پارس ناز پورتال

رابطه جنسی در دوران پریود درست یا غلط

مجموعه : حذف شده است
رابطه جنسی در دوران پریود درست یا غلط

رابطه جنسی در دوران پریود درست یا غلط

رابطه جنسی در دوران پریود و قاعدگی از سوی برخی منع میشود و برخی هم نظر به مفید بودن آن دارند . اما حقیقت ماجرا چیست ؟ برای برخی از بانوان فعالیت جنسی در دوران قاعدگی می تواند حتی لذت بخش تر از زمان های دیگر باشد.برخی مطالعات نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند علائم مربوط به دوران قاعدگی نظیر گرفتگی را تسکین دهد.

 

در برخی از این تحقیقات که منتشر شده اند به این نتیجه رسیدند که فعالیت جنسی ممکن است سردرد و میگرن را در این دوران کاهش دهد.

 

رابطه جنسی بخشی از زندگی طبیعی بشمار می آید که همه بانوان باید از آن لذت ببرند.برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی می تواند با امکان بارداری و عفونت همراه باشد پس پیشگیری از برقراری رابطه در دوران عادت ماهانه امن و لذت بخش خواهد بود.

 

قبل از برقراری رابطه جنسی در دوران قاعدگی مطمئن شوید که در خطر ابتلا به عفونت های جنسی و بارداری نیستید.در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی را در رابطه با رابطه جنسی سالم در دوران عادت ماهانه در اختیار شما قرار دهیم.

 

خطر ابتلا به عفونت ناشی از رابطه جنسی در حین قاعدگی

این امر بسیار مهم است می توانید برای داشتن رابطه جنسی سالم در حین قاعدگی تمرین کنید و نکات اساسی را یاد بگیرید.زیرا شما همچنان در معرض ابتلا به عفونت ناحیه تناسلی و یا HIV هستید زیرا این ویروس ممکن است در خون قاعدگی شما موجود باشد.بنابراین پزشکان استفاده از کاندوم را برای کاهش خطر ابتلا توصیه می کنند.

 

پزشکان متخصص زنان معتقدند که هر مایع بدن می تواند ویروس HIV و امراض مقاربتی جنسی را با خود حمل کند و در دوران قاعدگی گردنه رحم کمی باز می شود که ویروس ها براحتی از آن عبور می کنند.در نتیجه بهتر است از کاندوم استفاده شود. بطور کلی در این دوره ممکن است شما بیشتر مستعد خطر ابتلا به برخی از عفونت ها باشید زیرا سطح PH خون در این مدت افزایش می یابد.

 

علائم عفونت قارچی واژن به احتمال زیاد یک هفته قبل از شروع پریود خود را نشان می دهد و مقاربت در طول این زمان می تواند علائم را تشدید کند. اما شواهد نشان می دهد که خطر ابتلا به این عفونت قارچی در صورت برقراری رابطه در دوران قاعدگی بسیار کم است.

 

همچنین عفونت ادراری شدید نیز وجود دارد.برخی از زنان پس از مقاربت بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به عفونت های ادراری قرار می گیرند. این چون یک عفونت باکتریایی است براحتی مسیر مثانه را طی می کند و فرد در اثر مقاربت در دوران قاعدگی به این عفونت مبتلا می شود.

 

خطر بارداری در این دوران

برقراری رابطه جنسی زمانیکه عادت ماهانه هستید در بارداری تاثیر نمی گذارد به این معنا که در دوران قاعدگی چند روز تخمک گذاری متوقف می شود اما استثنا نیز وجود دارد.

 

اگر که چرخه قاعدگی شما کوتاه است مثلا ۲۱ تا ۲۴ روز است و شما در اواخر دوره رابطه جنسی داشته اید ، اسپرم ها می توانند بمدت ۵ روز بطور زنده در واژن بمانند.بنابراین بارداری محتمل است.اما اگر قصد بچه دار شدن دارید این دوران یک زمان مناسب برای برقراری رابطه جهت رسیدن به این هدف نیست.

 

نیاز کمتر به استفاده از روغن و مرطوب کننده

اگر در دوران قاعدگی مقاربت دارید پس می دانید که به روغن کاری واژن کمتر نیاز خواهد بود.سیلیکون و برخی از چرب کننده ها حاوی آب هستند که برای هر دو جنس و استفاده از کاندوم سالم می باشند. کرم هایی که حاوی روغن زیاد هستند بخصوص آنهایی که مواد معدنی دارند می توانند سبب پارگی کاندوم شوند به همین دلیل استفاده از آنها توصیه نمی شود.

 

رابطه جنسی در قاعدگی مسکن درد است

اگر شما علائمی نظیر گرفتگی ، احساس غم و اندوه و یا افسردگی را در حین عادت ماهانه تجربه کرده اید پس مقاربت در این زمان می تواند مفید باشد.به دلیل ارگاسماندورفین در بدن آزاد می شود و این هورمون ها احساس خوبی را در فرد ایجاد می کنند و از لحاظ نظری می توان گفت که برخی از علائم دوره پریود را کاهش می دهند.

 

تحریک جنسی

شما ممکن است در دوران قاعدگی به دلیل تغییرات هورمونی احساس جنسی بیشتر داشته باشید بدین معنا که تحریک شوید.اما مطمئن شوید که همسر شما از برقراری رابطه در این دوران احساس رضایت خواهد داشت.