پارس ناز پورتال

راهنمای خرید اتو بخار

راهنمای خرید اتو بخار

لباس‌های اتو شده و بدون چروک بر شخصیت و جذابیت فردی تاثیر مثبتی دارند، از این رو، اتو یک وسیله الکترونیکی کاملا ضروری در هر خانه‌ محسوب می‌شود. یک اتوی مناسب لباس‌ها را بدون کوچک‌ترین مشکلی صاف می‌کند و ردی روی لباس باقی نمی‌گذارد.

 

انواع اتو بخارها در مدل‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف توسط شناخته‌‌شده‌ترین برند‌ها طراحی می‌شوند. هر کدام از این محصولات ویژگی‌های خاصی دارند که باید با توجه به نیاز و میزان مصرف، بهترین اتو را انتخاب کرد.

 

اگر برای اولین بار به دنبال خرید این محصول هستید، تا پایان این راهنمای خرید اتو بخار را بخوانید تا نیازهای خود را بهتر بشناسید و بهترین محصول را انتخاب کنید.

انواع اتو

 

به طور کلی، انواع اتو را می‌توان به سه دستهٔ زیر تقسیم کرد:

اتو بخار؛

اتو خشک؛

اتو مسافرتی و پرس.

 

اتو بخار

اتو بخار دارای یک مخزن آب داخلی برای ذخیره آب و تولید بخار است. ظرفیت مخزن آب تقریباً ۱۵۰ میلی‌لیتر است که به‌صورت بخار و آب روی لباس پاشیده می‌شود تا چروک‌ها باز شوند. در واقع اتو بخار انرژی الکتریکی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند. الکتریسیته از سیم پیچ مخصوصی عبور می‌کند، آن را گرم می‌کند و تمام گرما به کفی اتو منتقل می‌شود.

 

وقتی کفی کاملاً داغ شد آب از مخزن روی صفحه می‌چکد، بخار تولید می‌شود و سپس این بخار به بیرون پاشیده می‌شود. اتو بخار ویژگی‌های زیادی مانند نشانگر LED، تنظیم پاشش بخار و آب، تنظیمات دما، خاموش‌شدن خودکار، مکانیسم خود تمیزشوندگی و… دارد.

 

اتو خشک

اتوهای خشک ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین اتوها هستند و معمولاً قیمت بسیار کمتر و وزن سبک‌تری نسبت به اتو بخار دارند. اتو خشک دارای ویژگی‌های محدودی، مانند یک دکمه برای تنظیم دماست که استفاده از آن را آسان و نسبتاً ساده می‌کند. هنگام اتو کردن لباس‌ها با اتو خشک، باید مقدار کمی آب روی لباس بپاشید تا بهتر اتو شوند.

 

اتو مسافرتی

این نوع اتو مخصوص کسانی است که دائما در سفر هستند و دوست دارند لباس‌هایشان بدون چروک و صاف باشد. این مدل‌ها در مقایسه با اتوهای استاندارد، کوچکتر و سبک‌تر هستند و به راحتی در کیف یا چمدان جای می‌گیرند. این محصولات نیز خود در دو نوع خشک و بخار وجود دارند؛ حتی برخی از آن‌ها بدون سیم هستند که استفاده از آن‌ها را راحت می‌کند.

 

اتو پرس

اتو پرس سطح زیادی برای اتو کردن در زمان کوتاه‌تر دارد. این اتوها در اندازه‌های ۲۶، ۲۸ و ۳۲ اینچی طراحی می‌شوند و برای اتو کردن پیراهن و شلوار مردانه ایدئال هستند.  

راهنمای خرید اتو بخار

بهترین اتو بخار چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

انتخاب اتوی مناسب به میزان اتوکشی شما بستگی دارد. گاهی پرداخت پول اضافی برای اتو بخارهایی با ویژگی‌های عجیب و غریب غیرضروری است و یک اتوی معمولی هم می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

 

اما اگر خانواده پرجمعیتی دارید و دائما باید لباس اتو کنید، پرداخت پول بیشتر برای یک اتوی تخصصی‌تر ارزشش را دارد. این راهنمای خرید اتو بخار مهم‌ترین ویژگی‌های اتو را معرفی می‌کند تا به شما در تصمیم‌گیری بهتر کمک ‌کند.

 

۱) قدرت بخار

اتو دارای عملکرد اسپری بخار است و هنگام اتو کردن، بخار یا آب پاشیده می‌شود. معمولا روی دسته اتو کلیدهایی وجود دارد که استفاده از عملکرد اسپری را تنظیم می‌کند. بخار بیشتر به معنای اتو کردن سریع‌تر پارچه است و چین‌های عمیق را راحت‌تر باز می‌کند.

 

تاثیر قدرت بخار بستگی به این دارد که اتو چقدر می‌تواند گرما تولید و مدیریت کند. به طور کلی، هر چه وات اتو بیشتر باشد، گرمای بیشتری تولید می‌کند. دریچه اکثر این محصولات برای پاشش بخار به شکل‌های عمودی، متغیر، پاششی و پیوسته طراحی شده‌اند.

 

اتو بخار عمودی برای اتو کردن پرده‌ها، پارچه‌ها و لباس‌های آویزان‌شده مانند کت و شلوار مناسب است. اتو را در فاصله چند سانتی‌متری پارچه نگه دارید تا پارچه نسوزد.

 

بخار متغیر در واقع یک سیستم کنترل بخار یکپارچه است که مداوم خروجی بخار تا سطح ایدئال و به طور خودکار برای اکثر پارچه‌ها تنظیم می‌شود.

 

بخار پاششی قدرت بیشتری برای صاف کردن چین‌های سخت‌تر یا ایجاد خط تیز اتو روی شلوار دارد. افزایش بخار بر حسب گرم در دقیقه بیان می‌شود و از ۲۰ گرم تا حدود ۷۰ گرم در دقیقه در انواع اتو بخارها متغیر است.

 

بخار پیوسته به دلیل بخار مداوم بر روی الیاف، اتو کردن را آسان‌تر می‌کند. بهترین نتایج با خروجی ۲۰ گرم در دقیقه به دست می‌آید که برای هر نوع پارچه‌ای توصیه می‌شود. بالاترین خروجی بخار پیوسته موجود در اتوهای بخار معمولی خانگی ۴۰ گرم در دقیقه است.

 

۲) جنس و شکل کفی

یکی از عوامل مهم در انتخاب اتو جنس کفی است. انواع اتو با کفی استیل، نچسب، سرامیک یا آلومینیوم عرضه می‌شوند. کفی‌ اتو محکم و صاف است و جنس آن طوری انتخاب می‌شود که با تغییرات دما و جنس پارچه اثر سوختگی بر روی لباس باقی نگذارد.

 

علاوه بر جنس کفی شکل آن نیز اهمیت دارد. یک کفی پهن‌تر با سر باریک انتخاب بهتری است. این مدل‌ها سطح بیشتری روی پارچه را می‌پوشانند و به راحتی چین‌های زیر دکمه‌ها را نیز باز می‌کنند.

 

کفی آلومینیومی

کفی آلومینیومی به خوبی گرم می‌شود، اما پس از استفاده مداوم ممکن است روی سطح آن خراش ایجاد شود. صفحه آلومینیومی پس از اتو کردن لباس‌های زیاد به راحتی چسبنده شده و به سختی نیز تمیز می‌شود.

 

کفی سرامیکی

کفی سرامیک بادوام است و به توزیع یکنواخت گرما کمک می‌کند. کفی با این جنس برای هر نوع پارچه‌ای مناسب است و به راحتی لباس را صاف می‌کند.

 

کفی نچسب

کفی نچسب باعث کاهش چسبندگی لباس‌ها در هنگام اتو کردن، می‌شود. این کفی‌ها با استفاده از مواد پاک‌کننده به راحتی تمیز می‌شوند.

 

کفی استیل ضد زنگ

اتوهای دارای کفی استیل ضد زنگ بادوام، بدون خوردگی و ضد خش هستند و به اتو کردن آسان و بی‌دردسر کمک می‌کنند.

 

۳) طراحی و ساخت

عموما اتوها از مقاوم‌ترین پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند. هنگام خرید اتو، مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، اندازه و شکل دسته آن است. در صورتی که به دفعات زیاد و طولانی‌ مدت با اتو کار می‌کنید، یک دسته‌‌ با طراحی و اندازه نامناسب عضلات دست شما را خسته می‌کند، بنابراین یک اتو با دسته استاندارد انتخاب کنید.

 

۴) وزن

اکثر مدل‌های جدید، سبک هستند و فشار زیادی به بازوی شما وارد نمی‌کنند. اغلب اتوهای بخار کمی سنگین‌تر از اتوهای خشک هستند. هنگام خرید اتو، باید این مورد را در نظر بگیرید و ببینید چه وزنی را می‌توانید راحت‌تر تحمل کنید. از طرفی نیز این را در نظر بگیرید که در زمان کارکردن با اتوی سنگین نیازی به واردکردن فشار زیاد ندارید، بنابراین، یک وزن ایدئال را در نظر بگیرید.

 

۵) توان و وات

هنگام انتخاب اتو، به یاد داشته باشید که وات بالاتر، عملکرد بهتری دارد. این بدان معنی است که اتوی با قدرت بالا سریع‌تر گرم می‌شود و بهتر به رفع چین و چروک روی لباس کمک می‌کند. اگرچه، اتوهای با وات بالاتر گران‌ترند، اما اگر دائما به اتو نیاز دارید توصیه می‌شود یک اتو با وات بالاتر تهیه کنید.

 

۶) مخزن آب

اکثر اتو بخارها یک مخزن آب کوچک داخلی دارند که می‌توان آب را از طریق یک سوراخ کوچک به داخل آن ریخت. برخی از اتوها دارای مخزن آب شفافی هستند که می‌توانید میزان آب را ببینید. علاوه بر این، برخی مدل‌ها مخازن آب قابل جابجایی دارند که به راحتی می‌توان آن را پر کرد و در سرجای خود قرار داد.

 

ارزان ترین اتو خوب در بازار

 

هر محصول الکتریکی که می‌خرید باید استاندارد و مورد اعتماد باشد. اتو بخارهای ارزان‌تر ویژگی‌های کمتری ارائه می‌دهند. در حالی که بسیاری از بهترین اتوهای بخار که با قیمت بالایی عرضه می شوند، ویژگی‌های خاصی داشته و معمولا تنظیم دما و پاشش بخار اتوماتیک دارند. با این حال، می‌توان در بازار برخی اتو بخارهای ارزان اما با عملکرد خوب و مناسب نیز پیدا کرد.

 

به دنبال یک اتو با انواع تنظیمات حرارتی باشید که پارچه‌های ظریفی مانند پلی‌استر و ابریشم یا پارچه‌های ضخیم‌تر مانند کتان و پنبه را به خوبی اتو کند. بهترین اتوهای بخار ارزان قیمت دارای تنظیمات بخار قابل تنظیم، نازل‌های اسپری و حتی تنظیمات بخار عمودی هستند.

 

اتو بخار با قیمت مناسب

 

راهنمای خرید اتو بخار

اتو بخار بهترین راه برای شکل‌دادن ظاهری حرفه‌ای و زیبا به لباس‌های شماست. بخار حاصل از اتو الیاف لباس را مرطوب کرده و صاف‌کردن چین و چروک‌ها را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، بخار به صاف‌ماندن الیاف لباس برای مدت طولانی‌تری نیز کمک می‌کند.

 

همانطور که گفته شد، انواع اتوها با ویژگی‌های خاص در بازار موجودند که قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. یک اتوی خانگی مناسب برای استفاده روزمره را می‌توان با قیمت مناسب‌تری خرید، اما اگر به اتو پرسی یا اتوهای تخصصی‌تر احتیاج دارید مسلما باید هزینه بیشتری نیز بپردازید.