پارس ناز پورتال

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری

مجموعه : حذف شده است
داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری 

در دوران بارداری می توان رابطه جنسی داشت اما مرد باید برای همسر خود آرامش را فراهم کند چون در داخل شکم همسر یک جنین وجود دارد.پس نباید پوزیشن هایی که منجر به اذیت شدن همسر می شود را به کار برد. به شما به خاطر باردار شدنتان تبریک میگوییم!! چند ماه آینده زمان رشد (به معنای واقعی کلمه و شاید)، تعجب و تغییر خواهد بود.

 

احتمالا در حال حاضر در مورد تغییر در شیوه زندگی خود تعجب میکنید. امیدوارم، بارداری بدون الکل و دود که هم برای سلامت خود و هم سلامت کودکتان حائز اهمیت است، را تجربه کنید. و امیدوارم، در خصوص مراقبت های بهداشتی، رژیم غذایی، ورزش، کارهای روزانه و هر گونه نشانه یا علامتی که ممکن است باعث نگرانی شما شود اطلاعاتی کسب کرده باشید.

 

اما در مورد زندگی جنسی خود هم فکر کرده اید؟ بله، رابطه جنسی. میخواهید باور کنید یا نه، رابطه جنسی میتواند در دوران بارداری ادامه داشته باشد: اما چطور؟؟؟

 

در ابتدا اجازه دهید در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری صحبت کنیم: چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم و چه کارهایی نمیتوانیم انجام دهیم؟ مطالعه ای نشان داد ۸۲ درصد از زنان تصور میکنند فعالیت جنسی باید در سراسر دوران بارداری رخ دهد، و تجزیه و تحلیل چندین مطالعه نشان داد که تنها حدود ۱۰ درصد از زنان به طور کامل در سراسر بارداری خود از فعالیت جنسی پرهیز میکنند.

 

روشن است که رابطه جنسی اتفاق می افتد، و می تواند رضایت بخش و امن باشد، و علاوه بر این پیوند بین زن و شوهر را نیز تقویت کند.به نظر میرسد برخی از زنان در طول سه ماهه اول و دوم بیشتر به رابطه جنسی تمایل نشان میدهند اگرچه در سه ماهه سوم اینگونه نیستند.

 

این بدین معنی نیست که رابطه جنسی در اواخر بارداری به طور کامل غیر ممکن است! مطالعه ای که روی ۱۸۸ انجام شد، نشان داد که ۸۰ درصد آنان در طول سه ماهه سوم بارداری فعالیت جنسی (از جمله مقاربت) داشتند، و ۳۹ درصد آنها در طول هفته زایمان، آمیزش جنسی داشتند.

 

با این حال، مطالعات نشان میدهد، در صورتی که زنان در طول سه ماهه سوم خود از رابطه جنسی خودداری میکنند، عمدتا بدین دلیل است که میترسند زودتر زایمان کنند یا به نوزاد صدمه ای وارد شود. جالب است، پژوهش های دیگر نشان می دهد که زنان در سه ماهه سوم خود ارگاسم خوبی را تجربه نمیکند،

 

و کلیتوریس آنها حساس نیست (که می تواند عاملی برای کاهش ارگاسم به شمار آید). علاوه بر این زنان در مراحل بارداری بیشتر ناراحتی واژن را گزارش کرده اند.با این حال، اگر شما به داشتن رابطه جنسی در طول بارداری خود تمایل دارید و پزشک شما آن را منع نکرده است، میتوانید مطمئن باشید

 

که رابطه جنسی برای شما و کودک دلبندتان مشکلی ایجاد نمیکند. علاوه بر این، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه فعالیت جنسی در اواخر بارداری خطر زایمان زودرس بین هفته ۲۹ و ۳۶ حاملگی را افزایش می دهد وجود ندارد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است زنانی که در اواخر حاملگی ارگاسم داشتند خطر زایمان زودرس در آنها کاهش یافته است.

 

بنابراین، در حالی که رابطه جنسی ممکن است خوب در نظر گرفته شود و برای شما در دوران بارداری خوب باشد، ممکن است برخی فعالیت های جنسی خاص در دوران بارداری، به خصوص در اواخر بارداری، “عوارض جانبی” تعجب آوری داشته باشد. ممکن است متوجه ترشح یک ماده شیری از سینه خود،

 

گرفتگی خفیف شکم، تغییراتی در مهبل، ناراحتی و درد در مهبل (واژن)، دل درد، یا ترشح ادرار شده باشید. تمام این موارد نسبتا طبیعی هستند. همچنین ممکن است احساس کنید که برخی پوزیشن های (موقعیت های) جنسی برای شما راحت تر و رضایت بخش تر از بقیه پوزیشن ها هستند.

 

با این حال، اگر این گرفتگی ها ساعت ها پس از رابطه جنسی ادامه یافت و یا اگر خونریزی رخ داد، با مامای خود تماس بگیرید البته نباید نگران باشید تنها برای رفع نگرانی بهتر است شرایط خود را با پزشک یا ماما در میان بگذارید.حتی اگر تمایلی به داشتن رابطه جنسی ندارید، اجازه ندهید

 

که صمیمیت فیزیکی شما و همسرتان از بین برود. راه های دیگر برای حفظ صمیمت فیزیکی خود با همسرتان پیدا کنید، مانند نوازش، بوسیدن، ماساژ دادن، پیام عاشقانه فرستادن، حتی گرفتن دستان یکدیگر، یا هر شیوه دیگری که به ذهنتان میرسد. به یاد داشته باشید، مهم این است که فراموش نکنید

 

اول شما یک زن و شوهر هستید بعد پدر و مادر که با هم به این مرحله از زندگی خود راه پیدا کرده اید. در مورد تغییرات بدن خود و چیزهایی که در هنگام رابطه جنسی متوجه آن میشوید با شریک زندگی خود صحبت کنید، این کار به همسرتان کمک میکند تا بیشتر شما را درک کند.

 

بهترین کاری که شما میتوانید برای کودک دلبندتان انجام دهید این است که او را در یک خانواده دوست داشتنی و خوشحال به دنیا آورید! و رابطه جنسی میتواند کمک کنده باشد!

 

زیباجو