریس و سایر ناخالصی ها را از آب و پرکننده های ماسه آن جدا می کند.