پارس ناز پورتال

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه 

دراین پست بـه بررسی ماجرای دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه میپردازیم. روزهای گذشته خبری مبتنی بر بازداشت بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه در منطقه دماوند منتشر شد. اخباری کـه در رسانه ها و شبکه هاي اجتماعی منتشر شده نشان می دهد کـه اکثر انها از بازیکنان تیم استقلال بوده اند. اسامی بازیکنان دستگیر شده در پارتی شبانه منتشر نشده اسـت، در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم.

 

زمانی تیترهایی نظیر «بازداشت بازیکنان فوتبال در مهمانی» بخش مهمی از رسانه‌ ها رابه خود اشغال میکرد. در دهه‌هاي هفتاد و هشتاد اسامی زیادی از بازیکنان فوتبال بـه گوش می رسید کـه در «پارتی» -کـه آن زمان کلمه تازه‌واردی بـه فرهنگ ایران بود- بازداشت شده‌اند. درآن مقطع بخاطر فضای نسبتا بسته این دست اخبار بعنوان اخبار جنجالی دهان بـه دهان می‌‌گشت.

 

همه ی با کنجکاوی تلاش می کردند بفهمند آن بازیکن چـه کسی اسـت یا کیفیت آن مهمانی دقیقا بـه چـه شکل بوده. تعداد زیادی از بازیکنان هم در آن سالها بخاطر حضور در چنین محافلی خانه‌نشین شدند و کم‌کم از صحنه فوتبال کنار رفتند. آنچه بعنوان منشور اخلاقی در برهه‌اي فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد و لقب «منشوری» روی برخی بازیکنان و مربیان گذاشت حاصل همان دوره اسـت.

 

بازداشت بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه

با تغییر سبک زندگی در دهه 90 از غلظت این اخبار هم کاسته شد. در آن مقطع خیلی کمتر بـه گوش می رسید کـه فلان بازیکن یا بازیگر در مهمانی دستگیر شده. بهمین دلیل این دست تیترها از «جنجالی» بـه «زرد» تغییر کاربری پیدا کرد. در واقع میتوان گفت با فراگیر شدن شبکه‌هاي اجتماعی حساسیت‌ها از روی برخی مسائل برداشتند.

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

با این وجود تقریباً دریک هفته گذشته دو خبر مشابه از دستگیری بازیکنان فوتبال در مهمانی‌هاي شبانه در رسانه‌ ها بـه سبک رسانه ‌هاي دهه هفتاد منتشر شد. روز گذشته نیز خبر دستگیری چند بازیکن سابق و فعلی یکی از تیم‌هاي مطرح تهرانی رسانه‌اي شد. در ساعات بعد برخی رسانه‌ ها در فضای مجازی گفتند این بازیکنان مربوط بـه تیم آبی‌پوش پایتخت بوده‌اند.

 

پس از انتشار خبری درباره ي دستگیری تعدادی از بازیکنان فوتبال دریک پارتی شبانه، ادعاهای تأیید نشده ي جدیدی دراین رابطه مطرح شد. صبح دیروز یکشنبه ۱۱ دی ماه خبرگزاری تسنیم در خبری اعلام کرد تعدادی از فوتبالیست هاي فعلی و پیشین، شب شنبه دریک پارتی شبانه بازداشت شدند. این خبرگزاری نوشت: تعدادی از بازیکنان فوتبال، شب گذشته دریک پارتی مختلط در شهر دماوند بازداشت شدند.

 

فوتبالیست ها در پارتی های مختلط شبانه

عده اي از این بازیکنان در حالت غیرعادی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بودند. این افراد با شکایت همسایه‌ها و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند. بعضی از این افراد بازداشت‌شده در روزهای گذشته ادعا میکردند کـه بـه‌دلیل حوادث اخیر، انگیزه‌اي برای صحبت کردن در خصوص فوتبال را ندارند. پرونده این ماجرا امروز بـه دادسرا رفت و پس از اخذ تعهد، روال مربوط بـه آزادی این ۴ نفر در دستور کار قرار گرفت.

 

هم چنین وب سایت خبر ورزشی روز گذشته نوشت: ۴ فوتبالیست شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران شب شنبه دریک میهمانی دستگیر شدند کـه ۲ نفر از آن ها بازیکن تیم استقلال هستند. باشگاه استقلال قرار اسـت بـه مساله دو بازیکن آبی‌پوش در کمیته انضباطی باشگاه رسیدگی کند و جرایمی را نیز برای آن‌ها درنظر خواهد گرفت. با این حال، وب سایت «طرفداری» این مهمانی را یک مهمانی خانوادگی مربوط بـه سالگرد ازدواج خواند.

 

این وب سایت روز گذشته در مطلبی ادعا کرد: صبح امروز خبرگزاری تسنیم خبر از بازداشت چند بازیکن فوتبال بخاطر حضور دریک میهمانی شبانه داد. بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی شایعه اي منتشر شد کـه داریوش شجاعیان، مهدی قائدی و بابک مرادی دستگیر شده اند و بـه عبارتی دراین میهمانی حضور داشتند.

 

اسامی بازیکنان دستگیر شده در پارتی شبانه

حالا اما پیگیری خبرنگار طرفداری نشان می دهد یکی از بازیکنان فوتبال برای سالگرد ازدواجش یک میهمانی در منطقه دماوند ترتیب داده بود. تعداد زیادی بازیکن فوتبال در آن حضور داشتند. طبق شنیده ها همگی دیشب بازداشت شدند. اگر بـه آرشیو اخبار رجوع کنید، بـه اسانی متوجه می‌شوید تاریخ سالگرد ازدواج یکی از بازیکنان مطرح لیگ برتر نهم دی ماه اسـت.

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

این بازیکن بهمین مناسبت جشن سالگرد ازدواجش را در دماوند برگزار کرد. گفته میشود چند بازیکن فعلی و سابق استقلال دراین میهمانی حضور داشتند، البته طبق شنیده ها این میهمانی خانوادگی بوده اسـت. نام م.ق، س.ي، ز.ن، م.م، د.ش و ب.م در میان بازداشتی ها بـه گوش می‌رسد. البته سین.میم هم دراین میهمانی حضور داشته کـه قبل از ورود مامورها از مهمانی خارج شده اسـت.

 

پارتی شبانه مهدی قائدی و همسرش

البته طبق شنیده ها این بازیکنان تا ساعاتی دیگر با تعهد و البته قرار وثیقه آزاد خواهند شد تا بتوانند در تمرین تیم هاي شان شرکت کنند. ودر نهایت اعلام شد بازیکنان دستگیر شده آزاد شدند. اواخر آذر ماه نیز خبرگزاری‌ هاي دولتی از بازداشت یک بازیکن لیگ برتری دریک پارتی شبانه خبر دادند کـه پیش از دستگیری مواد مخدر و مشروبات الکلی مصرف کرده بود.

 

دراین خبر فوتبالیست بازداشتی بازیکن سابق یکی از تیم‌ هاي پر طرفدار بنام ح. ل معرفی شد. پس از انتشار این خبر گمانه زنی هایي درباره ي هویت این بازیکن صورت گرفت. بسیاری معتقدند بودند این فرد حامد لک دروازه بان تیم مس رفسنجان بوده کـه در هفته هاي گذشته با مواضع انتقادی خود درباره ي حوادث اخیر کشور خبرساز شده بود.

 

با این حال، بازیکنان مس رفسنجان دستگیری حامد لک را تکذیب کردند. آن ها مدعی شدند وی آن روز در تمرین تیم حاضر شده بود. اما عجیب آنکه حامد لک خود شخصاً واکنشی بـه این موضوع نشان نداد. از سرگیری انتشار اخبار دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی هاي شبانه سبب گمانه زنی هایي درباره ي ارتباط میان انتشار این دست خبرها با رفتارهای منتقدانه ي فوتبالیست ها طی هفته هاي اخیر شده اسـت.

 

بازیکنان فوتبال دستگیر شده دی 1401

روزنامه اعتماد در مطلبی بـه این موضوع پرداخته اسـت کـه در ادامه آنرا می‌خوانید. شامگاه سه‌شنبه ۲۹ آذر ماه دریک پارتی شبانه مختلط دستگیر شده و این بازیکن، قبل از این نیز بـه دلایل متعدد در کمیته انضباطی بـه جریمه مالی و محرومیت محکوم شده اسـت.» رسانه‌ ها وی را ح.ل نامیدند. روز گذشته نیز خبر دستگیری چند بازیکن سابق و فعلی یکی از تیم‌هاي مطرح تهرانی رسانه‌اي شد.

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

در ساعات بعد برخی رسانه‌ ها در فضای مجازی گفتند این بازیکنان مربوط بـه تیم آبی‌پوش پایتخت بوده‌اند. «تعدادی از بازیکنان فعلی و سابق یکی از تیم‌هاي فوتبال مطرح تهرانی، شب گذشته دریک پارتی مختلط در شهر دماوند با حکم قضایی بازداشت شدند. عده اي از این بازیکنان در حالت غیرعادی ناشی از مصرف مشروبات الکلی بودند. این افراد با شکایت همسایه‌ها و توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.»

 

این کـه چرا در فضای فعلی دوباره شرایط بـه این سمت حرکت کرده، تعجب‌برانگیز اسـت. از این منظر کـه همه ی میدانند مهمانی‌ها چیزی نیست کـه بعد از چند سال توقف از سر گرفته شده باشند و بـه تبع آن بازداشت‌ها مجددا آغاز شده باشند. انچه باعث تعجب‌برانگیز شدن ماجرا شده این اسـت کـه اسامی بازداشتی‌ها در مهمانی‌ها حول‌وحوش اسامی خاصی میگردد کـه در سه ماه گذشته مواضع انتقادی گرفته بودند.

 

بازداشت حامد لک در پارتی شبانه

ازجمله در مساله بازداشت بازیکن مس رفسنجان نام حامد لک بـه گوش رسید. اما ساعاتی بعد حضور این بازیکن در تمرینات مس باعث شد فرضیه بازداشت او تکذیب شود. ولی نیمکت‌نشینی حامد لک گلر اصلی مس رفسنجان در دو بازی اخیر تیمش باوجود آمادگی کامل شایعه‌ها درباره وی را دوباره تقویت کرد. این مساله در مورد برخی بازیکنان استقلال هم تکرار شد.

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

در روزهای قبل و مخصوصا بعد از دربی پایتخت تعداد زیادی از رسانه‌هاي اصولگرا بـه برخی بازیکنان استقلال بابت خوشحالی نکردن بعد از گلزنی و گرفتن ژست‌هاي نمادین حمله کرده بودند. بعد از انتشار خبر بازداشت نیز برخی رسانه‌ ها نوشتند «بازیکنی کـه می گفت در شرایط فعلی فوتبال اولویت مردم نیست و مـا عزاداریم در پارتی دستگیر شد». این خبر ساعاتی بعد از روی رسانه‌ ها حذف شد.

 

همین جملات را اما خبرگزاری تسنیم بـه شکل دیگری نوشت. این خبرگزاری در توضیح خبر دستگیری‌ها نوشت: «گفتنی اسـت بعضی از این افراد بازداشت‌ شده در روزهای گذشته در گفت‌وگو‌هاي خود ادعا میکردند کـه بدلیل حوادث اخیر ودر راستای همدردی با مردم، انگیزه‌اي برای مسابقات و حتی صحبت کردن درخصوص فوتبال را ندارند.»

 

برخورد با بازیکنان منشوری و متخلف

این کـه آیا ارتباط مشخصی بین بازداشت‌ها و رفتار منتقدانه بازیکنان وجوددارد مشخص نیست. اما نوع انتشار اخبار، شایعات و واکنش کاربران شبکه‌هاي اجتماعی بـه انتشار خبر دستگیری این افراد در مهمانی‌ها با انچه رسانه‌ ها حالت‌هاي «غیرعادی» میخوانند، نشان میدهد عده اي از هواداران دنبال چنین ارتباطی می گردند.

دستگیری بازیکنان فوتبال در پارتی شبانه دماوند + عکس

دراین میان برخی کاربران نزدیک بـه طیف اصولگرای شبکه‌هاي اجتماعی هم مدعی شده‌اند کـه چنین دستگیری‌هایي نشان میدهد دوران مماشات با سلبریتی‌ها بـه اتمام رسیده اسـت. دیگر قرار نیست مثل گذشته مقامات انتظامی و قضایی چشم‌شان را روی برخی کارهای چهره‌هاي سرشناس ببندند. عده‌اي هم این فرآیند را در راستای اتفاقی کـه برای خانواده علی دایی رقم خورد دسته‌بندی می کنند.