پارس ناز پورتال

راهنمای انجام تست بارداری با خمیر دندان

راهنمای انجام تست بارداری با خمیر دندان

راهنمای انجام تست بارداری با خمیر دندان 

خانمها شما می‌توانید به سهولت برای انجام تست بارداری از خمیر دندان استفاده کنید که همیشه قابل معرض است. تست بارداری با خمیر دندان یکی از آسان ترین و ایمن ترین روشهای خانگی برای آگاهی از حالات بارداری است. شواهد تجربی نشان داده است که این تست بارداری با خمیر دندان قابل اعتماد است.

 

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد. تنها با داشتن یک خمیر دندان، از بارداری یا عدم بارداری خود در منزل آگاهی بدست آورید. اما بهتر است از خمیر دندانهای خالص سفید «بدون افزودنی» استفاده کنید. خمیر دندانهای رنگی، دارای مواد یا مزه دهنده هاي دوچندان دیگری هستند که می‌توانند باعث ایجاد اختلال در نتیجه تست شوند.

 

آزمایش خانگی بارداری با استفاده از خمیردندان یک راه سریع برای تشخیص بارداری قلمداد میشود. پس از آگاهی از حالات خود، می‌توانید به پزشک متخصص خود مراجعه کرده، و با انجام آزمایش خون از حالات حاملگی خودرا مشخص کنید.

 

روش انجام تست بارداری با خمیردندان
باید بدانید که دراین روش به ادرار خود نیاز دارید. تمامی وسایل استفاده شده دراین ازمایش باید بسیار تمیز باشند، چراکه هرگونه آلودگی باکتریایی می‌تواند واکنش بین خمیر دندان و ادرار رابه هم بزند. این لوازم و ابزار مورد نیاز برای تست خانگی خودرا آماده کنید:

 

یک لیوان تمیز برای انجام تست
یک لیوان تمیز برای نگه‌داری ادرار
یک سرنگ یک‌بار مصرف
یک خمیر دندان سفید «بدون افزودنی هاي رنگی»
یک چوب نازک تمیز یا وسیله اي نظیر
ادرار «ادرار صبح “بعد از بیدار شدن” برترین نمونه برای انجام تست است»

 

قدم اول: ابتدا به اندازه یک قاشق چای خوری خمیر دندان درون لیوان تمیز بریزید. این میزان خمیردندان برای انجام آزمایش کافی است.

 

قدم دوم: سرنگ را درون ظرف شامل ادرار فرو برده، و آنرا حدود 4 تا 5 میلی لیتر پر کنید. سپس قطرات ادرار را بر روی خمیردندان ظرف آزمایش بریزید.

 

دوران استفاده از تست بارداری

تست بارداری با خمیر دندان مراحل دشواری ندارد

 

قدم سوم: سپس با استفاده از یک چوب تمیز، خمیردندان و ادرار را مخلوط کنید. بعد از ترکیب کامل آن ها،‌ کمی صبر کنید تا واکنش بین ادرار و خمیردندان رخداد بیافتد.

 

قدم چهارم: ظاهر ترکیب را برای مشاهده تغییر در رنگ به توجه بررسی کنید. اگر رنگ ترکیب کمی به آبی متمایل شده، و حباب هاي زیادی بر سطح ترکیب مشاهده شود، نتیجه بارداری مثبت است. اگر هیچ واکنشی بین دو ماده رخ ندهد، احتمال بارداری شما بسیار کم است.

 

مبنای تست بارداری با خمیر دندان چیست؟
مبنای اصلی این تست به خاطر وجود هورمون مرتبط با حاملگی، هاش سی جی «hCG» طراحی شده است. وقتی به پزشک زنان و زایمان مراجعه میکنید، این هورمون یکی از اصلی ترین گزینه هاي مدنظر متخصص است. هاش سی جی از آمینواسید ساخته شده است. از طرف دیگر، خمیردندان دارای کلسیم کربنات است که در خمیردندان نوعی حالت شن مثل دارد. وقتی کلسیم کربنات با اسید ترکیب شود،

 

کربن دی اکسید و آب ساخت می‌شود،‌ به زبان ساده تر سطح ترکیب کف میکند. در آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان هدف این است که بر روی سطح مخلوط کف ایجاد شود.اما باید بدانید که اصولا ادرار انسان اسیدی است، و احتمال دارد در هر صورت بر روی ترکیب کف ایجاد شود. بنابر این این ایده که تنها به خاطر hCG کف ایجاد شود،

 

کاملا منطقی و علمی نیست. از طرف دیگر، هورمون هاش اچ سی در ابتدای روز یعنی صبح در بیشترین سطح خود قرار دارد، شاید اگر این تست در ابتدای صبح انجام شود، درصد خطای آن کمتر باشد.

 

آیا این تست دقیق است؟
باید بگوییم که این صحت این تست تابحال توسط محققان و دانشمندان مورد مطالعه قرار نگرفته است،‌ و این امر می‌تواند علمی بودن و توجه آنرا زیر سوال ببرد. بنابر این نمیتوان گفت که یک علت علمی پشت انجام این نوع آزمایش است، اما امتحان آن نیز خسارت ندارد، چراکه عدم کارکرد آن نیز اثبات نشده است.

 

تست بارداری با خمیردندان به هزینه و وقت زیادی نیازمند نیست. امروزه تعداد زیادی از بانوان این تست را انجام میدهند، ودر بیشتر موارد نتیجه تست با نتیجه آزمایش خون هم خوانی دارد. شما نیز میتوانید این تست خانگی را امتحان کنید.